Oonko tyhmä kun teen töitä 1950 bruttopalkalla?

Vierailija

Siis täysipäiväisenä, en saa mitään tukia. Joku toisessa ketjussa sanoi ettei töitä kannata tehdä alle 2600/kk, kai se bruttoa tarkoitti.
Mullehan se perustulo olis ihan lottovoitto jos toteutuu enkä todellakaan lopettais työntekoa!

Sivut

Kommentit (28)

Vierailija

Et ole tyhmä. Kerrytät ainakin eläkettä itsellesi. Ja mielenterveys ja itsekunnioitus säilyy kun tekee töitä. Työttömänä hilluminen ei oikeasti ole pidemmän päälle mitään herkkua!

Vierailija

No se 2600 on joku summa, johon on laskettu kaikki tuet yhteen. Jopa ne, jotka saisi, vaikka kävisi töissä. Minulla ansiosidonnainen olisi bruttona 1550, eli kohtalaisen hyvä laskurin mukaan. Mutta en todellakaan saisi muuta ja tuohan kestäisi vain kaksi vuotta eikä kai kohta sitäkään. Syy miksi en saisi muuta on sama kuin kaikilla muillakin työssäkäyvien puolisoilla, eli ei työttömyys statuksena oikeuta 2kaikenmaailman tukiin." 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No se 2600 on joku summa, johon on laskettu kaikki tuet yhteen. Jopa ne, jotka saisi, vaikka kävisi töissä. Minulla ansiosidonnainen olisi bruttona 1550, eli kohtalaisen hyvä laskurin mukaan. Mutta en todellakaan saisi muuta ja tuohan kestäisi vain kaksi vuotta eikä kai kohta sitäkään. Syy miksi en saisi muuta on sama kuin kaikilla muillakin työssäkäyvien puolisoilla, eli ei työttömyys statuksena oikeuta 2kaikenmaailman tukiin." 

Lähes sama olis mulla ansiosidonnainen kun ennen tein tehtaassa kolmeavuoroa mutta tuli yt:t ja fudut. Palkka putosi paljon mutta mietin just sitä ettei se ansiosidonnainenkaan ikuisuuksia kestä, pari kuukautta sillä olin kunnes sain nykyisen työn.

Ap

Vierailija

Toi 2600 kuulostaa ihan loogiselta. Nyt saan palkkaa 2200 ja siihen päälle lapsilisä ja elarit yhdestä + asumistukea 200. Eli kutakuinkin tuo 2600.

Vierailija

Muista, että ansiosidonnaisella et saa mitään työpaikan etuja ja töitä on vaikea saada, jos jää sille ansiosidonnaiselle lepäilemään kovin pitkäksi aikaa. 

Vierailija

Jos et maksa liiton maksuja, saisit työttömänä noin 700e/kuussa. Jos maksat liiton maksuja, saisit noilla tuloilla noin 1220e/kk. Eli todellakin kannattaa tehdä töitä. Lisäksi omistusasuntoon ei saa asumislisää ja toimeentulotuenkin saaminen hankaloituu, eli jos maksat lainaa et saisi tukena muuta kuin tuon työkkärin rahan (700-1220e/kk), et todellakaan 2600e/kk. Samoin jos puolisosi tienaa ok:sti, ei myöskään asumislisää eikä toimeentulotukea tipu edes vuokra- tai asumisoikeusasuntoon. 

Vierailija

Mielestäni kaikki te jotka teette pienellä palkalla töitä, "työn sankarina", olette kieltämättä melko yksinkertaisen tuntuisia. Jotenkin se aavistuksen marttyyrimainen ja näennäisen hyveellinen porvarin orjana lammastelu ei vain kauheasti iske. Mutta itselleni työn tekeminen ei toisaalta koskaan ole näytellyt mitään keskeistä roolia elämässä.

Vierailija

Riippuu ihan työn mielekkyydestä. Onko viihdyttävää ja kehittävää. Ellei niin sen verran tärkeää on minulle oma aika että en tekisi tuolla palkalla mitään. Nytkin tuntuu että
Palkka on pieni kun brutto on 2750. Matkoihin menee 200e kk ja yksi elätettävä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mielestäni kaikki te jotka teette pienellä palkalla töitä, "työn sankarina", olette kieltämättä melko yksinkertaisen tuntuisia. Jotenkin se aavistuksen marttyyrimainen ja näennäisen hyveellinen porvarin orjana lammastelu ei vain kauheasti iske. Mutta itselleni työn tekeminen ei toisaalta koskaan ole näytellyt mitään keskeistä roolia elämässä.

Idiootti.

Vierailija

Riippuu millä mallilla kansalaispalkka toteutetaan, esim. Vihreiden mallissa kansalaispalkka ei tul olemaan mitään lisätuloa edes pienipalkkaiselle, vaan verottaja vie sitten palkasta ison osan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Idiootti.

Ei mielestäni. Niin kauan kun suostutte menemään tuolla palkalla töihinniin teitä riistetään. Kuinka moni mies menisi?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Siis täysipäiväisenä, en saa mitään tukia. Joku toisessa ketjussa sanoi ettei töitä kannata tehdä alle 2600/kk, kai se bruttoa tarkoitti.
Mullehan se perustulo olis ihan lottovoitto jos toteutuu enkä todellakaan lopettais työntekoa!
Täällä tämän sanonut vastailee. Minä siis vain kirjoitin tuon lainauksena, teen itsekin töitä kahdentonnin brutolla. mutta nyt tosiaan olen pienellä aikaa kahden kansanedustajan kuullut sanovan, että työnteko ei ole kannattavaa ennen kuin reilun kahden tonnin palkalla (toinen oli Sari Essayah). 

Ja totta, minäkin olen oikeutettu asumistukeen, mikä tuntuu hassulta. Saan kokopäivätyöstä palkan, mutta silti olen vielä oikeutettuna yhteiskunnan tukiin.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat