Lapsi maksaa itse osan harrastuskuluista?

Vierailija

Minkä ikäisenä teillä lapsi alkaa maksamaan harrastuskuluja itse? Heti kun saa kesätöitä vai vasta sitten, kun on muuttanut pois kotoa?

Kommentit (7)

Vierailija

Sitten, kun on päässyt ylioppilaaksi. Sen jälkeen lapset ovat meillä pääsääntöisesti vastanneet omista kuluistaan. Emme ole kuitenkaan perineet maksua kotona asumisesta ja syömisestä.

Vierailija

Ei missään vaiheessa. Molemmat ovat muuttaneet jo pois kotoa (20v ja 22v) ja opiskelevat. Me maksamme edelleen molempien urheiluharrastukset, joita ovat harrastaneet lapsesta asti. Mielellään maksammekin, kun se on meille taloudellisesti mahdollista. Muuten he elättävät itse itsensä. Sitten, kun ovat työelämässä, saavat itse maksaa myös harrastuksensa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei missään vaiheessa. Molemmat ovat muuttaneet jo pois kotoa (20v ja 22v) ja opiskelevat. Me maksamme edelleen molempien urheiluharrastukset, joita ovat harrastaneet lapsesta asti. Mielellään maksammekin, kun se on meille taloudellisesti mahdollista. Muuten he elättävät itse itsensä. Sitten, kun ovat työelämässä, saavat itse maksaa myös harrastuksensa.

Samaa mieltä, eli jos nyt vaan on mitenkään varaa, niin siihen asti että lapset ovat opiskelujen jälkeen vakituisessa töissä. Ei ainakaan missään tapauksessa ennen täysi-ikäisyyttä!!

Vierailija

Omat murrosikäiseni lopettivat valitettavasti murrosiässä harrastuksensa. Maksaisin vähän enemmänkin jos saisin heidät taas harrastamaan. Ts. minä ainakin maksaisin murrosikäisen harrastukset ihan siihen asti että tienaavat itse rahansa ja vaikka vähän sen jälkeenkin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä, eli jos nyt vaan on mitenkään varaa, niin siihen asti että lapset ovat opiskelujen jälkeen vakituisessa töissä. Ei ainakaan missään tapauksessa ennen täysi-ikäisyyttä!!

Näin. Ja jos nyt jostain syystä on pakko pyytää lapsia maksamaan itse osa, niin olkaa ainakin tasapuolisia ja maksattakaa saman verran. Nimimerkillä maksoin itse omat ratsastustuntini, kun siskolle ja veljelle kustannettiin jääkiekon pelaaminen.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat