Olen tehnyt paskaduunia keväästä 2012 lähtien, koska oma ala ei työllistä.

Vierailija

Olen sen jälkeen kouluttautunut lisää, opiskellut avoimessa yliopistossa, tehnyt oman alan pikkuprojekteja palkatatta (koska palkkatöitä ei ole). Olen verkostoitunut, olen ollut esillä, olen vetänyt vaikka mistä narusta. Olen soittanut yrityksiin, yhteisöihin ja ties minne. Olen lähettänyt tähän päivään mennessä 2047 työhakemusta, avointa ja tiettyyn toimeen suunnattua.

Minussa ei ole mitään vikaa. Paitsi että hankin lapset nuorena. Olin neljän lapsen kanssa kotona yhteensä 8 vuotta, kunnes menin opiskelemaan. Minulle toitotettiin, etten tule katumaan kotona vietettyä aikaa. Töitä ehtii tehdä. Vanhemmat ihmiset itkusilmin kertoivat, miten hienon päätöksen olemme tehneet, kun olen päättänyt antaa lapsille rauhallisen lapsuuden. Mies oli jo opiskellut ja eteni urallaan.

Minä tyhmä olin kotona, annoin virikkeellistä kasvatusta, vein lastenteatteriin, muskariin, katsomaan sukulaisia ympäri Suomea, tutustuin naapurustoon, sosiaalinen elämä oli vilkasta. Koko ajan kuvittelin, että pian opiskelen, valmistun ja menen töihin. No, opiskelin nopeasti (neljässä vuodessa maisteriksi), valmistuin ja tässä sitä nyt ollaan. Bussissa matkalla siivoamaan laivaa. Muiden oksennuksia ja muita eritteitä. Pinnoilta alkoholia puhtaana tai jostain ruumiinaukosta tullutta.

Olen katkera. Luulin, että olin tehnyt hyvän päätöksen. Se olikin elämäni typerin virhe. En tule työllistymään ikinä. Mutta lapset sain.

Sivut

Kommentit (35)

Vierailija

Ei virhe ole lasten kanssa vietetty aika, vaan alavalintasi jonka opiskelit.  Maistereita on kortistossa ollut jo pilvin pimein, pitkän aikaa jo. Hieno titteli ei työllistä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Paska asenne voi estää myös työllistymisen.

Tiedän. Ja pelkään, että olen kohta niin katkera, huonotuulinen ja negatiivinen koko elämää kohtaan, etten enää jaksa edes elää.

ap

Vierailija

Voisit yrittää löytää jotain muuta siivoustyötä kuin tuota. Ns. paskahommissakin on parempia joukossa. Sinuna yrittäisin etsiä koko ajan muuta työtä. Oksennusten siivoaminen laivalla on vain yksi vaihtoehto.

Vierailija

Oletko käynyt näyttämässä hakemuksia ja CV:tä jollekin rekrykonsultille? Jos noin paljon lähettää hakemuksia, todennäköisesti hakemukset ovat liukuhihnatuotetta. Voisi olla parempi käydä jollain kurssilla kuulemassa palautetta hakemuksista.

Toinen asia on, että millä alalla olet? Voisitko opiskella jotain työllistävämpää?

Naisille ei turhaan myöskään sanota, että pitkä kotiäitiys on riski. Parempi olisi tehdä lyhyitäkin työpätkiä välissä kuin olla vuosia kotona, varsinkin jos ei ole vakipaikkaa johon palata.

Vierailija

Miten kotiäitiys menneisyydesssä muka vaikuttaa työllistymiseen, jos vasta sen jälkeen menit opiskelemaan? Oletko tehnyt töitä opiskeluaikana tai ollut jossain harjoittelussa? Voisitko hakeutua työkokeiluun? Siitä voisi sinun tapauksessa olla hyötyä, saisit jalkaa oven väliin ja voisit saada oman alan kokemusta.

Vierailija

Tässä nykytilanteessa moni olisi iloinen saadessaan edes tuon työn. Ihme että sut edes palkattiin eikä sanottu että olet ylikoulutettu.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miten kotiäitiys menneisyydesssä muka vaikuttaa työllistymiseen, jos vasta sen jälkeen menit opiskelemaan? Oletko tehnyt töitä opiskeluaikana tai ollut jossain harjoittelussa? Voisitko hakeutua työkokeiluun? Siitä voisi sinun tapauksessa olla hyötyä, saisit jalkaa oven väliin ja voisit saada oman alan kokemusta.

Veikkaan ikää. Jos on ollut 8 vuotta kotona, opiskellut neljä vuotta ja ollut nyt 3,5 vuotta paskaduuneissa, niin väkisinkin ikää on 35 ja enemmänkin. Ja jos lapset on saatu nuorena, töitä ei ole ehtinyt tehdä. Eli 35v maisteri vailla työkokemusta, ei jatkoon. Ei nykyaikana mitkään harjoittelut tai projektit mitään työllistä, kun työttömänä on pitkän työkokemuksen tehneitä ammattilaisia. Jotka ovat nuorempiakin..

T.Toinen samassa jamassa

Vierailija

Kannattaa tosiaan mennä työnhakuvalmennukseen.
Itse sain huomata lähes 15 v:n yrittäjänä olon jälkeen etten osaa hakea töitä.

Hakemukset osuivat joskus oikeaan ja pääsin haastatteluihin, mutta tie tyssäsi siihen. Turhautuneena aloin googletella asioita työhaastatteluista ja huomasin että ne on tosi kaavamaisia ja tiettyihin kysymyksiin täytyy antaa tietynlaiset vastaukset, muuten sinut diskataan.

Kokeneemmat työnhakijat ja valmennetut jyräsivät minut täysin vaikka minulla olisi varsinaiseen työhön taitoa ja kokemusta enemmän kuin
heillä. Harmittaa tosi paljon kun meni moni hyvä paikka hukkaan tuon takia.

Toivotaan ettei viimeinen mahdollisuuteni ole vielä mennyt vaan saisin jonkun työn minäkin.

Vierailija

Henk.koht. Mielipiteeni, loukkaannut ehkä mutta mitä ihmettä ajattelit???!!! Kuinka kuvittelet elättäväsi itsesi ja lapset jos mies ottaa eron ja lähtee nuoremman naisen perään? Mitä vanhempasi tekivät työkseen? Kyllä sun tulee olemaan todella vaikea työllistyä, koulutus liian vanhana. Huono valinta minusta. Tietysti tehty mikä tehty. Koita pyytää päästä ilmaiseen harjoitteluun ja kerro hakemuksessa ettei lasten sairastelu haittaa etkä jää kotiin vaan että äitisi hoitaa. Onhan näin? Vai Etkai jäisi heti kotiin kun lapsi kipeä? Mites joustavuus, pystytkö olemaan myöhään töissä jos kiirettä, seitsemään kahdeksaan illalla? Jos kiire selviää samana aamuna.

Vierailija

Minä neuvon painokkaasti, että oikeasti ei kannata vähätellä työnhaun asiantuntijoita vaan pyytää muutamaa ammattilaista lukemaan hakemuksen ja CV:n. Yleensä ihan jotkut perusasiat tökkivät. Jos lähettää satoja tai tuhansia hakemuksia turhaa, aivan satavarmasti hakemuksissa on parannettavaa. 

Kun oppii välttämään perusvirheet, töitä löytyy heti helpommin. Itse ei useinkaan tajua, missä vika, vaan jatkaa pään hakkaamista seinään.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat