Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haluaisin erota, mutta en pysty

Seuraa 
Liittynyt5.9.2015

Olen 25-vuotias ja seurustellut poikaystäväni kanssa reilut viisi vuotta. Yhdessä olemme asuneet nelisen vuotta. Muutin poikaystävän perässä vieraaseen kaupunkiin, jossa minulla ei ole sukulaisia eikä juurikaan edes ystäviä.

Olen jo pitkään miettinyt eroa, koska suhteellamme ei kertakaikkiaan ole tulevaisuutta. Haluamme elämältä aivan eri asioita. Minä esimerkiksi työskentelen eläinten parissa ja haluan ehdottomasti elää niiden parissa, poikaystävä taas on allerginen.

Ongelma on siis siinä, että olen täysin riippuvainen poikaystävästäni. Hän on maksanut kaikki elämiseen liittyvät kulut kuten vuokran ja vesi- sekä sähkölaskut. Itse olin ensin opiskelija ja nyt olen puolisen vuotta ollut osa-aikatyössä. Tienaan noin 1500 euroa kuukaudessa, eli sillä kyllä pärjäisin MUTTA työni edellyttää autoa. Olen siis tähän asti käyttänyt poikaystäväni autoa. Minulla on vanha, nuoruuden hölmöilyistä tullut maksuhäiriömerkintä, joten en ole varma saanko edes itse asuntoa vuokralle. Ja tietenkin se, ettei minulla ole minkäänlaista tukiverkkoa poikaystäväni ja hänen perheensä lisäksi. Omaa perhettä minulla ei ole kuin äiti jonka kanssa en ole puhunut vuosiin.

En tiedä miten edes muuttaisin kun ei tosiaan ole rahaa eikä autoa. Eikä minulla ole edes mitään huonekaluja, vaatteita ja kirjoja lukuunottamatta kaikki tavaramme on poikaystävän, jopa tietokoneeni ja pyöräni. Kaduttaa niin paljon, että olen päästänyt itseni tällaiseen tilanteeseen!

Jotenkin kaikki oli vain niin helppoa kun uskoi siihen, että olemme yhdessä ikuisesti ja blaablaablaa. Mies on siis melko hyvätuloinen. Miten saatoinkaan olla näin tyhmä...

Mitä voisin tehdä? Pinnistelenkö vain suhteessa, jossa voin henkisesti pahoin ja koen itseni suoraansanottuna joksikin huoraksi, olenhan tässä tavallaan "pakosta" rahan takia. Onko olemassa mitään järjestöä tms. josta voisin saada tukea niin että pääsen jaloilleni? Vai saako tässä tilanteessa esimerkiksi sossusta tukea? Minullahan on periaatteessa kaikki ihan hyvin.

Kommentit (4)

Anonymous
Seuraa 
Liittynyt14.11.2015

Huh, mulla ihan tuli paha mieli sun miehes puolesta. Lue tekstisi itse ajatuksella ja asetu vaikka miehesi saappaisiin,  niin tiedät mitä mieltä me muutkin ollaan tuosta.

WraithTodd
Seuraa 
Liittynyt7.9.2015

Joo, todellakin noilla tuloilla pärjää. Luottotiedottomana on kyllä mahiksia saada vuokra-asunto mutta todennäköisesti vuokravakuus voikin sitten olla isompi. Ja tietysti asuntoa voi hakea myös kaupungilta.

Sossusta et kyllä taida noilla tuloilla saada yhtään mitään. Asumistuki lienee ainoa tuki johon on mahdollisuus kunhan sinulla on se asunto.

Huonekalut sun muut on sitten vain ostettava käytettyinä sekä tärkeysjärjestyksessä. Kaikkea ei voi saada heti.

"You are more like Wraith than you know."
"I'm not sure I like the sound of that."
"There is much about Wraith that you do not know, Sheppard."

PäteväPirkko
Seuraa 
Liittynyt10.9.2015

Jestas, on sulla oikeasti vaikea tilanne :(

Nyt ensin rupeat säästämään rahaa. Säästät niin paljon kuin pystyt. Samalla laitat vuokrakämppähaut vireille. Ei sitä yleensä heti saa. Tukiverkostoa sä nyt et välttämättä mukaan saa, mutta voit muodostaa uuden myöhemmin.

Muutto ei varmaan paljon maksa, jos sulla ei ole mitään omaisuuttakaan. Säästät siis rahaa huonekaluihin, siivousvälineisiin yms. uuteen alkuun. Mikäs se oli se Sininen Risti, mikä just perustettiin. Facessakin. Ota sinne yhteyttä, ja kysy jos ne tukee muutossa, tai saat huonekaluja sitten kun olet muuttanut. Huonekaluja saa aika helposti ilmaiseksi. Ihan tosi hyviäkin. Meillä kun tuntuu kerrostaloissa roskisten vierustat täyttyvän niillä.

perkules joo, vuokravakuudet unohtui. Se on yleensä sen 2xvuokra.

PäteväPirkko
Seuraa 
Liittynyt10.9.2015

Sitten jos otat vaikka asenteen, että muuttaessa omaan kämppään et tarvitse aluksi kuin sängyn ja tietokoneen(jos et saa mukaasi nykyistä) sekä vähän astioita niin hyvin menee. Ja mopin. Muut saa pikkuhiljaa ostettua.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat