Suositelkaa lautapeliä aikuisille

Vierailija

Meillä on lapsuudenperheeni kanssa perinteenä hankkia joka jouluksi yksi uusi lautapeli ja tänä vuonna hankintavastuu osui minulle. Etsinnässä olisi siis kiva vähintään 4 hengen porukalla pelattava peli, joka saisi kestää ehkäpä tunnista kahteen tai sitten niin, että kierroksia jaksaa pelata useammankin putkeen. Tällä porukalla suosikkipelejä tuntuu olevan mm. Trivial Pursuit, Bohnanza, Bang!, Palkkapäivä, Alias ja Monopoly, kun taas esimerkiksi Monumento, Rummikub, Scrabble, Dixit ja Piirrä&Arvaa ovat kaikki jääneet yhteen tai kahteen pelikertaan. Pääasiassa etsinnässä olisi hauska seurapeli, joka sopisi suht monen tasoisille pelaajille. Ei siis välttämättä mitään tuntien pituista taskulaskinta vaativaa strategiapläjäystä tällä kertaa. Olisiko sinulla antaa jokin suositus?

Sivut

Kommentit (34)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Carcassonne

Tätä olen kyllä vähän katsellutkin yhtenä potentiaalisena vaihtoehtona, tuntuu olevan tosi tykätty peli :) ap

Vierailija

Meillä on sellanen miljonääripeli, mutta en nyt muista tarkkaan nimeä, kun en ole kotona. Mutta siinä piti tuhlata miljoona, joka nopeimmin tuhlasi voitti, mutta toiseksi tuli se, jolle jäi eniten rahaa. Meidän suvun nuoret aikuiset tykkää kovasti pelata sitä. 

Vierailija

Carcassonnea tulin itsekin ehdottamaan, sitä voi pelata monentasoisena, pikapelejä ja pidempiä, harrastaa enemmän kikkailua tai pitää melko simppelinä, aina sen mukaan millaisia pelaajia on mukana. Ja jos siitä innostuu, siinä on monta osaa joita voi ostella ja laajentaa peliä vaikka vuosittain, mutta perussetilläkin pääsee jo pelaamaan ihan mukavasti.

Tuo ysin mainitsema peli on ilmeisesti Pane miljoona menemään, meilläkin sitä pelataan perinteen vuoksi jouluna, vaikka itse peli sinänsä on kaikkien mielestä melko pitkäveteinen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Meillä on sellanen miljonääripeli, mutta en nyt muista tarkkaan nimeä, kun en ole kotona. Mutta siinä piti tuhlata miljoona, joka nopeimmin tuhlasi voitti, mutta toiseksi tuli se, jolle jäi eniten rahaa. Meidän suvun nuoret aikuiset tykkää kovasti pelata sitä. 

Ihana google kertoi. Se on "pane miljoona menemään" ja samalla selvisi, että on aika vanha peli, joten saatavuus voi olla kiikun kaakun. 

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat