Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi erosit kirkosta ja silti käyt kirkon kerhoissa lastesi kanssa?

Vierailija

En ymmärrä! Kertokaa syy! rusinat pullasta? muotioikku?

Sivut

Kommentit (56)

Vierailija

Koska en usko tippaakaan kristinuskoon. Kai sentään saan käyttää hyväkseni tällaisia ilmaisia palveluita? Ei minulle tule siitä huono omatunto. Älä maksa sinäkään :)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Koska en usko tippaakaan kristinuskoon. Kai sentään saan käyttää hyväkseni tällaisia ilmaisia palveluita? Ei minulle tule siitä huono omatunto. Älä maksa sinäkään :)

Tuollainen toiminta on aika härskiä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä! Kertokaa syy! rusinat pullasta? muotioikku?
Sen takia tietenkin, että jokainen maksaa välillisesti kirkollisveroa yhteisöveron muodossa vaikkei kuulukaan kirkkoon. Siksi kannattaa erota kirkosta, niin ei ainakaan maksa liikaa, mutta silti ottaa kaikki irti verosta, jota ei itse millään muotoa halua maksaa.

Vierailija

En ole koskaan kuulunutkaan kirkkoon, mutta lapset kuuluvat. Tottakai he saavat silloin kerhossa kulkea, mutta minun pitää ne sinne viedä, kun ei sen ikäisiä yksin voi päästää.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan kuulunutkaan kirkkoon, mutta lapset kuuluvat. Tottakai he saavat silloin kerhossa kulkea, mutta minun pitää ne sinne viedä, kun ei sen ikäisiä yksin voi päästää.

Ok, tässä on jotain järkeä...  

Vierailija

Koska en ole uskovainen. Mutta lapsille on paljon kivoja seurakunnan kerhoja. Miksei niissä saisi kayda vaikkei ole uskossa ja kuulu kirkkoon?! Eikös kristinuskon pitänyt olla suvaitsevaista ja hyväksya kaikki? Vai olenko ihan väärässä?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mutta miksi haluat viedä lapsesi sinne?  Eikö sinulla ole periaatteita?

En ole kovin periaatteellinen ihminen. Elämä on siihen liian lyhyt. Kuulemma juurikaan Jeesuksen tuputtamista kerhoissa ei ole, joten ne sopivat meidän tenavalle hyvin kun lähelläkin ovat :)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vapaamatkustjia on aina ollut.  Se on samaa kuin varastaminen..
Tosin tämän abrahamilaisen höpöhöpön suhteen kukaan ei ole Suomessa vapaamatkustaja, koska kaikkie rahoista menee osa kirkolle, kuului siihen tai ei.

Vierailija

Minä en ole koskaan kuulunut kirkkoon kuten ei lapsenikaan. Lapsi halusi kirkon kerhoon, joten kysyin kirkon lastenohjaajalta että onko lapsen mahdollista päästä kerhoon vaikkei kuuluta kirkkoon. Lapsi toivotettiin tervetulleeksi kunhan vain osallistuu kaikkeen toimintaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Koska en ole uskovainen. Mutta lapsille on paljon kivoja seurakunnan kerhoja. Miksei niissä saisi kayda vaikkei ole uskossa ja kuulu kirkkoon?! Eikös kristinuskon pitänyt olla suvaitsevaista ja hyväksya kaikki? Vai olenko ihan väärässä?

Lähinnä se aikuisen ihmisen periaatteiden puute ihmetyttää. Kun ei kuuluta kirkkoon, eikä uskota Jumalaan tms, niin miksi raahaat lapsiasi ko. asioiden äärelle?  Itse muistan hyvinkin kaverini, joka osallistui et-tunneille, eikä ollut salilla uskontojuttujen aikana. Tuskin kävivät kirkon kerhoissakaan.  Minua ei saisi esim. vasemmistolaisjuhliin/-tapahtumiin, koska en usko siihen, enkä halua olla osa sellaista. En osallistuisi, vaikka kaikki muut menisivät.

Vierailija

Koska pienellä paikkakunnalla ei ole muita kerhoja, joissa itsekin voisin tutustua muihin äiteihin ja lapset pääsisivät leikkimään muiden kanssa. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Lähinnä se aikuisen ihmisen periaatteiden puute ihmetyttää. Kun ei kuuluta kirkkoon, eikä uskota Jumalaan tms, niin miksi raahaat lapsiasi ko. asioiden äärelle?  Itse muistan hyvinkin kaverini, joka osallistui et-tunneille, eikä ollut salilla uskontojuttujen aikana. Tuskin kävivät kirkon kerhoissakaan.  Minua ei saisi esim. vasemmistolaisjuhliin/-tapahtumiin, koska en usko siihen, enkä halua olla osa sellaista. En osallistuisi, vaikka kaikki muut menisivät.

Ehkeivät kaikki ihmiset ole niin rajoittuneita kuin sinä?

Vierailija

Koska tällä suunnalla ei ole kuin kirkon järjestämiä kerhoja. Ja ihan mielelläni suon lapsille ikätoverien kanssa leikkimistä.

Toki voisin laittaa ipanat puolikkaiksi päiväkotiin mutta siitä nyt vasta riemu repeäisikin.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat