Opettajia, jota muistat hyvällä

Vierailija

Opettajia paljon moititaan milloin mistäkin.
Mutta minkä aineen opettaja on jäänyt mieleesi mieltä lämmittävällä tavalla.
Aika antaa crediittiä niille koulujen hyville opettajille - nyt kehutaan heitä kunnolla ja kerrotaan miksi.

Kerättiin muutama , joita muistamme kiitollisuudella:
Ala-asteen englannin opettaja (loistava , motivoiva, leppoisan tehokas, rohkaiseva !).

Lukion englannin opettaja (englannissa aikoinaan asunut Lady, ihana ihminen ja opettajana kiinnostava ja hienostunut)

Sosiologian opettaja (erittäin kiinnostavia tunteja aiheineen, oli selvästi itse kiinnostunut opettamasta aiheesta, hänen tunniltaan ei kukaan lintsannut - koskaan. Tyrmistyttävän hyvä opetusmenetelmä ,jopa minäkin opin vaikka mitä).

Käsikirjoituksen opettaja (hyväntahtoinen, viisas, ammattitaitoinen, tarkkanäköinen, kannustava ja sopivan vaativa samanaikaisesti)

Käsityönopettaja (hauskajuttuinen, äärimmäisen käytännönläheinen ja monitaitoinen, reilu ja oikeudenmukainen)

Historian opettaja ( kertoi niin mielenkiintoisesti historian kulusta, että melkein 30 päinen luokka istui hiljaa kuin kirkossa)

Jos joku opeista tunnistaa itsensä, niin tosiaan KIITOS, me muistellaan teitä ja teidän tuntejanne hyvällä mielellä.

Kommentit (8)

Vierailija

JK, ala-asteen opettaja, olimme ensimmäinen musiikkiluokka, ja hän meidän opettajamme. Tehtiin kaikkea ja pljon muutakin kuin vain sitä tavallista koulua. Jää pian eläkkeelle, edelleen koko koulu arvostaa hänen tuomaa panostaan, joka etenkin juhlissa näkyy jatkuvasti.

Vierailija

Matematiikan opettaja, ainoa opettaja, joka huomasi minutkin. Olin kyllä tasaisen hyvä lähes kaikissa aineissa, mutta epäsuosittu opettajien keskuudessa luultavasti ujouteni takia. 

Vierailija

Monesta opettajaata on täysin päinvastaiset muistot. Minua kiusattiin koulussa vuosia ja se oli jokaikiselle opettajalle selvää, mutta silti valitsivat kiusaajien puolustamisen ja silmien ummistamisen ongelmille.

Ainoastaan yhtä muistelen lämmöllä, lukion englanninopettajaa. Hän oikeasti kuunteli minua ja pyysi tuntien jälkeen jäämään kertomaan kuulumisiani. Ilman häntä olisin jättänyy lukion kesken.

Vierailija

1 hyvä opettaja voi olla aivan ratkaisevan tärkeä oppilaan elämässä.

Sen verran kauan ihminen viettää aikaansa opintojen parissa.

Varsinkin ujot ja arat (tai kiusatut!) oppilaat kuuntelevat korvat hörollä mitä opettaja sanoo ja mitä mieltä hän on asioista (vaikkeivat aina uskalla osallistua keskusteluun).

Hyvän opettajan merkitys koulutuspainotteisessa yhteiskunnassamme on suuri.

Oliko muuten Linnan juhlissa opeja?

Vierailija

En oikein tiedä, miten opettajille annetaan crediittiä (jotain pelikrediittejäkö tarkoitat?), mutta tässä nyt kuitenkin kehuja ja kiitosta:

Lukion ruotsinopettaja. Tehokas, superasiallinen ja oikeudenmukainen täti, joka herätti kiinnostukseni ruotsin kieleen - kiitos siitä, sillä se on ollut jo vuosien ajan toinen työkieli. Lukion saksanopettaja oli myös tehokas ja hauska vanha nainen. Lukion psykanopettaja oli kiva. Historianopettaja oli vanha mies, joka pursui aiheeseen liittyviä anekdootteja. Lukion englanninopettaja kirjoitti minulle suosituskirjeen au pair -hakemukseen.

Vierailija

Yläasteen matikan opettajani! Matikka oli ollut aina vaikeata minulle mutta se tapa miten hän opetti sitä ja selvensi asioita kun kysyi sai minut innostumaan matikan opiskelusta. Muistelen häntä aina lämmöllä. Kiitos hänen matikka oli yksi lempiainestani yläasteella :)

Kotitalouden opettajani oli huippu! Ihana ihminen ja todella hauska.

Käsityön opettajani, kiitos kaikesta! Tunnit oli ihania ja opin tekemään kaikkea ihanaa ^^

Lukion kemian ja englanninkielen opettajani ♡ ihania opettajia ja jälkimmäisen tapa opettaa pisti sinut opiskelemaan kieltä siinä pelossa, jos joutui vastaamaan ääneen kysymykseen niin osasi vastauksen kertoa.

Vierailija

Yläasteen luokanohjaaja (vai miksikä sitä kutsuttiin...). Nuori nainen joka osasi olla tarpeen tullen tiukka villeille oppilaille, mutta ymmärsi nuorisoa paljon paremmin kun muut! Kaikki luokkalaiseni pitivät hänestä ja käyttäytyivät yleensä paremmin kun "tiukkisten" tunneilla. Hyvät on muistot hänestä! :) Taisi kyllä siirtyä jonnekkin muualle töihin/muihin hommiin pian meidän päästyämme 9:ltä.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat