Elatusmaksu kun isä ei tapaa lasta!

Vierailija

Isä on nyt maksanut elatusmaksua työttömyysetuuden mukaan. Mitenkä sitten kun hän on päässyt takaisin töihin ja tulot on todennäköisesti noussut. Tarviaako sitä tarkastaa välissä vai miten?

Kommentit (12)

Vierailija

Eli otanko minä yhteyttä lastenvalvojaan vai isä? Jos isän pitää ottaa yhteyttä niin vetoaa siihen että tulot on lähes samat kuin työttömänä...

Vierailija

Ikävä olet väärässä. Olen töissä ja elätän lapseni ihan itse. Isän kanssa oltiin monta vuotta yhdessä ja yhdessä haluttiin lapsi, mies kuitenkin lapsen syntymän jälkeen muuttui niin radikaalisti ettei hänen kanssaan pystynyt elämään. Mies ei itse halua olla lapsen elämässä mutta isäksi hän on itsensä tunnustanut joten haluan että hänkin on velvollinen jollain tapaa lapsesta.

Vierailija

En ymäärrä miksi jotkut vastaavat toisille noin ilkeästi kuin tuo yksi tuolla edellä. Ainoa ajatus mikä tulee mieleen on että onkohan ihmisellä paha olo, kun puhuu noin. 

Vierailija

Hmm, tässäkin olet väärässä. Minä otin vaatteeni, ja pieniä kalusteita mukaan. Miehelle jäi asunto, auto, ja kaikkein kalliimmat kodin tavarat. Kuten sanoin miehen käytös muuttui niin radikaalisti etten olisi kyennyt käymään läpi enempää draamaa. Tästä jo kuitenkin niin paljon aikaa että asian on voinut käsitellä jo. :) anteeksi jos tuotan pettymyksen sinulle joka tunnut omassa elämässä kärsivän noin kovin paljon.

Vierailija

Ap, ota itse yhteys lastenvalvojaan ja pyydä sieltä että elatusmaksut tarkistetaan. Käsittääkseni tällöin lastenvalvojalta lähtee kutsu isälle.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Entäs sitten jos lapsen isä kieltäytyy maksamasta lastenvalvojan laskemaa elatusmaksua?

Silloin perusosaa maksaa Kela ja isälta ulosmitataan. Helpoimmalla pääsette, kun ette laske elareita miksikään, niiden varaan ei kannata elämää rakentaa.

T: kolmen ex-yh, joka sai vain perusosat ja isä ei osallistunut mihinkään mitenkään ikinä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Entäs sitten jos lapsen isä kieltäytyy maksamasta lastenvalvojan laskemaa elatusmaksua?
Jos isä ei suostu tekemään uutta sopimusta niin joudut hakemaan muutosta elareihin käräjäoikeuden kautta. Lastenvalvoja osannee neuvoa tarkemmin.

Vierailija

Okei. Inhottaa jos mies "pääsee" velvollisuudesta elättää lasta noin vain :( lapsi on tärkeintä elämässäni mutta miehelle tuntui olevan helppo hylätä lapsi noin vain. Eikä joutuisi periaatteessa maksamaan mitään jos niin päättäisi

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat