Voinko vaan ilmoittaa, etten suostu pienentämään elatusmaksua?

Vierailija

Lapsen isällä on tulot romahtaneet ja oli käynyt lastenvalvojalla. Elatuskyky on laskenut niin että laskureitten mukaan Kela maksaa osan. Voinko vaan sanoa, etten suostu? Haluan sen mitä on sovitukin aikaisemmin.

Sivut

Kommentit (35)

Vierailija

Mitä isä on maksanut ennen?

Toki voit ilmoittaa. Mies sitten vie oikeuteen ja maksaa kuitenkin sen pienemmän osan.

Ydinperheessäkin lapsen elatus pienenee, jos vanhempien tulot alenevat.

Kannattaa miettiä, että kannattako oikeuteen mennä ja tuhlata yhteiskunnan varoja...

Vierailija

Voinko saada Kelan kautta koko summan? Tai niin että mies maksaa mulle sen mitä laskurit sanoo ja sitten Kela sen erotuksen siitä mitä on sovittu eli 250e.

Vierailija

Oleellista lienee, onko aiempi elatussopimus tehty lastenvalvojalla vaiko käräjien tuomiolla...

Jos lastenvalvojalla, mies joutuu viemään asian käräjille, jos et sinä sopimuksen uusimiseen suostu. Ja jos käräjillä, on muutoskin sitä kautta haettava. Kuinka pitkäksi aikaa teillä se sopimus oli? Yleensä lastenvalvojat ei suostu tekemään kuin vuodeksi, korkeintaan kahdeksi. Kauanko olisi sopimuksen uusimiseen? Onko käräjäreissun arvoista? Eipä se lakimiehen apu ilmaista ole kummallekaan...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Voinko saada Kelan kautta koko summan? Tai niin että mies maksaa mulle sen mitä laskurit sanoo ja sitten Kela sen erotuksen siitä mitä on sovittu eli 250e.

Voit saada siten, että kela maksaa 155 ja sit perii mieheltä loput ulosoton kautta. Toimii vain jos mies suostuu allekirjoittamaan tollasen sopimuksen enkä keksi syytä miksi suostuisi. Miksi olet noin ahne ja itsekäs ettet ymmärrä mitä tarkoittaa käytännössä se kun rahaa ei vain ole. Mikset samantien vaadi lisää rahaa?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No et. Kelan elatusmaksu on olemassa sen varalta että elatusvelvollisella ei ole varaa tai halua maksaa. Ei se toimi niin että otetaan kelasta 150 e ja sitten maksellaan siihen itse päälle jonkun verran. Uusi laskelma on tehty juuri siksi että on perusteet muuttaa teidän olemassaolevaa sopimusta, voit kieltäytyä allekirjoittamasta uutta mutta et voi pakottaa miestä maksamaan enempää, hän riitauttaa sopimuksen sitten vaan. 

Vierailija

Lastenvalvojalla on tehty ja on voimassa ensi syksyyn. Mä tarviin sen rahan.
Ex sanoi, etten saa edes Kelan kautta enempää kuin sen "minimin". Ja että ulosotto ei vie häneltä mitään, koska ei ole tuloja.

Vierailija

kutonen jatkaa, kela ei maksa kuin n. 155€ saakka, ylimenevän perivät isältä ja tilittävät sulle. Eli veronmaksajien pussista et tuota koko summaa saa millään. Tarkempaa selvitystä kelan elatusavusta osaat ehkä hakea kelasta itsekin...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Voit saada siten, että kela maksaa 155 ja sit perii mieheltä loput ulosoton kautta. Toimii vain jos mies suostuu allekirjoittamaan tollasen sopimuksen enkä keksi syytä miksi suostuisi. Miksi olet noin ahne ja itsekäs ettet ymmärrä mitä tarkoittaa käytännössä se kun rahaa ei vain ole. Mikset samantien vaadi lisää rahaa?

Ahne ja itsekäs? Kun haluaa että lapsen elatukseen osallistuu myös lapsen isä? Kyllä esim 250€ on surkean mitätön summa oman lapsen elättämisestä. Lähivanhempi käyttää törkeästi enemmän rahaa yhteiseen lapseen.
Se joka elatusmaksujen suhteen on ahne ja itsekäs on kyllä aina se etävanhempi eli isä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ahne ja itsekäs? Kun haluaa että lapsen elatukseen osallistuu myös lapsen isä? Kyllä esim 250€ on surkean mitätön summa oman lapsen elättämisestä. Lähivanhempi käyttää törkeästi enemmän rahaa yhteiseen lapseen.
Se joka elatusmaksujen suhteen on ahne ja itsekäs on kyllä aina se etävanhempi eli isä.

Mun lapsen isällä ei ole muita lapsia...
Ap

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat