Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

kipulääkkeiden oikea määrä leikkauksen jälkeen?

Vierailija

hesarin verkkosivuilta:
"Miksi jo sairaalassa annetaan liian suuri määrä kipulääkkeitä leikkauksen jälkeen. "

sairaanhoitajat ja muut, annetaanko nykyään leikkausten jälkeen kipulääkettä enemmän kuin joitakin vuosia sitten?

ap

p.s. Itse olen ollut melko isossa leikkauksessa kahteen kertaan niin, että väliä oli viisi vuotta. (melko iso leikkaus= sairaslomaa neljä viikkoa).

Jälkimmäisellä kerralla sain leikkauksen jälkeen kipulääkettä niin paljon, että olin lähes kokonaan kivuton. Liikkuminen sujui jne. Luulen, että kyse oli jostakin opiaatista, koska huomasin, että mielialani oli tavallista korkeampi. Siis 2-3 päivää leikkauksen jälkeen, kun sitä kipulääkettä sain.

Ensimmäisellä kerralla lähes mikä tahansa liike leikkausalueella oli kovin kivuliasta ja nosti kyynelet silmiin. Yritin varovasti kammeta itseäni sängystä ylös, mutta se ei onnistunut, ennen kuin sh kävi antamassa lisää kipulääkettä.

Ensimmäisestä leikkauksesta jäi melko ikävät muistot. Ajattelen, että hidasti paranemistakin, kun olin kovin kivulias. Toisaalta toisella kerralla sain sitten ehkä liikaa kipulääkettä, ainakin näiden kipulääkekriitikkojen mielestä.

Kommentit (1)

Vierailija

Mistä asiayhteydestä tuo hesarin lause on irrotettu? Kivunhoito kaikkinensa on Suomessa edelleen luokattoman huonoa.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat