Perheettömät! Miten vietätte joulun?

Vierailija

Itse taidan viettää ihan normaalin viikonlopun. Käyn varmaan ulkoilemassa, katson elokuvia, en ole koristellut joulua ja tuskin tulee jouluruokiakaan tehtyä. Ehkä joulutorttuja voisi muutaman tehdä.

Kommentit (15)

Vierailija

Menen siskoni kanssa vanhempien luokse. Syödään, ulkoillaan ja ihan vaan vietetään aikaa yhdessä. Nähdään muitakin sukulaisia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Menen vanhempien luokse, samoin veljeni. Tehdään yhdessä ruokaa ja syödään hyvin. Ei lahjoja.

Sama, paitsi ettei ole veljeä.

Vierailija

Minulla ei ole miestä tai lapsia, mutta en minä silti ole perheetön. Minulla on äiti, isä ja kaksi veljeä, he ovat minun perheeni ja vietän joulun heidän kanssaan. Olisiko ap:n pitänyt kysyä mitä orpo raukat tekevät jouluna? Joillekin ystävät voivat myös olla osa perhettä niin kuin sedät, tädit, kummitädit, kummilapset jne. Ap, kuulostat yksinäiseltä. Eikö sinulla ole läheisiä?

Vierailija

Sama kuin aloittajalla eli ihan normaali pitkä viikonloppu tiedossa. Leffojen ja tv-sarjojen katselua Netflixistä, ulkoilua jos sää sallii, kotosalla rentoutumista ilman jouluhössötystä. En aio koristella kotia enkä hankkia jouluruokia, glögi ja joulutortut (ehkä piparitkin) ovat ainoa myönnytys :)

Vierailija

Taisin yhtenä jouluna kirjoittaa fysiikan labraselkkaria laitoksella, seuraavana tein koodausharjoituksia koko syksyn laiskottelun edestä.

En edes viettänyt joulua sitten ysiluokan, ennen kuin tuleva vaimo opetti uudestaan tavoille. En tosin vieläkään siedä höösäystä, mutta lasten vuoksi kestettävä.

Vierailija

En tiedä vielä. Jotain omia perinteisiä jouluruokiani syön ja jouluolutta juon, ehkä mukillisne glögiäkin. Jos kutsutaan kylään niin menen; aika usein tuleekin kutsu jonnekin. Albanian euroviisukarsinta tulee jouluna, sen ajattelin seurata. Se on sellainen oma omituinen harrastukseni.  Muutenkin harrastusten parissa tulee varmaan aikaa vietettyä, netissä roikuttua myös. Ehkä käyn kirkossa, ehkä kapakassa. Mukavaa että jälkimmäisiäkin on nykyään jouluna auki. Eli siis nautin vapaa-ajasta kaikin tavoin.

Vierailija

Käyn äidin luona syömässä. Aattona menen varmaan sitten illalla kirkolla, siellä on perinteisesti ollut yksin asuvien illanvietto. Muuten en varmaan tee mitään erityistä, sitä samaa kuin arkenakin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole miestä tai lapsia, mutta en minä silti ole perheetön. Minulla on äiti, isä ja kaksi veljeä, he ovat minun perheeni ja vietän joulun heidän kanssaan. Olisiko ap:n pitänyt kysyä mitä orpo raukat tekevät jouluna? Joillekin ystävät voivat myös olla osa perhettä niin kuin sedät, tädit, kummitädit, kummilapset jne. Ap, kuulostat yksinäiseltä. Eikö sinulla ole läheisiä?

Vähän meni kärkkääksi. Miksei voi kysyä, mihin suuntaan perheetön menee vai onko mielummin yksin?
T. Orpo raukka, joka viettää joulun yksin
P.s. onko ystävä ystävä vain, jos kutsuu aatoksi kylään?

Vierailija

Likipitäen normaali joulu on tulossa, paitsi ei mitään perinteisiä jouluruokia. Keskiviikkona teen joulusiivouksen ja laitan jotain joulukoristeita esille. Aattona riisipuuroa, hautausmaalla käynti, joulupäivällinen kynttilöiden valossa pitkän kaavan mukaan. 

Lahjaksi saan  isältä konvehtirasian ja  veljeltä nahkahanskat. Radiosta tulee joululauluja ja kynttilöitä palaa joka puolella. 

Sen verran olen erakoitunut, ettei minulle perheettömyys tai yksinäisyys ole este viettää tunnelmallista ja rauhallista joulua.

Vierailija

Ihana olisi vain laiskotella, lueskella, katsella elokuvia ja rentoutua ihan yksin vaan mutta kai menen ilahduttamaan sukulaisia, vaikka se aikamoista höseltämistä onkin. Tai siis toivottavasti ne sukulaiset edes ilahtuvat käynnistäni muutenhan luovun omasta rauhallisesta joulusta ihan turhaan.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat