Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä köyhyys mielestäsi johtuu Suomessa?

Vierailija

Tästä väännetään ja tämä herättää niin paljon tunteita, niin sohaisenpa muurahaispesään..
Mun mielestäni köyhyys johtuu (siis Suomessa) elämänhallinnan puutteesta. Kaikilla oikeasti köyhillä (tämäkin on suhteellista) tai siitå eniten melua pitävät ovat loppujen lopuksi itse täysin syyllisiä.
EN puhu pienituloisista, pienituloisesta keskiluokasta tai esim. työttömiksi vähän aikaa sitten jääneistä. Tai sairastuneista.
Puhun näistä ns. kroonisesti rahapulaisista. Tunnen heitä pari, yhteen katkaisin välit koska en ininää jaksanut kuunnella.
1. Yksi on pilvenpolttelija elämäntapatyötön, joka kärsii kovin masennusta. Ei ole siksi voinut mennä töihin tai opiskelemaan viimeiseen ~8 vuoteen.
2. 3\Ex-narkkari 20-vuotiaana lapsen pungertanut, lukio kesken.
3. Pikavippien takia luottotietonsa menettänyt.
4. Ajelehtija, joka makasi lapsuudenkodissaan kunnes äiti potkaisi pellolle. Työtön. Maailman flegmaattisin otus.

Kaikkia yhdistää uhriutuminen, yhteiskunnan/Suomen/kapitalismin yms yms syyttäminen tilanteestaan, jatkuva käsi olossa hengaaminen, muilta vaatiminen ja loukkaantuminen kieltäytyessä, äänekäs vasemmistoliiton kannattaminen ja hyvätuloisten/Suomen halveksiminen.

Sivut

Kommentit (57)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Nepotismista. Työtä saa jos sulla on tietty sukunimi tai muuten suhteita.

Malliesimerkki siitä mitä tarkoitan.
t.ap

Vierailija

itteeni kans ärsyttää ihmiset jotka ei ite oo valmiita tekemään töitä asioidensa eteen, istuvat vaan päivät pitkät kotona marisemassa millon sossusta tulee rahaa.

Vierailija

Mä en todellakaan osaa sanoa, en tunne yhtään köyhää. Itse olen pienituloinen ja mieheni keskituloinen ja pärjäämme niukasti, enkä ole mistään rikkaista piireistä, eivätkä ole tuttavatkaan. Täällä maalla ei vaan vissiin ole köyhiä? Onko köyhyys keskittynyt isoihin kaupunkeihin ja jos on, niin miksi ihmiset sitten eivät lähde sieltä paremman elämän perään? Miksi kukaan tyytyy siihen, että asuu huonosti, viettää päivät leipäjonoissa ja sossunluukulla? Eikö nämä ihmiset halua mitään parempaa vai ovatko jostain syystä vaan niin aloitekyvyttömiä ja näköalattomia, että eivät osaa tehdä mitään oman elämänsä ja hyvinvointinsa eteen?

Vierailija

joo noi salaliittoteoriat on aika kova kans. Ja Alex Stubbin laittaminen henk. koht vastuuseen siitä, miksi oma elämä on perseestä.

Vierailija

joo noi salaliittoteoriat on aika kova kans. Ja Alex Stubbin laittaminen henk. koht vastuuseen siitä, miksi oma elämä on perseestä.

Vierailija

Minä olen köyhä siksi että minua on kiusattu. Yritin opiskella ja tehdä töitä mutta kiusasivat minut pois. Minulla ei siis ole muuta vaihtoehtoa kuin elää tuella. Eli on ihan oikein että maksatte elämiseni.

Kaikella on hintansa, nyt maksatte siitä.

Vierailija

Jaahas taas kusipää porvari haukkumassa ja syyllistämässä köyhiä. Miksi suomessa on köyhyyttä johtunee siitä kun suuryritykset eivät maksa verojaaan vaan siirtävät rahat veroparatiiseihin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tästä väännetään ja tämä herättää niin paljon tunteita, niin sohaisenpa muurahaispesään..
Mun mielestäni köyhyys johtuu (siis Suomessa) elämänhallinnan puutteesta. Kaikilla oikeasti köyhillä (tämäkin on suhteellista) tai siitå eniten melua pitävät ovat loppujen lopuksi itse täysin syyllisiä.
EN puhu pienituloisista, pienituloisesta keskiluokasta tai esim. työttömiksi vähän aikaa sitten jääneistä. Tai sairastuneista.
Puhun näistä ns. kroonisesti rahapulaisista. Tunnen heitä pari, yhteen katkaisin välit koska en ininää jaksanut kuunnella.
1. Yksi on pilvenpolttelija elämäntapatyötön, joka kärsii kovin masennusta. Ei ole siksi voinut mennä töihin tai opiskelemaan viimeiseen ~8 vuoteen.
2. 3\Ex-narkkari 20-vuotiaana lapsen pungertanut, lukio kesken.
3. Pikavippien takia luottotietonsa menettänyt.
4. Ajelehtija, joka makasi lapsuudenkodissaan kunnes äiti potkaisi pellolle. Työtön. Maailman flegmaattisin otus.

Kaikkia yhdistää uhriutuminen, yhteiskunnan/Suomen/kapitalismin yms yms syyttäminen tilanteestaan, jatkuva käsi olossa hengaaminen, muilta vaatiminen ja loukkaantuminen kieltäytyessä, äänekäs vasemmistoliiton kannattaminen ja hyvätuloisten/Suomen halveksiminen.

Noihin kaikkiin luettelemiisi syihin löydämme vastauksen vihervasemmistosta, kaikki luettelemasi ovat juuri sitä hedelmää mitä noiden sairaasta politiikasta on seurannut ja mistä me kaikki saamme nyt nauttia.

Suurin onnen tästä politiikasta saavat vielä itse nämä hedelmillä, menetettynä elämänä, mutta onneksi heillä on tuo ihana aate jolla parantaa maailmaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minä olen köyhä siksi että minua on kiusattu. Yritin opiskella ja tehdä töitä mutta kiusasivat minut pois. Minulla ei siis ole muuta vaihtoehtoa kuin elää tuella. Eli on ihan oikein että maksatte elämiseni.

Kaikella on hintansa, nyt maksatte siitä.

Oih, odota kun pyyhin kyyneleeni. :'( Arvaas mitä?
Mua kiusattiin kans. Vitosesta lukion kakkoselle. Kävin opiskeluaikana terapiassa ja työstin pahoja traumojani, jotka vaikeuttivat normaalia oloa ihmisten kanssa.
Sori vaan, mutta ainoa joka kärsii ja maksaa lopulta olet sinä itse. Sä päätit sitten valita uhriluuserin osan, sen sijaan, että olisit mennyt opiskelemaan ja vaikka työllistynyt alalle, jolla voisit auttaa muita kiusattuja.
Ehkä sä ansaitsit kiusaamisesi. Sen verran kädetön yksilö pitää olla, että opiskeluista ja työstäkin "työnnetään" pois. Huomaatko, ettet ole itse toimijana missään? Oot aina se reppana. Opiskelustakin sut _työnnettiin_ pois, ei niin, että myöntäisit itse lopettaneesi. Luuletko oikeasti, että kaikilla on ollut kivaa ja tasapainoista? Mä pelkään edelleen ja pelkäsin opiskeluaikanakin ihmisiä. Arvaa millä se lähti korjaantumaan? Sillä, että tapasin kivoja ihmisiä. Esim. vaihto oli elämäni hauskinta aikaa. Nykyään olen edelleen varuillani, mutta peitän sen hyvin.
Mutta ei siin mitään. Oo vaan nyyhkivä mamman kultanuppu, joka käyttää päivänsä pelaamiseen. Uskoisin, että sulta löytyis yllättäen sisua, kun ruoka ja katto pään päältä katoaisit.
Sinuna jos näät loppuelämäsi lukittuna köyhyteen ja yksinäisyyteen, ilman elettäkään paremmasta, hyppäisin jojoon nyt. Ei sulla kuitenkaan mitään edistys tule näkymään asenteellasi, ja elät kuitenkin vielä joku n.50v. Why bother? Näin ei toki saisi sanoa, vaan paijata ja kuiskailla lempeästi, että pelaa vaan simssiä seuraavat 60v. Ihan hyvää elämää se on.
Itse ajattelin täysin samoin kun sä. Sit päätin, et joko luovutan ja hyppään tai alan tietoisesti ponnistelemaan ja itken vaikka koko loppupäivän kun pääsen koulusta. Vaikka musta ei pitäis kukaan ja oisin yksin seuraavat 5vuotta, niin luovuttaa en aio.
Yllättävää kyllä, pärjäsin. Sain jopa pari hyvää ystävää vaikka jäin paljosta ulkopuolelle omaa typeryyttäni. .
Oikeesti, ketään ei kiinnosta sun elämäs eikä sun elämäsi hukkaaminen ole kosto kenellekkään. Sä voit tajuta sen ja aloittaa tänään tai 15 vuoden päästä. Arvaa, milloin on matalampi kynnys aloittaa elämäsi eläminen?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jaahas taas kusipää porvari haukkumassa ja syyllistämässä köyhiä. Miksi suomessa on köyhyyttä johtunee siitä kun suuryritykset eivät maksa verojaaan vaan siirtävät rahat veroparatiiseihin.

Hehe, just tätä meinaan :D Pyhää herravihaa ja syiden pohtiminen haukkumista (=köyhiä pitää sääliä ja pitää huolta, ei auttaa itse auttamaan itseään).
Ikävä tuottaa pettymys, mutta oon itse hyvin pienituloisen äidin hyvin toimeentuleva tytär. Ja joo, yritysten syyhän se Suomen köyhyys onkin, Babylon jeah ja silleen *tirsk*
t. ap

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat