Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ketä ärsyttää tavaran paljous kaupoissa?

Vierailija

Onko muita kaltaisijani, joita oikeasti ahdistaa mennä jonnekin suurmarkettiin? Haluat löytää jonkun perustuotteen, esim. kermaviiliin, mutta etpä löydä mistään kun niitä viilejä on sen sataa sorttia.

En ymmärrä miksi joka tuotteesta pitää tehdä sata versiota ja yleensä niissä on joko sokeria tai vielä pahempaa makeutusaineita. Esim. nuo makurahkat, mitä järkeä? Eikö noihin maustamattomiin voi sekoittaa haluamiaan marjoja tms.

Sivut

Kommentit (42)

Vierailija

Olen aivan samaa ajatellut. 

Vaivannäön lisäksi erittäin epäekologista hävikin kannalta. Pienikin kauppa joutuu pitämään ihan perustuotteistakin sen sataa sorttia. Esim. meidän kaupassa on 37 eri ravintorasvaa. Laskin tosiaan kerran. 

Kun jokaisesta merkistä on useaa eri rasvaprosenttia, suolaisuuspitoisuutta, niin tämä tosiaan tulee täyteen. Järjetöntä!

Vierailija

Lidlissä on pieni valikoima (tietyissä tuotteissa), voisi sopia sulle. Toisaalta jotain karkkeja jms siellä on kyllä paljon. 

Vierailija

Mikset sitten mene jonnekin Siwaan tai Lidliin, niissä ei takuulla ole liian laaja valikoima. Kyllä mä ainakin olen tyytyväinen siihen, että on mistä valita. Joku haluaa gluteenitonta, joku sokerintonta, joku täysrasvaista, joku rasvatonta, joku maustettua, joku maustamatonta, joku marinadissa, joku ilman marinadia jnejne. Musta on vain hyvä, että tuotteita on joka lähtöön.

Vierailija

Ei ehkä ärsytä, mutta asiakkaan työmäärää runsaus kyllä lisää. Olen sillä tavalla erikoinen, että haluan esim. kivennäisveden ja sulatejuuston naturellina. Joudun skannaamaan monta hyllymetriä löytääkseni veden, jossa ei ole vadelmaa, ja juuston jossa ei ole savuporoa.

Vierailija

Sitten kiireessä vahingossa ottaa usein hyla-/laktoosittoman tuotteen.... häviö on tuplat. Ovat aina kalliimpia ja vieläpä pahanmakuisia. 

Siitä laktoosivammaisten merkistä pitäisi olla paljon suurempi varoitus kuin jokin pikkupräntillä kirjoitus purkin kyljessä. Punainen huutomerkki!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mikset sitten mene jonnekin Siwaan tai Lidliin, niissä ei takuulla ole liian laaja valikoima. Kyllä mä ainakin olen tyytyväinen siihen, että on mistä valita. Joku haluaa gluteenitonta, joku sokerintonta, joku täysrasvaista, joku rasvatonta, joku maustettua, joku maustamatonta, joku marinadissa, joku ilman marinadia jnejne. Musta on vain hyvä, että tuotteita on joka lähtöön.

Prisma on lähimpänä ja se ehkä onkin pahin painajainen :) ei kehtaa 10 km ajaa Lidliin, kun prisma on 2 km päässä. Erikoisruokavalioita en tässä tarkoittanut.Katsokaapas miten paljon erilaisia oivariineja on? http://www.valio.fi/oivariini/ En esim. ymmärrä näitä: oivariini herkku, oivariini pehmeästi levittyvä, oliiviöljy ja hieno merisuola.

Mutta niinhän se menee, että kysynnän mukaan näitä valmistetaan. Ja sama kuin 5, juuri työtä ns. tavis-tuotteiden löytäminen vaatii ja ehkä me todellakin olemme erikoisia, että haluamme juuri niitä naturelleja, emme maustettuja.

ap

Vierailija

Lidlissä on esim. yhtä tomaattimurskaa, kahta raejuustoa, yhtä maissisäilykettä, yhtä valkoviinietikkaa jne. Kaupan läpi on kätevää juosta ja mättää ostokset kärryyn, kun kaikkea ei ole metritolkulla.

Vierailija

On teilläkin yltäkylläisyyden lapsilla ongelmat: kaupassa liikaa tavaraa! :O

Mitä ihmeen pula-aikaa tai leipäjonoja te haikailette, puutettako? Kupokeja vastaan ruokatavaraa? Taitaa tosiaan olla kolmas maailmansota kynnyksellä, kun porukka voi liian hyvin. Menkääp nurisemaan samat asiat isoisovanhemmillenne ja hävetkää.

Vierailija

Tuon vuoksi käyn isossa kaupassa vain jos haluan jotain tosi spesiaalia. Pienessä kaupassa käyminen (esim. (Alepa) säästää aikaa ja hermoja kun ei tarvitse kävellä satoja metrejä jonkun maitopurkin perässä.

Vierailija

No ei ahdista. Lukutaitoisena löydän hyvin äkkiä tarvitsemani. Kokemusta myös noista ruokarajoitteista jolloin siellä kului aikaa lukiessa tuoteselosteita, mutta se valikoiman suuruus muuttui todella paljon tärkeämmäksi silloin. Jossain pikkukaupoissa oli turha haaveilla löytävänsä tarvitsemiaan tuotteita.

Vierailija

Liian suuri informaatiotulva pistää pään sekaisin nykynuorten ADHD-aivoissa. Ei löydä maitopurkkia muiden keskeltä, varsinkaan jos pitäisi lukea ja ymmärtää lukemansa.

Jos hyllyn edessä saisi klikata jotakin kapulaa, jossa on näppäin "maito purkki" tai "sukka housut" ja vastaava tuote alkaisi vilkkua, voisi löytyäkin. Huomatkaa yhdyssanojen pilkkominen, se helpottaa asian sisäistämistä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
On teilläkin yltäkylläisyyden lapsilla ongelmat: kaupassa liikaa tavaraa! :O

.

Onhan siitä tutkimuksiakin että liikaa valinnan mahdollisuuksia, tuska lisääntyy. Enpä minä tätä ole toivonut. Tämäkin on asia joka edesauttaa ilmastonmuutosta! Mutta kun tätä paskaa haluamme, emmekä osaa olla markkinataloudelle kriittisiä,  niin ihmiskunta on kohta tuhon oma.

ap

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat