Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsettomat ovat varmasti maailman onnellisempia ihmisiä.

Vierailija

Saa tehdä mitä haluaa, mennä minne haluaa, käyttää rahat itseensä yms toista se on kun on äiti.

Sivut

Kommentit (23)

Vierailija

Onhan se vähän tyhmää tehdä lapsia. Ymmärrän että 1800-luvulla on tarvinnut vanhuudenturvan mutta 2015... ei voi ymmärtää

Vierailija

Olin pitkään lapseton. Sain esikoiseni 35 -vuotiaana. Turhapa tästä on vääntää. Joku on onnellisempi vapaana ja joku lapsijoukon keskellä. Minä vietin pitkään aikuisen huoletonta elämää johon kuului ystäviä, harrastuksia, matkoja, baareja, konsertteja, ravintoloita.. Ehkä tuohonkin elämänvaiheeseen alkoi kyllästyä. Nyt 1-vuotiaan kanssa kotona ja olen kyllä onnellisempi kuin vielä vaikkapa pari vuotta sitten. Uusi, erilainen elämänvaihe toi mielekkyyttä elämään, vaikka vapaus hävisikin. Ehkä mä joskus taas kaipaan taas reissuun, mutta nyt mä vaan nautin tästä. Jokaiselle se onnellisuus tarkoittaa eri asioita.

Vierailija

Niinhän sitä ap luulisi.. Otahan ero ja saat joka toinen viikonloppu vapaata.. Mitä teet sillä vapaalla, hetken on kivaa ja sitten ei. Itselle ei voi loputtomasti ostaa asioita ja mitä iloa on laittaa joulua, kerätä omaisuutta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mielipiteesi kumpuaa siitä epäitsekkyydestä, joka saa ihmisen tekemään lapsia. Eikö?

??? 

Onko tämä jotain sarkasmia, itsekkäin teko mitä voi tehdä on lapsen teko.

Lapsia tehdään täysin itsekkäistä epäempaattisista lähtökohdista, tyydyttämään omia haluja.

Vierailija

Tuskin yhdenkään ihmisen onnellisuus ole vakiotasolla läpi elämän. Ap on nyt kylläkin turhan yksinkertainen. Vai eikö hänellä ole elämässään eri aspekteja tuomassa rikastusta ja kerroksellisuutta tähän juttuun, mitä myös elämäksi kutsutaan?

Vierailija

Äitinä ei tarvitse ryhtyä marttyyriksi vaan voi säilyttää myös oman elämänsä.

Mutta jos haluaa alistua miehensä piiaksi niin mikäs siinä.

Vierailija

Kannattaisiko nyt ensi alkuun pitää huolta näistä  jo täällä olevista lapsista ja alstensuojelun tilanteesta/tasosta91 ennen kuin pukataan uutta putkeen?

"Todella rankkoja tapauksia"

"Tahdonvastaisten huostaanottojen määrä on kasvussa, kertoo Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen vasta julkistama Lastensuojelu 2014 -tilastoraportti.

Yhdeksässä vuodessa tahdonvastaiset huostaanotot ovat yli kaksinkertaistuneet. Vuonna 1995 pakolla tehtyjä huostaanottoja oli 940, kun vuonna 2014 niitä oli 2 309."

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015120720794854_uu.shtml

Vierailija

Minä olin onnellinen ilman lapsiakin, mutta toisaalta olin koko ajan levoton ja tuntui, että jotain puuttuu. Nyt kun on lapsia, olen onnellinen edelleen, mutta levottomuus on poistunut.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Niinhän sitä ap luulisi.. Otahan ero ja saat joka toinen viikonloppu vapaata.. Mitä teet sillä vapaalla, hetken on kivaa ja sitten ei. Itselle ei voi loputtomasti ostaa asioita ja mitä iloa on laittaa joulua, kerätä omaisuutta.

No onhan se ihan oikeasti iloista ja aivan helkkarin kivaa - siis laittaa joulua ja kerätä omaisuutta! Jihaa!!

Vierailija

Jokainen meistä määrittää itse sen, missä elämäntilanteessa on onnellisimmillaan. Se mikä tekee sinusta onnellisen, voi tehdä toisesta onnettoman. Onnellinen on se, joka voi elää toivomaansa elämää.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat