Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljonko teidän teini-ikäiset pojat nostaa penkistä?

Vierailija

Meidän ysiluokkalainen nosti kuulemma liikuntatunnilla 40 kg. Työkaverin samanikäinen poika taas nostaa kuulemma huimat 90 kg! Mietinkin tässä että onko se ihan normaalia että meidän poika nostaa 15-vuotiaana noin vähän?

Kommentit (11)

Vierailija

Se on ihan normaalia jos ei ole treenannut. Meidän 14 v nostaa 50 kg kun ei treenaa, mutta 18 v nostaa 130 kg, treenaa aktiivisesti. Ei kaikki pojat tykkää penkata, outo kysymys onko tuo normaalia.

Vierailija

No ei voi verrata. 15-vuotiaat on niin eri kehitysasteilla, toisella vasta alkaa murrosikä ja toisella voi jo loppua...

Vierailija

Mistä muuten tiedät että tuo on poikasi maksimi? Jos olivat vain kokeilleet jotain ilman suurempia suunnitelmia, niin luultavasti menee paljon enemmänkin.

Toisekseen, aika tyypillistä että aikuisen miehenkin maksimi on 40-50 kg välillä, jos ei ole tehnyt ahkerasti jotain punnerrusliikkeitä. Paljonkos muuten itse kyykkäät? Veikaan ettei juuri yli 50 kilon päästä, vaikka jalat ovat ihmisen vahvimmat lihakset.

Vierailija

Itse nostin 16-vuotiaana 150kg, olin painonnostaja ja välillä kokeilin penkkiä siimä sivussa. Oma poika nostaa juuri ja juuri läppärin syliinsä 😀

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat