Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaikuttaako ylipaino elämääsi?

Vierailija

Moikka!
Mä oon noin 20kg ylipainoinen 30 vuotias. Mietin että kuinka monen teidän arkeen ylipaino vaikuttaa?
Omaan arkeen vaikuttaa sillätavalla että maha on välillä tiellä ja en jaksa käydä juoksulenkeillä mitä ennen tein. Lapsen kanssa en pääse puistossa kiipeilytelineisiin kun en mahdu, pitää vaan sanoo että äiti on liian iso. Oon 165cm pitkä ja painan 85kg.
Mutta siis,kysymys oli että vaikuttaako ylipaino teidän arkeen paljon?

Kommentit (9)

Vierailija

Olen saman pituinen kuin sinä, ja painoin noin 80kg pahimmillani, mutta en nyt 15 kiloa kevyempänä (normaalipainossani) osaa sanoa hirveää muutosta. Olo on kylläkin paljon energisempi nyt. Toisaalta olin silti painavimmillani kokoa M vyötäröstä, joten ei ole kokemusta erittäin pahasta ylipainosta.

Vierailija

Mua eniten v*tuttaa katsoa peilistä. Mikään ei näytä miltään ja se, että on vielä jättitissit niin tuo peilikuvaan lisää ainakin sen 10kg.

Vierailija

Olen ollut läskeimmilläni lievästi ylipainoinen ja jo se vaikutti arkeen. Ahdisti olla omassa kropassa, aina istuessa piti peitellä vatsamakkaroita, naama oli turpea ja peilikuva teki pahaa.

Nyt olen 20kg kevyempi ja olo huomattavasti reippaampi ja jaksavampi.

Vierailija

Voisin lisätä että kroppani on sitä mallia että kaikki rasva menee vyötärölle ja naamaan, tissit, peppu ja reidet pysyi pieninä vaikka läskiä riitti. En usko että lievä ylipaino olisi niin paljon ahdistanut jos olisi muodot olleet vähän fiksuimmissa paikoissa. t:3

Vierailija

Melkein 50 kiloa ylipainoa, ja kyllähän se vaikuttaa. Elämäni on kivaa, eli lihavuus ei tee olemisestani kurjaa, mutta olisi mulla vielä kivempaa jos ei tarvitsisi raahata tätä läskivuorta messissä. Tässä pisteessä laihduttaminen tuntuu vain niin ylivoimaiselta ja mahdottomalta urakalta, että ei ole oikein motivaatiota aloittaa... Paska juttu. Ikää vasta 25 v eli tuurilla saan läskin takia vielä sairauksiakin, joiden kanssa joutuu elämään kymmeniä vuosia.

Vierailija

Ainoa merkittävästi häiritsevä juttu on yhteen hinkkaavat reidet, nekin vaivaavat lähinnä kesällä jos huvittaisi kulkea mekossa.

Pienempi paha on, että vaateostoksilla osun ärsyttävästi normaalin ja plussapuolen väliin ja selkeä päärynävartalo ei auta asiaa. Riippuu ihan kaupasta kummalta puolelta voin ostaa ja joskus kumpikaan vaihtoehto ei ole hyvä, kun normaalipuolelta ei vaikka mekko mahdu nätisti päälle ja plussapuolella mitoitus onkin erilainen ja mekko onkin "paitaosiosta" ihan liian iso.

Olen 170/82.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat