Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko täällä muita, joiden on pakko KARPATA?

Vierailija

Oon yrittänyt monta kertaa ryhtyä syömään enemmän hiilareita, mutta niistä tulee aivan kamalan huono/väsynyt olo ja kroppa turpoaa naamaa myöten. Oon kokeillut pisimmillään joidenkin kuukausien ajan hillihydraattipitoisempaa ruokaa, mutta ei sovi ei.

Onko mulla mennyt hh:n sietokyky vai oliko mulla jatkuvasti näin huono olla ennen karppausta?
Muilla kokemusta asiasta?

Sivut

Kommentit (18)

Vierailija

Syön aika vähän hiilareita, en karppaa. Pari viikkoa sitten sain kääretorttua tuliaiseksi ja söin ehkä 5 palaa, tuli kauhea kivistys vatsaan.

Vierailija

Sillon kun olin tiukka kasvissyöjä lihansyöminen sai vatsan kipeäksi. Eli ehkä joku sellainen tottumattomuusreaktio.

Vierailija

Joo, olisi pakko jos haluaisin olla kunnossa. Nyt syön hiilareita ja olo on sen mukainen. En vain pysty lopettamaan, ole niin väsynyt ja vittuuntunut jatkuvasti :(

Vierailija

Joo näemmä. Olen tämän vuoden syönyt perunaa, riisiä ja kauraa, toisin kuin edeltävät 10 vuotta. Naama kukkii, vyötärölle on tullut lisää löllöä ja iltaisin en jaksa kuin maata sohvalla. Ajattelin että pitää taas jättää ne pois tai ainakin hyvin vähälle. Vähän niitä menee nytkin kyllä, ehkä 4 pientä siivua kauraleipää ja desin annos perunaa tai riisiä. Sekin tuntuu olevan liikaa.

Vierailija

Teillä saattaa olla hiilihydraatti-intoleranssi. Antti Heikkilä on kirjoittanut siitä aiheesta. Ihminen ei välttämättä tarvitse ylimääräisiä hiilareita, jättäkää ne pois jos olo on noin huono.

Vierailija

6 puhuu paskaa. Todennäköisimmin on kyse vilja-allergiasta.

PS. Hiilihydraatti-intoleranssia ei ole olemassakaan (sama tyyppi väittää ihmisen olevan hedelmälepakko, koska vain niillä on oikeasti sokerinpolttovaihe, jonka AH väittää ihmisiltä löytyvän ;D), sokeri-intoleranssi (koskee aina YKSITTÄISTÄ sokeria, kuten fruktoosia) kyllä löytyy.

Vierailija

Valitettavasti ap:n hiilihydraattien sietokyky on heikentynyt. Olen kuullut, että joillakin karppaajilla se on jopa pysyvää eli elimistö ei enää kykene käsittelemään hiilihydraatteja. Ehkä voit, jos niin haluat, totutella niihin takaisin vähän kerrallaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Joo näemmä. Olen tämän vuoden syönyt perunaa, riisiä ja kauraa, toisin kuin edeltävät 10 vuotta. Naama kukkii, vyötärölle on tullut lisää löllöä ja iltaisin en jaksa kuin maata sohvalla. Ajattelin että pitää taas jättää ne pois tai ainakin hyvin vähälle. Vähän niitä menee nytkin kyllä, ehkä 4 pientä siivua kauraleipää ja desin annos perunaa tai riisiä. Sekin tuntuu olevan liikaa.

Kyllä mä nyt vähän ihmettelen, että miksi tätäkin pitää alapeukuttaa. Meinaatteko, että tämä mun mielestä olisi kovin kivaa?

Vierailija

Mun on pakko syödä hiilihydraatteja ja reilusti, jotten laihdu luurangoksi. Eipä paljon auta, joten olisiko karppaus sitten avuksi?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mun on pakko syödä hiilihydraatteja ja reilusti, jotten laihdu luurangoksi. Eipä paljon auta, joten olisiko karppaus sitten avuksi?

Lisää rasvaa hiilarin kylkeen niin et varmasti laihdu :)

Vierailija

Mulla paljastui järkyttävän väsymyksen ja "aivopöhnän" aiheuttajaksi gluteeniallergia, olen syönyt sikana leipää koko elämäni, elimistö sit ilmeisesti päätti että kiitti mulle riitti.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat