Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Osaako joku valistaa, mitä toi jouluruoka tarkoittaa jouluavussa?

Vierailija

Moikka,
Eli haluaisin jelppiä jotain mukavalta tuntuvaa perhettä näin jouluna. Kuitenkin tuota jouluapua-ryhmää läpikäydessä yksi, jatkuvasti vastaantuleva "jouluruoka" hämmentää.
Mitä tämä konkreettisesti tarkottaa?
Mulla ei millään ole aikaa/halua/tahtoa alkaa varsinaisesti leipomaan tai laittamaan jollekin toiselle ruokaa kun hädin tuskin jaksan omalle perheelle. Pyydetäänkö tossa siis sitä, että annan rahaa/lahjakortin k-kauppaan/menen mukaan ostoksille (?) vai miten toi jouliruoka usein käsitetään?
En kehtaa kysyä ryhmässä apua, osaako joku fiksumpi avata tätä? :) Esim. lahjakortin annan mielelläni, vaikka ihan reippaankin summan.

Kommentit (11)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ne haluaa kinkun.

En usko. Ruokakauppaan lahjakortti 100€ olisi aika kiva. Rajaisin tupakat ja kaljat pois.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ne haluaa kinkun.

No joojoo, mutta annetaanko se kinkku raakana vai pitöisikö olla valmistettuna? Kumpi on käytäntö?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne haluaa kinkun.

En usko. Ruokakauppaan lahjakortti 100€ olisi aika kiva. Rajaisin tupakat ja kaljat pois.

Jotenkin tulee ikävä olo tosta. Tulee heti mieleen, että yrittää pari saunakaljaa ostaa ja kassalla sanotaan ettei onnistu.. Tai siis silleen, että avunantaja on sittenkin pienessä mielessään miettinyt, että köyhiä on kuitenkin kun ryyppää ja polttaa, elämänhallinnan puutetta.
Voiks noin ees tehä?

Vierailija

Ei ne halua lahjakorttia. Sittenhän pitäisi ite käydä hakemassa ruuat kaupasta ja valmistaa ne.

Köyhällä ei oo autoa, eikä bussirahaa ja kipeällä selällä ei kasseja voi kantaa. Ruuanlaittokin on hankalaa, kun lapset roikkuvat jaloissa, eikä ole sopivia astioitakaan.

Laita vain itse ruuat valmiiksi alusta loppuun ja käy kattamassa pöytään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei ne halua lahjakorttia. Sittenhän pitäisi ite käydä hakemassa ruuat kaupasta ja valmistaa ne.

Köyhällä ei oo autoa, eikä bussirahaa ja kipeällä selällä ei kasseja voi kantaa. Ruuanlaittokin on hankalaa, kun lapset roikkuvat jaloissa, eikä ole sopivia astioitakaan.

Tätähän se tuntuu näillä Facebookin kerjäläisillä olevan. Eivät muuta osaa, kuin lisääntyä ja ruikuttaa somessa, kun elämä on rankkaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

mä arvostaisin, jos asiasta oikeasti tietävä vastaisi. En haluaisi kysellä ryhmässä tyhmiä. Onko toi oikeasti normaalia, että ruoat vietäisiin valmiina valmistettuna?

Vierailija

Näin, että joku pyysi itse tehtyjä laatikoita. Mutta näkisin, että kaupasta ostetutkin kelpaavat. Jotkut on antaneet lahjakortin kauppaan, jotkut luvanneet viedä kinkun, jotkut koonneet herkkukorin. Kyllä kai ihan kaikenlainen ruoka-apu otetaan vastaan, jos ei ole varaa mihinkään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Näin, että joku pyysi itse tehtyjä laatikoita. Mutta näkisin, että kaupasta ostetutkin kelpaavat. Jotkut on antaneet lahjakortin kauppaan, jotkut luvanneet viedä kinkun, jotkut koonneet herkkukorin. Kyllä kai ihan kaikenlainen ruoka-apu otetaan vastaan, jos ei ole varaa mihinkään.

Jos on pyydetty itse tehtyjä, ne kaupasta ostetit EI kelpaa. Kinkku myös valmiiksi paistettuna ja joulutortut myös. Perunat keitä valmiiksi ja myös kinkun kastike tarvitaan. Äläkä unohda rosollia, vihersalaattia niille jotka ei tykkää rosollista, herneitä, kasviskinkkua koska poika 23v on vegaani. Mieluiten tuo ruuat lämpimänä jouluaattona klo 14. Ai niin ja kaikkea reilusti, koska meidän 4 poikaa syö PALJON.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Tällä hetkellä saa juureksia todella edullisesti, eikä muutkaan laatikoiden aineet paljoa maksa. Ihmetyttää kyllä siis, jos pyydetään itse tehtyjä laatikoita. Eli ollaan niin varattomia, ettei pysty itse tekemään JA ostetut ei "kelpaa"?!?!?!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat