Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko 180 cm mies keskipituinen vai pitkä?

Vierailija

?

Sivut

Kommentit (18)

Vierailija

Keskipituinen. Tuo on aikalailla lähellä suomalaisen miehen keskipituutta, joka vaihtelee muutama sentti suuntaan ja toiseen tuosta 180 sentistä, riippuen otannasta. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Sanoisin, että keskipituinen. Ei kai kovin moni mies nyt oikeasti ole paljoa tuota lyhyempi?

Jos se on keskimitta niin puolet on lyhempiä ;D Aika hurjaa, mutta matemaattinen totuus.

Vierailija

Olen 181 cm pitkä enkä ole pitänyt ikinä itseäni pitkänä. Sen olen tosin huomannut, ettei niitä merkittävästi pitempiä miehiä kovin usein tule vastaan.

Vierailija

Mun mielestä keskipituiset miehet ovat 180 +/- 4 cm, joka tarkoittaa että miehet jotka ovat 175 cm tai lyhyempia ovat lyhyitä. Ja toisaalta 185 cm alkaen on pitkät miehet.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olen 181 cm pitkä enkä ole pitänyt ikinä itseäni pitkänä. Sen olen tosin huomannut, ettei niitä merkittävästi pitempiä miehiä kovin usein tule vastaan.

Missäköhän asut? Veli oli 180 ja kouluaikana kaikilla luokilla sitä keskipituutta aina.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin, että keskipituinen. Ei kai kovin moni mies nyt oikeasti ole paljoa tuota lyhyempi?

Jos se on keskimitta niin puolet on lyhempiä ;D Aika hurjaa, mutta matemaattinen totuus.

No voi sen noinkin ajatella. Minä lähinnä pohdin, että onko muka paljon miehiä, jotka ovat paljonkin lyhyempiä, kuin tuo 180? Siis tyyliin 172cm. Jos ajatellaan, että 180 cm olisi ka, niin silloinhan melko monenkin pitäisi olla aika lyhyt, koska todella moni on kuitenkin paljonkin tuota 180cm pidempi. Mutta lähinnä kai suurin osa miehistä asettuu tuohon lähelle 180cm pituutta, muutamien senttien heitolla suuntaan ja toiseen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

No pituuden on sanottu olevan normaalijakautunutta ja keskihajonta on sanottu olevan siinä 6 cm paikkeilla. Suomessa on Tilastokeskuksen mukaan reilu kaksi miljoonaa yli 18-vuotiasta miestä. Kahden keskihajonnan päässä keskiarvopituudesta on ala- sekä yläpäässä n. 2 % miehistä, eli sellaisia alle 169-senttisiä miehiä pitäisi olla Suomessa arviolta reilu 40 000. Näin siis ihan matemaattisesti arvioituna. Minusta 40 000 ihmistä on enemmän kuin "moni". Puhumattakaan sitten miten moni on esimerkiksi alle 175 cm.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Lyhyt mielestäni.Olen itse yli 180cm nainen.

No sinäpä oletkin todella pitkä nainen. 180 cm mies taas ei ole tilastojen valossa lyhyt.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat