Kuuluuko henkilöstöpäällikön tietää työntekijöiden työsopimukset?

Vierailija

Pk-yrityksen henkilöstöpäällikkö hermostui, kun ilmoitin, että kun työsopimukseni päättyy 31.12., nii hänen pitäisi laittaa ilmoitus työkkäriin (tj:n pyynnöstä kävin ilmoittamassa). Hänen mielestään minun kuuluu jatkaa, koska olen äitiysloman sijainen ja kyseisen hlön äitiysloma ilmeisesti (?) jatkuu. Minulle ei ole kerrottu äitiysloman jatkosta, minua ei ole pyydetty jatkamaan eikä ylipäätään kanssani ole puhuttu työsopimukseni tilasta. Hänen mielestään on ihan sama mitä päivämääriä sopimuksessani lukee, se äitiysloma on kuulemma se määrittävä tekijä. Kun sanoin, että mun on pakko mennä päivämäärien mukaan, niin tiuskaisi, ettei voi tietää kaikkien työntekijöiden työsopimuksia. Työntekijöitä täällä on n. 10, joista kahdella määräaikaset sopparit.

Kommentit (7)

Vierailija

Onpa epäammattimaista, miten voisit olla pitempään töissä kuin mitä työsopimuksessasi lukee? Tuolla ei varmaan oikein tieto kulje ihmisten välillä.

Vierailija

10 hengen firma ja henkilöstöpäällikkö? Oikeasti? Joo, pitäisi olla tietoinen tuosta hänen kyllä, itsellä on ajankohdasta riippuen 600-800 henkeä tuossa listalla ja kaiki olettaa että minä pysyn niissäkin ajantasalla...  annappa kun arvaan: hr on tj:n vaimo?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Onpa epäammattimaista, miten voisit olla pitempään töissä kuin mitä työsopimuksessasi lukee? Tuolla ei varmaan oikein tieto kulje ihmisten välillä.

Juu ei kulje ei. Ja viimeisenä tietty meille rivityöntekijöille. Tää on muutenkin ihan kaamee pulju (mm. Avi on kiinnostunut meiningistä ja mä olen kerran pari meinannut soittaa poliisit paikalle). Jäin vaan miettimään, et mikä on henkilöstöpäällikön toimenkuva, jos ei huolehtia työsopimuksista..? Ap

Vierailija

Sinänsä on ymmärrettävää, että henkilöstöpäällikkö ei muista työntekijöiden työsopimuksia ulkoa. Mutta hänen käytöksensä oli kyllä asiatonta, jos kertomuksesi pitää paikkansa eikä ollut väritetty. Henkilöstöpäällikkö olisi voinut ensin tarkistaa työsopimuksesi ja sen jälkeen kysyä, olisitko halukas jatkamaan.

Vierailija

Sopimus on sopimus, sen mukaan mennään. Jatkoa voi toki tarjota, mutta siitä tehtään uusi työsopimus -edellyttäen työntekijä on halukas jatkamaan. Lähiesimiehen kuuluu huolehtia alaistensa rekrytoinneista, HR:n taas hoitaa muodollisen prosessin (mm. työsopimukset) esimiehen pyynnöstä. Aika "pätevää" porukkaa teillä töissä, huhhuh...

Vierailija

Tuo päällikkö ei ole tehtäviensä tasalla. Tottakai sen täytyy tietää nämä asiat, se kuuluu sen toimenkuvaan. Ilmoita, että olet hänelle asiasta sanonut ja olet velvollisuutesi suorittanut. Se, miten hän vastaisuudessa toimii ilmoitettujen tietojen kanssa, on täysin hänen omalla vastuullaan. Itse toimit annettujen päivämäärien mukaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
10 hengen firma ja henkilöstöpäällikkö? Oikeasti? Joo, pitäisi olla tietoinen tuosta hänen kyllä, itsellä on ajankohdasta riippuen 600-800 henkeä tuossa listalla ja kaiki olettaa että minä pysyn niissäkin ajantasalla...  annappa kun arvaan: hr on tj:n vaimo?

Ei onneksi, toki muita vastaavia perhekytköksiä pajalla on. Henkilöstöpäällikkö on ainut "ulkopuolinen" johtoportaassa. Ap

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat