Yliopistoon vai ammattikorkeaan?

Vierailija

Huonot ja hyvät puolet molemmissa?

Kommentit (8)

Vierailija

No, eihän nykyaikana kumpikaan takaa työpaikkaa.. Itse lähtisin ihan siltä kantilta miettimään, että minkalaista työtä mahdollisesti haluaisit tehdä, millaiset asiat kiinnostavat ja millainen ihminen olet.
Yliopistoa ainakin arvostetaan enemmän koulutuksena... Mutta turha sinne on väkisin mennä, jos vaikka sairaanhoitajan ammatti kiinnostaa...
Avoimessa yliopistossa ja amk:ssa kannalttaa kokeilla lukea muutamia kursseja ja etsiä sitä omaa alaa.
Itse en siis mikään asiantuntija, yhtä hukassa varmaan kuin sinäkin, lukio ja amis takana, avoimen yliopiston opintoja ja seuraavaksi ammattikorkeatutkinto. Ehkä sitten se yliopisto. En yhtään tiedä mitä haluaisin tehdä työkseni...

Vierailija

Se on minullakin ongelma kun en oikein tiedä mikä kiinnostaisi. Kun ei mikään oikein kiinnosta. Sitten jos löytyy joku ala mikä vähänkin kiinnostaisi, niin juuri sillä alalla todella huono työllisyystilanne tai todella huono palkka.

Ap

Vierailija

Sehän riippuu ihan siitä mitä haluat opiskella, että kummassa koulutusasteessa sitä opetetaan. Jos haluat juristiksi tai lääkäriksi niin ei sun ammattikorkeaan kannata mennä. Koita nyt ensin selvittää mitä haluat isona tehdä .

Vierailija

Olen miettinyt amk:sta sosionomia ja yliopistosta sosiaalityötä.... Sosiaalityötä jos lähtis opiskelemaan, olisi varmaan paremmat ja laajemmat työnäkymät ja parempi palkka... Jotenkin mulla on vaan sellainen kuva että yliopitossa opiskelu on todella rankkaa enkä varmaan edes pääsisi sisäänkään...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olen miettinyt amk:sta sosionomia ja yliopistosta sosiaalityötä.... Sosiaalityötä jos lähtis opiskelemaan, olisi varmaan paremmat ja laajemmat työnäkymät ja parempi palkka... Jotenkin mulla on vaan sellainen kuva että yliopitossa opiskelu on todella rankkaa enkä varmaan edes pääsisi sisäänkään...

Sosiaalityöntekijöistä on huutava pula, mutta toisaalta työ on myös hyvin rankkaa eikä palkka huimaa kuitenkaan päätä.

Sosiaalityöntekijät tekevät päätöksiä ja paljon paperihommia, kun sosionomit taas kohtaavat asiakkaita tämän arjessa. Ainakin pääkaupunkiseudulla kuulemma myös sosionomit revitään töihin jopa kesken koulun. Sosionomi voi myös joissain tapauksissa toimia sosiaalityöntekijän määräaikaisena sijaisena.

Sosionomin ammattinimike ja työnkuva ovay tosin vieläkin melko tuntemattomia välillä. Sitä myötä arvostuskaan ei ole huipussaan.

T. Sosionomiopiskelija pohjosesta

Vierailija

Välillä kuulen, että sosionomeille ei riitä hommia, koska eivät kunnolla ole päteviä mihinkään. Ja välillä taas, että hommia riittää yllin kyllin. Kumpaankohan on luottaminen...

Paljon sosionomi suunnilleen tienaa? Ja millaisissa tehtävissä työskentelee?

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat