Miksi aikuisten rippikoulu on helpompi?

Vierailija

Nuoret joutuvat viettämään joko kokonaisen viikon leirillä 24/7 tai sitten käymään 2 viikkoa päivittäin rippikoulussa jotain kuusi tuntia päivässä. Aikuisilla rippikoulu kestää vain jotain 20 tuntia. Miksi? Miksei lapsena voi käydä 20 tunnissa tuota turhaa paskaa läpi?

Kommentit (10)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Koska nuorten kohdalla keskitytään itse uskonnon opettamisen ohella muihinkin asioihin.

Itseäni nuorena lähinnä ärsytti se kaikki muu turha. Minä tulin hakemaan vaan sitä konfirmaatiotodistusta. Ei kiinnosta lauleskella ja leikkiä kaveria tuntemattomien teinien kanssa. Joo, olin yksinäinen susi enkä jaksanut ikäisteni tyhmiä teinijuttuja.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska nuorten kohdalla keskitytään itse uskonnon opettamisen ohella muihinkin asioihin.

Itseäni nuorena lähinnä ärsytti se kaikki muu turha. Minä tulin hakemaan vaan sitä konfirmaatiotodistusta. Ei kiinnosta lauleskella ja leikkiä kaveria tuntemattomien teinien kanssa. Joo, olin yksinäinen susi enkä jaksanut ikäisteni tyhmiä teinijuttuja.

Nuorena on ihan kasvattavaa tehdä myös muita juttuja, kuin juuri niitä omia lempijuttuja. On hyvä oppia sietämään pientä epämiellyttävyyttäkin.

Vierailija

Vähän isompaakin epämiellyttävyyttä joutuu 3/4 nuorista miehistä sietämään noin viiden vuoden kuluttua riparista ja selkeästi pidemmän aikaa kuin ripari.

Minulle pappi tarjosi viidellä tunnilla riparin suorittamista ns aikuisriparilla, hengellisten keskusteluiden muodossa. "Tehdään yllätys tulevalle vaimollesi kun kirkkosiunaus muuttuu kirkkovihkimiseksi, voit sitten perua salaa maistraattivihkimisen". Kuinka se kehtasi edes kun tiesi etten ole millään muotoa uskovainen!!!!??

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minä tulin hakemaan vaan sitä konfirmaatiotodistusta.

Mikä kiire sinulla se oli saada? Menitkö 16-vuotiaana naimisiin? Halusitko vaan lahjoja/rahaa? Jos tuo jälkimmäinen, niin ihan oikein, että ahne teini joutui vähän kärsimään sen edestä.

Vierailija

Koska aikuiset maksavat veroa, ne halutaan helpommin kirkkoon. Nuoret on pakotettu muutenkin, joten niitä voi vähän enemmän tökkiäkin.

Vierailija

Kun mä olin rippikoulussa ni ei me siellä tehty oikeestaan mitään. Pappi jutteli hetken ja kanttori toi meille pitsaa ja muuta ruokaa. Sitten jutusteltiin taas ruuan äärellä. Kotiin päästiin aina puolessa välissä koulu päivää, sillä ei pidetty turhia piirileikkejä. 

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat