Mä tuun hulluksi kun mies aina sulkee kaikki verhot - suljetteko te??

Vierailija

Siis jotenkin ärsyttävää kun pitää olla niin vainoharhainen, ettei kukaan näkisi vilaustakaan mistään. Ja sitten olla koko päivä pimeässä ettei vahingossakaan pääsisi päivän valoa, sitä vähäistäkään määrää, sisään. Siinäpä saa masennustakin potea rauhassa sohvalla maaten.

Siis mies aina haluaa laittaa jo alkuillasta kaikki sälekaihtimet tiukkaan kiinni. Ja hän ei sitten ikinä avaa niitä aamulla tai päivällä.

itsekään ei ole aikaa niitä erikseen käydä aamulla aukomassa, ja sitten kotiin tullessa oikein ahdistaa kun ne on kaikki kiinni ja saa heti alkaa aukomaan. (Paitsi nyt kun on niin pimeää jo töistä tullessa niin vähän se ja sama, mutta jos tulisi vähän aiemmin joskus, tai vk-loppuna...)
Mulle tulee jotenkin ahdistava olo etten suunnilleen saa happea, jos on kaikki verhot kiinni. (Oon jo ihan tarpeeksi työpaikalla ilman näköyhteyttä ulos ja ilman suoraa luonnonvaloa.)

Mua ei suoraan sanoen niin edes haittaisi, jos verhot olisi illallakin auki ja joku satunnainen ohikulkija näkisi vilaukselta sisään (omakotitalo joten ei kukaan tässä ihan ikkunan alla kulje kuitenkaan).

Sivut

Kommentit (48)

Vierailija

Laitan säleet kiinni kun ulkona tulee pimeää. Inhottavaa olla sisällä, kun joku voi tuijottella ulkona pimeässä tai naapuritalostalin näkee sisälle.

Vierailija

Joo siis juurikin sälekaihtimet mies vetää alas.

RAsittavaa vaan on se että ei hän niitä ikinä sitten auo!

yksistään meidän olkkari-keittiö-ruokailutila yhdistelmässä olisi 12 kaihdinta auottavana. Ne auki kääntämällä saa vähän nopeammin, mutta jotenkin jää silloin sisätila vähän pimeäksi (koska katoksellinen kuisti kiertää taloa tuolta kohdin), joten parempi olisi avata ne kokonaan jotta valoa tulisi enemmän eikä olisi niin tukahduttava fiilis.

Mua rasittaa kun aina aamulla tai kotiin tullessa sadan muun järjestelyasian lisäksi saat alkaa heti aukomaan kaihtimia! Ellet halua asua jossain luolassa.

ap

Vierailija

Sälekaihtimet kiinni aina kun on ulkona pimeää. Nyt kun tarkemmin miettii asiaa, niin yleensä arkisin sälekaihtimet on kiinni koko ajan. Aamulla töihin lähtiessä on pimeää, samoin töistä tultaessa. Turha niitä on avata.

Viikonloppuisin sentään kerkeää vähän nähdä päivänvaloa. Suomi <3

Vierailija

Minusta pimeällä sisällä ahdistaa vähemmän, kun sälekaihtimet on kiinni. On jotenkin avaramman näköistäkin, valkoiset sälekaihtimet tekee huoneesta itseasiassa valoisamman näköisen kuin ikkuna sysimustaan talveen.

Vierailija

Joo tää just tämän hetken pimeä kausi on ehkä poikkeus... mutta ylipäänsä meillä on tämä sama "erimielisyys" aina, valoisankin aikaan.

ap

Vierailija

Verhot kiinni aina kun ulkona on pimeää. En halua asua akvaariossa. Vapaapäivinä avaan verhot, kunhan olen pukenut päälleni. Arkena on ihan turha aukoa, kun töistä tullessa on jo hämärää.

Vierailija

En sulje. Saa tänne katsella, ja minä haluan nähdä ulos ja että kasvit saa valoa.

Exän kanssa oli tuo sama ongelma, hän valitti että olo on kuin akvaariossa jos on verhot auki. 

Vierailija

En sulje kaikkia, kun ikkunoista näkyy nyt nätit ulkovalotkin. Ei minua haittaa, jos joku koiranulkoiluttaja näkee, kun katsotaan telkkaa tms. "jännittävää".

Vierailija

Mulla ei ole sälekaihtimet kuin makkarin ja olkkarin ikkunoissa. Keittiöön ja ruokailuhuoneeseen ostin muuttaessani valkoiset pellavaiset ohuehkot verhot, jotka voisin vetää näkösuojaksi pimeällä. Viikon verran jaksoin vedellä verhoja eestaas, sitten enää välittänyt ja nyt näkee kaikista ikkunoista hyvin sisään. Asun läpitalon asunnossa 2. kerroksessa ja käytännössä molemmat ulkoseinät on ikkunaa. Mua ei haittaa, jos joku näkee jotain. Vastapäinen talo on tosin toimistorakennus, joten siellä harvemmin iltaisin on ketään ja toisella puolella on vain parkkipaikka.

Minua myös ahdistaa olla verhot/säleet kiinni. Tulee jotenkin tunkkainen olo ja just tollanen AP:n kuvailema maataan masentuneena soffalla fiilis. Joskus kovassa krapulassa haluan verhot kiinni, kun on jonkinnäköinen pelko ulkomaailmaa kohtaan, mutta muuten pitää verhojen ja säleiden olla auki.

Eli rasittava tapa on ukollas :-)

Vierailija

Mä en kanssa tajua, mitä niin salattavaa täällä olisi tai miksi se olisi niin kauheaa jos joku näkee vilaukselta jotain?

Vs. että kiva sitten olla pimeässä aina vain.

Hupaisaa tässä on se, että muutoin MINÄ olen se introvertti ja joka ei sinänsä ole ulkoilmaihminen. Mutta jotenkin tuo VALO on sama mulle kuin happi.

ap

Vierailija

Siis mun mies tekee tota ihan samaa. Aamulla, jos herään ennen häntä, avaan verhot. Ja kun mies herää, se sulkee verhot ihan heti. Kun mies on kotona, niin koskaan ei saa olla verhot auki. Tosi ahdistavaa, pieni kämppä tuntuu entistäkin pienemmäktä kun verhot on valosan aikaankin kiinni. Miehelle on kauhistus, että joku saattaisi nähdä kun hän vaikka hakee keittiöstä vettä. Pimeällä toki en itsekään pidä akvaarioefektistä, mutta valosalla... eihän sillon edes näkisi meille sisälle kunnolla vaikka verhot oliskin auki.

Vierailija

Mies siis tosiaan oikeasti kärsii noista masennus/tissuttelu yms. jaksoista, ja mun mielestä tommonen verhojen takana pimeässä nököttäminen vaan ruokkii sitä tai on yksi oire siitä.

Hassua että hän joskus nuorempana ihmetteli ja kauhisteli kovasti yhtä työkaveriaan, jolla oli verhot kiinni... nyt on itse ihan samanlainen.

ap

ExoPol
Seuraa 
Liittynyt9.1.2015

Minuakin ahdistaa kiinniolevat verhot! Tulee jotenkin sellainen teiniluolamainen olo..

Tykkään pitää verhoja auki myös pimeällä. Joku sitä joskus ihmetteli, mutta olen sitä mieltä, että jos joku haluaa tuolla pilkkopimeässä pakkasessa stalkkailla minua virttyneissä verkkareissa, niin siitä vaan..suon sen ilon.

Jotenkin hengitän paremmin kun verhot on auki.

Vierailija

ExoPol kirjoitti:
Minuakin ahdistaa kiinniolevat verhot! Tulee jotenkin sellainen teiniluolamainen olo..

Tykkään pitää verhoja auki myös pimeällä. Joku sitä joskus ihmetteli, mutta olen sitä mieltä, että jos joku haluaa tuolla pilkkopimeässä pakkasessa stalkkailla minua virttyneissä verkkareissa, niin siitä vaan..suon sen ilon.

Jotenkin hengitän paremmin kun verhot on auki.

Niinpä... siis just tuo sama fiilis!

En tajua mitä niin mielenkiintoista täällä olisi - enpä usko että näillä seuduilla kauheasti hullu-stalkkaajia liikkuu. Ja jos MUA vähän ylipainoisena keski-ikäisenä mammana joku viitsisi sekuntia pidempään katsoa niin kai se olisi enempi imartelevaa :)

Ja ne hommat on just jotain niin eksoottista kuin telkkarin kattelu, siivous, syöminen keittiössä ,tietokoneella olo... (joo oliskin jotain villiä seksiä mut ei)

Jos nyt alan riisumaan alasti esim. saunaan mennessä niin että ikkunasta voisi näkyä, kyllä mä sitten yleensä verhot vedän siinä kohtaa, siihen tilaan.

ap

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat