Mihin ikään asti pidätte lapsilla karkkipäivää?

Vierailija

Missä iässä lapsi saa itse päättää paljonko/milloin syö karkkia?

Sivut

Kommentit (26)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Eikö karkkipäivä olekaan loppuelämän juttu? Itse pidän vieläkin, ja olen 20v.

Kai se on eri asia jos kokee tarpeelliseksi pitää itselleen. Useimmat kyllä pystyvät hillitsemään karkinkulutusta muutenkin lapsuusiän ohitettuaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on edelleen karkkipäivä, kotona asuu 14-18 vuotiaita :)

Määräät toiselle aikuiselle karkkipäivän?

Ei se ole määräämistä vaan totuttu tapa.

Vastaus vitoselle: Toki , mutta hampaiden kannalta ei ole hyvä herkutella useampaa kertaa viikossa.

-3

Vierailija

Meillä ei ole koskaan ollut karkkipäiviä. 

Kun lapset olivat pieniä, niin ihan tarpeeksi oli synttäreitä ym. juhlia, joissa makeaa yliin kyllin. En pitänyt hyvänä ratkaisuna vielä erikseen mitään karkkipäivää, kun lapset eivät edes itse koskaan sellaista vaatineet. 

Minusta kummallinen perjantaipullon esiaste tämä karkkipäivä. On ikään kuin "pakko" syödä karkkia joka lauantai teki mieli tai ei. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

En määrää, mistä moinen oletus?

Vierailija

Karkkipäivä vaikuttaisi useissa perheissä tarkoittavan, että tilanteen mukaan saa karkkia ja sitten lauantaisin vedetään ähkyyn asti karkkia. 

Eli ei mitään järjen häviää. Ihan tosiaan kuin perjantaipullo. Muuten dokataan tilanteen mukaan ja sitten perjantaisin/lauantaisin vedetään änkyräkännit. 

Vierailija

Meillä oli lapsuudessa karkkipäivät siihen asti, että itse alettiin tienata rahaa jolla sitä karkkia ostaa vaikka joka päivä jos mieli tekee (ei tehnyt eikä tee vieläkään). Ei siis koskaan saatu viikkorahoja tms. eli vanhemmat osti karkkia lauantaisin, jos ostivat, ja muina päivinä oli turha vinkua jos ei ollut itse rahaa tienannut jostain.

Vierailija

Ei karkkipåivää. Opettaa vaan epäterveellisiä tapoja ahmimisesta. Meillä saa ottaa karkkia jne aina kun mieli tekee makeaa. Samoin ruoka on opetettu että tasaiset välit ruokaan ja ei vedä itseään ähkyyn vaikka kuinka olisi herkkuruokaa. Lapset normaalipainoisia ja osaavat säädellä näläntunteen mukaan ja syövät karkkia silloin tällöin, ei edes joka päivä vaikka saatavilla aina onkin, kun makeaa mieli tekee.

Näkee kyllä kun vieraita lapsia käy että karkkipäivä on heillä käytössä kun meille tulee ja pöydällä olevat karkkikupit tyhjenee heti kun heille selviää että lapset saa ottaa milloin mieli tekee. Ensin ihmetellään silmät suurina että ai teillä saa syödä karkkia keskellä viikkoa ja ehkä varovasti uskalletaan ottaa yksi tai kaksi ja heti kun huomaavat että kukaan ei ärähdä alkaa kauhea karkin lappaminen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

En määrää, mistä moinen oletus?

Kysymys oli että mihin ikään asti pidätte lapsilla karkkipäivää ja vastasit että teillä on edelleen 14-18-vuotiailla.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat