Työpaikkakiusatut: miten ihmeessä jaksatte?

Vierailija

Otsikossahan tuo kysymys onkin jo.

Eli menin nyt omassa työpaikassani väittämään vastaan hyvin voimakkaalle persoonalle koska en ollut hänen kanssaan yhtä mieltä siitä miten töissä ollut tilanne olisi pitänyt hoitaa. Hän nyt mustamaalaa minua työyhteisölle, huutelee asiattomuuksia perääni, syrjii, naureskelee ja on kaikin puolin todella ilkeä. Olen vielä älyttömän ujo ja minun on vaikeaa avata suutani sanoakseni vastaan. Nyt kun tein näin niin tämä on palkka. Pomo kyllä tietoinen mutta jollain tavalla hyssyttelee asiaa. Tätä on jatkunut jo noin vähän päälle viikon. Olen aivan poikki, pelkään mennä töihin ja minua ahdistaa aivan pirusti. Vapaa ajalla en voi tehdä muuta kuin miettiä sitä että pian joudun taas menemään sinne. Viikonloppu olisi kyllä vapaa mutta miten ihmeessä pidän pääni kunnossa? Kokemuksia, rohkaisua, ajatuksia? Harmittaa koska oikeasti pidin työpaikastani.

Kommentit (3)

JBE

Valitettava tilanne. Koeta pitaa pintasi. Ala nayta, etta taman tollon sanomisilla on vaikutusta. Se on kuin bensaa heittaisi liekkeihin kun taman henkiset suunsoittajat nakevat etta heidan sanomisillaan on vaikutusta / aikaansaa pelkoa / ahdistusta / etc. niin silloin tilanteesta tulee entista hankalampi

Pomon taytyy olla aika luuseri. Valitettavasti naita loytyy pilvin pimein.

Vierailija

Pomo suojelee omaa nahkaansa. Näitä muita tyrannisoivia ilmeisen itsetunto-ongelmaisia besserwissereitä löytyy aika monesta työpaikasta. Mielipuolisimmat tyypit olen itse tavannut aikanaan opettajien keskuudessa. Aivan järkyttävää käytöstä ja kielenkäyttöä.  Jonkun opiston rehtori oli aivan kädetön näiden meuhkaajien edessä. Mitä vähäpätöisimmistä asioista saatiin aikaan viikkojen sota. Kokouksista poistuttiin ovet paukkuen. Pahimpia olivat naiset.

Eihän tuolaista voi muuten kestää kuin etäännyttämällä asiat itsestä aina kun pystyy. Jos päin naamaa huutavat, niin voi kysyä, että "niin, mitä sinä oikein tarkoitit?" Olen kyllä huutanut takaisinkin ja sekin keino puree joskus. Loppuu huutelut siihen, kun antaa samalla mitalla takaisin. Mutta eihän se mitään mukavaa ole. Hukkaan menee hyvää energiaa.

Vierailija

Kiitos asiallisista vastauksista. Ihmetyttää että miten aikuinen ihminen voi käyttäytyä kuin lapsi eikä oikeasti nää tilannetta sellaisena kuin se oikeasti on? Työskentelen sosiaali ja terveysalalla jos se jotakuta kiinnostaa.
T.ap

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat