Äidiksi 37-38 vuotiaana, plussat ja miinukset? Toisen kierroksen äidiksi siis :)

Vierailija

Eli uusioperhe, jossa uutena tulokkaana mies ilman lapsia. Minulla lapset hieman yli 10-vuotiaita. Mieheni haluaisi lapsia, eikä se minullekaan toki ole mitenkään mahdoton ajatus. Toki olin ajatellu, että jos ei uutta suhdetta tule, en lapsia enempää haluaisi. Mutta tilanteet muuttuu :)

Nyt haluaisinkin kuulla muiden mielipiteitä, plussia ja miinuksia tulla taas äidiksi tässä iässä.

Itse ehkä pelkään enemmän nyt kuin nuorempana. Voiko hyvä tuuri käydä vielä, kaksi tervettä jo on. Ja kuinka itse jaksan, onko raskaus ja valvominen näin "vanhana" jo kuinka raskasta.

Vaikka loppujen lopuksi tiedän, että mieheni tulisi äärimmäisen onnelliseksi omasta lapsestaan. Tämä kysely ei siis muuta mieltäni, olen päättänyt yrittää vielä lasta hänen kanssaan, haluan vain kokemuksia muilta!

Sivut

Kommentit (26)

Vierailija

Uusperheen isä alkoi syrjiä lapsiani aiemmasta liitosta saatuaan oman biologisen lapsen. Aiemmin oli kohdellut lapsiani tosi ihanasti, enkä ikinä osannut edes pelätä tuollaista skenaariota. Myöhemmin olen kuullut, ettei olla ainoita :( Ero tuli tän asian vuoksi. Ja sori etten vastannut varsinaiseen kysymykseesi (ikää koskevaan), halusin vain jakaa tämän asian, koska olisin toivonut itse, että joku olisi silloin varoittanut. :(

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Uusperheen isä alkoi syrjiä lapsiani aiemmasta liitosta saatuaan oman biologisen lapsen. Aiemmin oli kohdellut lapsiani tosi ihanasti, enkä ikinä osannut edes pelätä tuollaista skenaariota. Myöhemmin olen kuullut, ettei olla ainoita :( Ero tuli tän asian vuoksi. Ja sori etten vastannut varsinaiseen kysymykseesi (ikää koskevaan), halusin vain jakaa tämän asian, koska olisin toivonut itse, että joku olisi silloin varoittanut. :(

Eli tuota ei voi mitenkään tietää tai ennustaa etukäteen..

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tuonikäsenä kun synnyttää mongolidilapsiriski suuri

Eikös näitä kaikkia riskejä kuitenkin seurata paremmin kuin 10 vuotta sitten, ultratkin on paremmat, lapsivesitutkimukset ym.?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Tämän tapaisesta lasten epätasa-arvoistumisesta minäkin tulin varoittamaan. Pikkuinen sisar saattaa olla ihana asia, mutta toisaalta se saattaa herättää syviä mustasukkaisuuden ja hylätyksi tulemisen tunteita, jos aikuiset toimivat huonosti. 

Vierailija

Minä ole 33v. ja tässä jonkin aikaa seurustellut samanikäisen miehen kanssa. Mulla on lapsi, jo toisella kymmenellä, mies on lapseton. Ollaan puhuttu tämä lapsiasia läpi ja tultu tulokseen, että meille ei tule yhteisiä lapsia. Tunteella jos ajatellaan, niin molemmat halutaan lapsia, mutta tässä asiassa järki vie voiton. Me ollaan kuitenkin jo aika vanhoja lasten tekoon. Kun ollaan 50-vuotiaita, olisi mahdollinen lapsi pahimmassa teini-iässä. Joillekin se saattaa käydä, mutta me ollaan varmaan liian itsekkäitä. Minä en halua aloittaa kaikkea enää alusta, enkä usko että pääsisin enää yhtä helpolla kuin ekalla kerralla. Ja kyllä,  pelkään. Pelkään sitä minkälaiseks tämä maa ja maailma on muuttumassa, enkä tietentahtoen halua tehdä lasta tällaiseen tilanteeseen. Nämä on mun ja mun kumppanin ajatuksia lastenteosta.

Vierailija

Meidän kuopus syntyi, kun olin 39v. Edelliset oli tuolloin tosin vasta 3v, joten mistään varsinaisesta iltatähdestä ei olut kyse.

Plussia oli paljon: olin aikuinen, ei enää kiirettä minnekään, raha-asiat oli järjestyksessä. Vauvan kanssa oli rauhallisempi kuin isompien ollessa pieniä, enää ei hätkähtänyt pikkujutuista ja pinna oli pidentynyt. Uniongelmista selvisi jakamalla vastuuta isän kanssa. Äitiys oli muutenkin rennompaa kuin isompien kanssa. Vauva tuli valmiiseen perheeseen eli ei eletty vauvan rytmissä vaan hän sai luvan sopeutua meihin, mikä sujui varsin hyvin.

Miinuksena se, että vaikka lasten kanssa oli rennompi, niin itseltään vaati enemmän eli kun halusi, ettei kukaan vauvan takia menetä mitään, niin aika haipakkaa mentiin omissa, lasten ja perheen harrastuksissa, vaikka näin jälkikäteen tietää, että ihan hyviä lapsia kasvaa kotona ilman jokapäiväisiä menoja.

Vierailija

Mulla ei ole kokemusta raskaudesta nuorempana. Mutta sain ekan lapsen 40-vuotiaana. Kaikki meni hyvin, ei mitään ongelmia raskauden aikana, ihan mainiosti voin loppumetreille asti. Synnytys oli helpohko. Lapsi ihana.

En ole kokenut valvomista tai mitään muutakaan mitenkään erikoisen raskaana. Minusta on ihanaa olla pienen vauvan äiti! Tykkään tehdä vauvajuttuja hänen kanssaan, käymme vauvajumpissa ja -sirkuksessa ja -uinnissa jne.

Joten en sinuna edes miettisi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minä ole 33v. ja tässä jonkin aikaa seurustellut samanikäisen miehen kanssa. Mulla on lapsi, jo toisella kymmenellä, mies on lapseton. Ollaan puhuttu tämä lapsiasia läpi ja tultu tulokseen, että meille ei tule yhteisiä lapsia. Tunteella jos ajatellaan, niin molemmat halutaan lapsia, mutta tässä asiassa järki vie voiton. Me ollaan kuitenkin jo aika vanhoja lasten tekoon. Kun ollaan 50-vuotiaita, olisi mahdollinen lapsi pahimmassa teini-iässä. Joillekin se saattaa käydä, mutta me ollaan varmaan liian itsekkäitä. Minä en halua aloittaa kaikkea enää alusta, enkä usko että pääsisin enää yhtä helpolla kuin ekalla kerralla. Ja kyllä,  pelkään. Pelkään sitä minkälaiseks tämä maa ja maailma on muuttumassa, enkä tietentahtoen halua tehdä lasta tällaiseen tilanteeseen. Nämä on mun ja mun kumppanin ajatuksia lastenteosta.

Ottamatta kantaa muuhun: 17v on lähes aikuinen, ei teini pahimmassa iässä.

Minä olen 51v ja meillä on 19v, 15v ja 9 v lapset. Ei kamalaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Eli tuota ei voi mitenkään tietää tai ennustaa etukäteen..

No en minä ainakaan voinut, ei käynyt edes mielessä. Mies oli lapsilleni ennen omaansa enemmän "isä" kuin heidän biologinen isänsä, todella huolehtiva, rakastava ja hoivaava, vietti paljon aikaa heidän kanssaan, selvästi nautti lasteni seurasta, ja tunne oli molemminpuolinen. Siksi se shokki olikin niin totaalinen, paitsi minulle, lapsille tietysti eniten. Yhtäkkiä heistä tulikin ylimääräinen riesa ja vaiva, pakollinen "paha", miehen käytös muuttui kylmäksi, kommunikoi heille vain kieltämällä, äyskimällä jne.

Vierailija

Itse olen kohta 39v ja odotan meidän 3:matta yhteistä lasta :). Olemme myös uusioperhe, minulla 2 lasta ja miehellä 1 lapsi. Meillä ainakin nää yhteiset lapset on vaan yhdistänyt meidän koko poppoota lähemmäksi toisiaan. Tosin vanhin mun lapsista ei enää asu kotona, vaan asuu ja opiskelee toisella paikkakunnalla.

Vierailija

Minulla oli yksi lapsi jonka isä ei halunnut olla lapsen kanssa missään tekemisissä.
Kun lapsi oli 2v. Tapasin uuden miehen. Olin itse tuolloin 21v. Ja mies tai poika vasta 18v.
Rakastuttiin ja muutettiin yhteen. Saatiin yhteinen lapsi ja toinenkin. Mies kohteli minun lastani kokoajan samallalailla. On miehelle ihan samalla viivalla biologisten lasten kanssa. Vanhin lapsi tai teini jo nykyään kutsuu miestäni isiksi. Kun mentiin naimisiin halusi lapseni vaihtaa sukunimen miehen nimelle niin että koko perheellä on sama nimi.

Halusin vai tämän tulla kertomaan vastapainoksi noille mies alkaa hylkää sinun lapseni kommenteille. Miehet on erilaisia ja mielestäni asiasta kannattaa keskustella jo nyt etukäteen.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat