Mies haistatteli - onko kohtuullista pahoittaa mielensä?

Vierailija

Tiuskaisin miehelle tänään (oli nälkä ja veetutti valmiiksi kun olin ottanut esikoisen kanssa yhteen, seli seli). Mies suuttui toden teolla, ei siis huutanut mutta hermostui ja lopulta haistatti v*ttua mulle.
Emme ole kymmenen vuoden aikana riidelleet näin, ja sanoinkin miehelle samantien että mulle ei kukaan puhu noin. Ihan sama, vaikka suututtaisi.
Riita saatiin sittemmin sovittua. Silti miehen käytös jäi mietityttämään... kyseessä ihan tavallinen ihminen, ei aggressiivinen tai narsistinen.

Olinko liian herkkä? Saako tapellessa sanoa puolisolleen mitä vaan?

Kommentit (14)

Vierailija

No jos yhden kerran kymmenessä vuodessa hermostuu, niin onko paha? Olen mäkin sanonut mun miehelle joskus, että noin et mulle puhu, kun sanoi jotain rumaa riidellessä. On tosi ihana mies ja oli niin selkeä sammakko, että se ei todellakaan muuttanut mun käsitystä miehestä. Jotain armoa sentään pitää olla.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Eli sinä aloitit riidan ja ihmettelet, kun mies suuttui ja nyt vielä ajattelit uhriutuakin? Vittu, että oletkin typerän stereotyyppinen ämmä.

Ja sinä olet korkeintaan 13-vuotias.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli sinä aloitit riidan ja ihmettelet, kun mies suuttui ja nyt vielä ajattelit uhriutuakin? Vittu, että oletkin typerän stereotyyppinen ämmä.

Ja sinä olet korkeintaan 13-vuotias.
tai henkisesti 13-vuotiaan tasolla oleva lassukka

Vierailija

Luulen, että meilä olisi ero tai vähintään aikalisä lähellä, jos jompikumpi haistattelisi toiselle. Suuttua voi, mutta ei koskaan haukkua tai haistatella. Epäkunnioittavaa käytöstä en kertakaikkiaan sietäisi. Eli mielestäni et liioitellut. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei uskalla puhua näin ensitreffeillä. Oma luonne salataan siihen asti että nainen on ansassa. Siksi on syytä suhtautua vakavasti näihin raivonpurkauksiin. Se voi olla ensi pilkahdus todellisesta luonteesta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei uskalla puhua näin ensitreffeillä. Oma luonne salataan siihen asti että nainen on ansassa. Siksi on syytä suhtautua vakavasti näihin raivonpurkauksiin. Se voi olla ensi pilkahdus todellisesta luonteesta.

Kieltämättä naisen luonne tuli aika selkeästi ilmi. Ensin haastetaan riitaa ja sitten uhriudutaan. Miehelle tuli nyt selkeästi naisen luonne ilmi, siksi haistatteli.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Kieltämättä naisen luonne tuli aika selkeästi ilmi. Ensin haastetaan riitaa ja sitten uhriudutaan. Miehelle tuli nyt selkeästi naisen luonne ilmi, siksi haistatteli.

Tuo ei toimi, kun mainitsin sanan "nainen" kommentissani. Ei kannata yrittää olla nokkela kun ei osaa.

Vierailija

Kyllä meillä on sanottu ja tehty riidassa puolin sekä toisin pahasti, vaikkei se tietysti hyvältä tunnu silloin, eikä jälkikäteenkään. Mun mielestä on kuitenkin turha jäädä märehtimään asiaa, jos suhde muuten toimii hyvin, eikä kyse ole normaalista puhetavasta. Toki niistä on joskus paha mieli tullut, mutta aina on yli päästy eikä jääty turhaan katkeruuteen satunnaisen virheen takia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Kyllä on tämä minun luonteeni ollut tällainen ihan alusta saakka. Hermostun tai tiuskin herkästi mutta en koskaan mene henkilökohtaisuuksiin & lepyn hetkessä. T. Ap, jossa varmasti on kestämistä, mutta jonka mielestä vittuilu ei silti kuulu parisuhteeseen

Jaana5643

Tuskinpa on haistattanut v-tua ihan vaan ton takia. Ettet nyt jätä jotain kertomatta? Olet ilmeisesti enemmänkin harrastanut tätä tiuskimista. Miehelles vaan alkaa riittää. Tuo kun alennutaan haistatteleen puolisolle kertoo jo siitä että miehen raja on tullut vastaan eikä se enää osaa muutakaan kun vastata loanheittoon loanheitolla.

Ja tuollainen uhriutuminen ei auta asiaa yhtään, kato nyt itsees. Itse aloitit ja sitten syytät toista kun se toinen on menettänyt hermonsa suhun. Hohhoijaa.

Mutta hei, nyt ainakin tiedät missä menee sun vittuilun raja miehes suhteen. Älä kauheasti lisää tahtia muuten voi olla että miehes etsii vähän vähemmän tiuskivan naisen tilalle.

Vierailija

Minusta tiuskiminen ei ole juuri sen pienempi synti kuin v-n haistattaminenkaan, kummankaan ei pitäisi kuulua parisuhteen kommunikaatioon, mutta joskus ihmisillä nyt vain lipsahtaa. Minusta tuosta haistattelusta on vielä matkaa varsinaisiin henkilökohtaisuuksiin, kuten toisen haukkumiseen ja solvaamiseen. Haistattelukin on väärin ja siitä on ihan ok loukkaantua, mutta se ei ole kohtuuton moka jos sitä tapahtuu noinkin harvoin.

Olennaista minusta on, miten te kumpikin reagoitte tuohon: osaako kumpikin pyytää anteeksi huonoa käytöstään? Teillä taitaa molemmilla olla syytä siihen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Luulen, että meilä olisi ero tai vähintään aikalisä lähellä, jos jompikumpi haistattelisi toiselle. Suuttua voi, mutta ei koskaan haukkua tai haistatella. Epäkunnioittavaa käytöstä en kertakaikkiaan sietäisi. Eli mielestäni et liioitellut. 

No huh. Jos nyt joskus suutuksissaan kesken riitelyn kerran haistattelee, niin ei siinä nyt ero voi olla lähelläkään.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat