En ymmärrä Joulun vihaajia

Seuraa 
Liittynyt10.1.2015

Onko teille jotain pahaa tehty joskus jouluna vai mikä ihme siinä on että pitää niinkin mukavaa ja hyväntuulista juhlaa dissata?

Ja kyllä Joulu kirjoitetaan isolla koska se on Joulu :)

Sivut

Kommentit (36)

Käyttäjä35

Minä taas en ymmärrä, miksi ei-uskovaiset pitävät Jeesuksen syntymäjuhlaa jotenkin tärkeänä asiana. Ja sen syyn varjolla sitten on muka jotenkin ok manifestoida täysin sairasta jenkkien pakottamaa kulutushysteriaa. Tekopyhää, yksinkertaisesti tekopyhää.

rakastan palstailua
Seuraa 
Liittynyt15.11.2015

Hikinen paska kirjoitti:
Onko teille jotain pahaa tehty joskus jouluna vai mikä ihme siinä on että pitää niinkin mukavaa ja hyväntuulista juhlaa dissata?

En käyttäisi niin voimakasta sanaa kuin "vihata",mutta en erityisemmin pidä joulusta.Lapsuudessa joulut piti aina viettää äidin vanhempien luona,inhosin ja pelkäsin epävakaata mummoani,pappa taas ryyppäsi ja vittuili kaikille.Sitten oli ne pakkoperinteet:pakko istua pöydässä ja yrittää saada edes jotain alas,vaikka ei pitäisikään jouluruuuista.Pakko odottaa iltaan asti,ennen kuin pukki tulee.Pakko odottaa,että kaikki lahjat on jaettu ennen kuin niitä aletaan avata.Koko ajan todella kireä ja jännittynyt tunnelma,joka purkautui vasta kotimatkalla itkuna.Sen jälkeen kun muutin omaan kotiin,en vuosiin viettänyt minkäänlaista joulua,nyt kun on miesystävä,ostamme jouluruokia ja vaihdamme lahjoja,sellaista pienimuotoista juhlintaa.

Mamban biisi Joulu peruutettu kuvastaa hyvin minun joulumuistojani:https://www.youtube.com/watch?v=R3Oe8bC5Mdw

Vierailija

Käyttäjä35 kirjoitti:
Minä taas en ymmärrä, miksi ei-uskovaiset pitävät Jeesuksen syntymäjuhlaa jotenkin tärkeänä asiana. Ja sen syyn varjolla sitten on muka jotenkin ok manifestoida täysin sairasta jenkkien pakottamaa kulutushysteriaa. Tekopyhää, yksinkertaisesti tekopyhää.

paitsi että alunperin se oli pakanajuhla jonka kirkko vei omiin tarkoituksiinsa jotta ihmisten olisi helpompi liittyä kirkkoon. Oikeasti jeesuksella ei ole mitään tekemistä jouluaaton kanssa, Se ei edes syntynyt silloin

Vierailija

Joulu (ja muut juhlapyhät) ovat niin henkilökohtainen juttu, sellainen joka saa kaikki aistimuistot ja takaumat heräämään. Ne joilla ne ovat hyviä, pitävät joulusta, muilla on rankkaa.

Vierailija

Hikinen paska kirjoitti:

En minä vihaa Joulua, en vain välitä siitä. Lapsuuden Jouluista mieleen jäi vain hirveä hässäkkä ja se, että tein jo ala-asteikäisenä 90 % siivouksesta ja leipomisesta kaiken yksin, ruuat äidin kanssa yhdessä. Isä ja veljet hakivat kuusen. Ensimmäinen päivän ruoka syötiin iltayhdeksältä ja ihan pakko olla kaikkea. Eikä mitään joululeivonnaisia saanut edes maistaa ennen aattoa, joten aattona piti tehdä nekin. Isän määräys. Joulupäivänä ei saanut nähdä ketään kavereita. Joulu oli meillä kamalaa isän byrokratiaa, joka piti mennä justiinsa kaavan mukaan. 

Vierailija

"Oikeasti jeesuksella ei ole mitään tekemistä jouluaaton kanssa, Se ei edes syntynyt silloin"

Jepp, aikalaiskuvausten perusteella todnäk syntymäajankohta oli elokuu, myöhäisintään syyskuu. Meinaan esim kedolla paimenten lampaiden villa olisi suht surkeessa kunnossa, jos pitäisivät niitä (kaato)sateessa kun noilla kulmilla joulukuussa tuppaa tuo sää olla "hieman kosteaa", koska joka toinen päivä sataa.

Inhoni jouluun tuli vanhempieni pakkomielteestä saada ns postikorttisatujoulu, kaiken piti tapahtua aikataulutettuna & valmisteltuna kuin jonkin ihmeen "Kunnon Ihmisten joulunvietto"-oppaan mukaan.

Vierailija

Lapsuuden joulu:

Äiti stressaa hysteriaan asti että lapsilla olis "hyvä joulu", iskä vetää viinaa eikä välitä paskaakaan asiasta. Ja äiti itkee kun kukaan ei arvosta mitä hän tekee. Tunnelma kireä vaikka vanhemmat "eivät riitele lasten nähden" -no, suljettujen ovien takaa kuuluu sitten tukahdutettuja tunteita, moitteita, mökötystä. Lapsuuteni tunneilmasto, vaikkei kukaan koskaan varsinaisesti "riidellytkään" enkä nähnyt väkivaltaa.

Kavereitten kanssa on mietitty mitä joulupukki tuo ja ollaanko oltu tarpeeksi kilttejä. No, minä kiltti ja hiljainen tyttö en taaskaan saanut toivomiani lahjoja, mutta naapurin lapsi, se joka kiusaa, heittää hiekkaa silmiin ulkona, tönii vesilätäkköihin jne., se sai kaikkea hienoa ja paljon paketteja. Kehuu niillä sitten jouluaaton jälkeen. Ja ympäristö piti väkisin yllä joulupukkiuskoa. Ja pelotteli niillä vitun tontuilla jotka kurkkii ikkunasta ja jos et ole kiltti niin et saa lahjoja. Ja kun niitä lahjoja nyt kuitenkin sai oli miten oli. Ja just se tuhma lapsi sai enemmän kuin kiltti lapsi. 

Juu, joulu oli pitkään inhokkijuhla ja on ollut opettelemista siinä, että omille lapsilleen välittäisi hieman erilaisen tunneilmaston kotiin. Mutta ne omat kokemukset kun on takaraivossa, niin ne on siellä ja syvällä.

Vierailija

Itse en vain pidä joulusta. Ruoka on pahaa, ihmiset muuttuvat tekopyhiksi ja osa vetää hirveän miellyttäjän roolin päälle, joululaulut ärsyttää, tonttujen, jeesuksien yms tunkeminen ja tuputtaminen joka suunnasta kyllästyttää ja ihmisten suhtautuminen siihen miten muut viettävät joulunsa raivostuttaa. Ja minulle ei ole ikinä tapahtunut mitään pahaa jouluna. En vain pidä kyseisestä juhlasta. Tänä vuonna olen perinteeni mukaan yksin, syön ruokaa mitä silloin sattuu tekemään mieli ja juon viinaa. Ja sekös tuntuu raivostuttavan muita ihmisiä. En ymmärrä miksi.

Vierailija

Ne, joilla on ollut häiriintyneet vanhemmat, saavat jouluna mieleensä.häiriintyneet muistot. Muut rakastavat joulua. Sitten taas yksin tahtomattaan jäänyt voi myös.inhota joulua, kun yksinäisyys korostuu.

Vierailija

Hikinen paska kirjoitti:

Ne ikävät muistothan ne joulun pilaavat.

Itse en ole osannut iloita joulusta sen jälkeen kun teini-ikäisenä löysin isäni jouluaamuna lattialla makaamassa. Ihmettelin että miksi ihmeessä isä nukkuu lattialla. Mutta ei hän nukkunutkaan. Oli kuollut siihen aamuyöllä.

Joulu tuo aina tuon muiston, ja muiden ihmisten iloisuus ja jouluhössötys pahentaa omaa surua.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä35 kirjoitti:

paitsi että alunperin se oli pakanajuhla jonka kirkko vei omiin tarkoituksiinsa jotta ihmisten olisi helpompi liittyä kirkkoon. Oikeasti jeesuksella ei ole mitään tekemistä jouluaaton kanssa, Se ei edes syntynyt silloin

No ei syntynyt, mutta useampi jumala on mainittu syntyneen neitsyestä ja 25.12 siis jo ennen ajanlaskun alkua. Todennäköisesti mitään yhtä jeesusta ei edes ollut koskaan olemassa, vaan joulupukkikin on todenperäisempi, moni on sen nähnytkin.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat