Kaverin lapsella isot tummanvihreät silmät, vaikka vanhemmilla siniset

Vierailija

voiko olla mahdollista tämä silmän periytyminen. Kaverilla ja miehellään molemmilla siniset silmät ja aika pienet silmät myös. Kaverini isällä harmaat ja äidillään myös tosi vaaleat ja kirkaat.

Miehen vanhemmista en tiedä.

Kaverin eräällä miespuolisella kaverilla on taas vihreät isot silmät sekä todella pitkät ripset. Kaverin lapsella myös ripset ovat törkeän pitkät ja mustat on siis tyttö.

Olen 99% varma, että lapsi on sen kaveri miehen:D Mä vaan tiedän sen!

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

Koulubiologian mukaan tuo ei ole mahdollista, mutta todellisuudessa sinisilmäiset voivat saada jopa ihan ruskeasilmäisen, vaikka harvinaista se onkin. Vihreät silmät jotenkin liittyy ruskeaan geeniin. Mutta, mutta...  meillä on vihreäsilmäinen lapsi, jonka silmät on jopa rusehtavat tietystä kulmasta katsottuna. Itse ollaan ihan sinisilmäisiä. Mun suvussa ei ole ketään, jolla olisi edes vihreää silmissä. Miehen isällä sen sijaan oli ruskeat silmät ja miehen siskolla. Sieltä se on tullut. Sen voin sanoa, että 100% lapsi on isänsä, ellei sitten vieraat siittiöt ole seitsemää vuotta olleet kapseloituneena jossain elimistössäni. (ts. 7 vuotta takaperin olin vielä edellisessä suhteessa)

Vierailija

Molemmilla vanhemmillani on siniset silmät. Minulla on tummanvihreät, veljellä muutoin siniset, mutta toinen silmä puoliksi ruskea. Isoäidillä on tummanruskeat silmät ja äitini ilmeisesti kantaa piilevänä noita tummempia silmägeenejä. Koulubiologian malli on karkea yleistys silmän värin periytymisestä, ja silmän värin periytymiseen vaikuttaa useita eri geenejä koulussa opetettujen lisäksi. On toki todennäköisintä, että sinisilmäinen pariskunta saa sinisilmäisiä lapsia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Koulubiologian mukaan tuo ei ole mahdollista, mutta todellisuudessa sinisilmäiset voivat saada jopa ihan ruskeasilmäisen, vaikka harvinaista se onkin. Vihreät silmät jotenkin liittyy ruskeaan geeniin. Mutta, mutta...  meillä on vihreäsilmäinen lapsi, jonka silmät on jopa rusehtavat tietystä kulmasta katsottuna. Itse ollaan ihan sinisilmäisiä. Mun suvussa ei ole ketään, jolla olisi edes vihreää silmissä. Miehen isällä sen sijaan oli ruskeat silmät ja miehen siskolla. Sieltä se on tullut. Sen voin sanoa, että 100% lapsi on isänsä, ellei sitten vieraat siittiöt ole seitsemää vuotta olleet kapseloituneena jossain elimistössäni. (ts. 7 vuotta takaperin olin vielä edellisessä suhteessa)

Sitä koulubiologiaakin on uusittu, kun selvisi ettei silmien väri periydy X- ja y-kromosomeissa. Eli lapsella voi olla ihan minkä väriset silmät vaan, huolimatta vanhempien silmien väristä.

Vierailija

Voi mennä kuinka vain, pelkkä silmien väri ei ole todiste mistään.

Isälläni on sinisen harmaat silmät ja äidilläni on vaalean siniset. Heillä on lapsia 5 kappaletta ja kaiken järjen mukaan jokaisella pitäisi olla siniset silmät. Näin ei kuitenkaan ole, vaan 3:lla on siniset, yhdellä vihreät ja yhdellä ruskeat silmät.

Minulla on vihreät silmät ja miehelläni ruskeat. Pojallamme on ruskeat ja tytöllämme siniset silmät.

Vierailija

Mitä jos ap nyt keskittyisit siihen omaan elämääsi? Ei kuuluisi sinulle vaikka lapsi ei olisi geneettisesti sukua kummallekaan vanhemmalle.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mun tytöllä on vihreät silmat ja mulla +miehellä siniset. Mun siskolla on vihreät joten onko lapseni kuitenkin siskoni lapsi??

No äläs nyt. Minulla on siniset silmät, miehellä ruskeat ja lapsella vihreät. Tietääkseni kummankaan suvussa ei ole vihreäsilmäisiä joten kenenköhän lapsi tuo nyt sitten on :D

Vierailija

Ylläolevien kommenttien lisäksi aina voi olla mahdollista että ko. henkilöt ovat olleet vaikka lapsettomuushoidoissa ja käyttäneet lainasiittiöitä tai lainasoluja.

Vierailija

Äidilläni oli siniset silmät, isällä siniharmaat. Minulla on hazel eyes, päävärinä vaaleanvihreä. Serkullani (isäni nuorimman sisaren poika) on aivan samanlaiset silmät kuin minulla, ja itse olen kyseisen tätini näköinen paljon enemmän kuin kummankaan vanhempani näköinen. Olenko siis sittenkään vanhempieni lapsi, vai valehtelivatko vanhempani ja olenkin tätini lapsi, jonka vanhempani vain adoptoivat? Ikävä kyllä, kaikki mainitut osapuolet ovat jo kuolleet, joten en saa enää vastausta.

(ihan oikeasti olen taatusti vanhempieni lapsi, mutta koskaan ei voi tietää, muistuttaako lapsi ulkonäöltään vanhempiaan, läheisiä tai kaukaisia sukulaisiaan, tai yksinkertaisesti on vain oma ainutkertainen itsensä)

Vierailija

Minulla on siniset silmät, vaikka vanhemmillani on kummallakin ruskeat. 1.5v pojallani on tummanvihreät silmät (minulla ja miehelläni siis molemmilla siniset silmät), tosin hänen silmiensä väri voi vielä muuttua iän myötä.

Vierailija

Mulla ja miehellä on ruskeat silmät. Esikoista odottaessa olin varma, että tulokas on ruskea silmäinen tyttö. Saatiinkin sini silmäinen poika:)

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat