Mikä kello miehelle?

Vierailija

Joululahjaksi ajattelin ostaa miehelleni rannekellon. En ole kovin perehtynyt kalloihin ja netistä ei kovin erityistä tietoa löytynyt. Kellon toivoisin olevan "hyvänä pidettyä" ja laadukasta (sveitsiläinen?) merkkiä. Hinta alle 400€ eli kallista en ole nyt ostamassa. Mies ei ole ennen käyttänyt kelloa suuremmin joten etsinnässä hyvä peruskello. Mitä suosittelette?488

Sivut

Kommentit (25)

Vierailija

Anna rahat kelloon. Kello pitää sovittaa kädessä ennen ostopäätöksen tekemistä ja et voi tietää miehen mieltymyksiä kellon suhteen.
Kellohullu M32

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Anna miehen valita itse. Henkilökohtainen miehelle. Ei niinkuin naisilla, että mun mies osti tän mulle...

Mitä vikaa? Mun miehellä on hyvä ja tyyris maku ja mielelläni käytän häneltä lahjaksi saamiani kelloja.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna miehen valita itse. Henkilökohtainen miehelle. Ei niinkuin naisilla, että mun mies osti tän mulle...

Mitä vikaa? Mun miehellä on hyvä ja tyyris maku ja mielelläni käytän häneltä lahjaksi saamiani kelloja.

Onko joku väittänyt että siinä on jotakin vikaa?

Vierailija

Miehen tyyli ja tavat on ratkaisevassa asemassa. Onko tarkoituksena hankkia niinsanottu pukukello vai ehkä sporttisempi sukeltajan kello? Mekaaninen (automaatti) vai kvartsi?

Steinhart valmistaa mielestäni asiallisia tuohon hintaluokkaan mahtavia kelloja. Myös Tissotilla ja Certinalla löytyy asiallisia. Ja japanilaiset Seikot ovat tuossa hintaluokassa hyvin asiallisia.

Itse en kvartseista välitä ja en itse ostaisi vaatteiden valmistajan (Gant, Hilfiger yms.) kelloa.

Vierailija

Kannattaa pistää aito mekaaninen patterirupujen sijaan. Edullisessa hintaluokassa hyviä mm. Seiko 5 ja Vostok Amphibia. Jälkimmäinen on aikoinaan Neuvostoliiton sammakkomiehille tehty, joten kestää ihan sukeltamistakin. Kyseinen kello on ollut myös kosmonauttien käytössä, joten jos ei ole varaa aitoon Speedmaster Professionaliin niin avaruuskellon saa halvemmallakin.

Vierailija

Kiitos vastauksista. Voin selventää tilannettamme hieman. Mieheni on minua hieman vanhempi ja erittäin hyvässä työssä eli tienaa paljon. Itse saan lahjaksi muutaman tuhannen euron asian. En siis missään tapauksessa antaisi lahjani miehelle rahana. Minulla ei ole varaa tällä hetkellä esimerkiksi Omegaan. Hintaluokkani on selvä.

Mies ei tosiaan ole ns kellomiehiä, eikä muutenkaan erityisen kiinnostunut pukeutumisesta. Ostan hänelle paljon vaatteita ja aina pääsevät käyttöön, muuallekin kuin mummolassa käynnille. Tiedän siis mieheni maun. Koska mies ei ole kellomiehiä, ainakaan vielä, voi ensimmäinen kello olla edullisempikin. Mutta haluaisin silti löytää merkin, joka ei olisi pelkästään trendikäs, vaan enemmänkin tunnettu hyvästä laadusta (edullisesti).

Haluan ostaa miehelle kellon metallirannekkeella. Aika massiivinen ja miehekäs saa olla. Omega Seamaster on sellainen ulkonäöltään, mikä vastaa toiveitakin.

Mitä eroa on mekaanisella ja kvartsikellolla? Onko molemmat kestäviä, ja korjattavissa jos pysähtyvät?

Vierailija

Vostokin tosin joutuu tilaamaan esim. Ebayn, Zenitar Storesta (voin itsekin suositella), koska tietääkseni Suomessa ei ole edustusta. Harmi vain kun en yhtään muista kuinka nopeasti se sieltä tuli. Tulliin ainakin jäi.

Vierailija

Kaikki kellot ovat korjattavissa. Siitä ei kannata murehtia. Mekaaninen nauttii enemmän arvostusta harrastajien keskuudessa. Kvartsi taas on huoleton.

Jos miehesi on pukumiehiä niin em. Certinalla ja Tissotilla löytyy asiallisia malleja.

Jos on enempi sellainen sporttisempi pukeutuja ja ehkä temuaa enemmän niin Steinhart, Vostok tai Seiko.

Oletko vaikka googlannut, että minkänäköistä olet ajatellut.

Vierailija

Huoleton kuulostaa paremmalta. Mieheni ei ole hifistelijä minkään suhteen vaikka laadusta pitääkin. Töissä pukumies ja kotona sporttinen. Kello saisi "kestää elämää" eli pieniä kolhuja, roiskeita ja sen sellaista. Tästä syystä metalliranneke. Ehdottomasti pitäisi puvun kanssa ensisijaisesti näyttää hyvältä.

Nettikaupasta katselin Certina DS Podium nimistä kelloa, mikä näytti kivalta. Näitäkin on eri kokoisella kellotaululla: 38, 40 ja 42mm. Mieheni on isokokoinen ja vahva, mutta olisiko tuo isoin jotenkin hassu silti? Tietysti kellon voi palauttaa ja vaihtaa toiseen jos se on ihan vääränlainen, mutta uskon löytäväni mieluisan kyllä.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat