Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

ISFP, mitä töitä teet?

Vierailija

Toisessa topikissa keskusteltiin INTP-tyypeiltä, mitä töitä tekevät. Mua kiinnostaisi, mitä ISFP-ihmiset hommailevat...

Sivut

Kommentit (18)

Vierailija

Nostan tämän.

Terveisin ISFP, joka ei osaa päättää mihin ammattiin haluaisi "isona". Toivottavasti kaikki muut ISFP:t ei ole samanlaisia haahuilijoita.

Vierailija

Hoitoalalla, akuuttihoidon parissa. Vähän sattumalta päädyin, kaikenlaista tuli harkittua aina eläinlääkäristä taiteilijaan ja poliisiin sekä liikunta-alaan. Mikään noista ei kuitenkaan tuntunut täysin omalta. Biologi oli myös yksi vaihtoehto, lapsena haaveilin että olisin joku seikkailija-tutkija joka etsii uusia/sukupuuttoon kuolemassa olevia eläinlajeja sademetsistä yms... :D

Vierailija

Eikö palstalta löydy ISFP-ihmisiä? Itse en ole, mutta hyödynnän nyt tätä ketjua, koska tämä tyyppi kiehtoo minua kovasti. En tietääkseni tunne yhtään ISFP:tä, mutta haluaisin tietää, millaisia te oikein olette.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Hoitoalalla, akuuttihoidon parissa. Vähän sattumalta päädyin, kaikenlaista tuli harkittua aina eläinlääkäristä taiteilijaan ja poliisiin sekä liikunta-alaan. Mikään noista ei kuitenkaan tuntunut täysin omalta. Biologi oli myös yksi vaihtoehto, lapsena haaveilin että olisin joku seikkailija-tutkija joka etsii uusia/sukupuuttoon kuolemassa olevia eläinlajeja sademetsistä yms... :D

Hei! Uskotko löytäneesi oman alasi? Mikä työssä on ollut sulle vaikeinta? Entä palkitsevinta?

Olen tuon 2. viestin kirjoittaja ja olen todella kiinnostunut sairaanhoitajan/ensihoitajan työstä. En vaan tiedä, sovinko alalle. Olenkohan liian herkkä, mitä jos en osaa työskennellä jatkuvan paineen alla, mitenköhän siedän kiirettä pidemmän päälle...

Olen myös haaveillut poliisin ja taiteilijan urasta :) Myös lääkärin ura on kiinnostanut, mutta ajatuskin lukemisen ja teorian määrästä hirvittää.

4. viestin kirjoittajalle: Itsestäni voin sanoa sen verran, että lapsena olin todella todella ujo, sittemmin olen kasvanut/opetellut sosiaalisemmaksi/aloitteellisemmaksi. Musta on kivaa tutustua uusiin ihmisiin ja tykkään työskennellä ryhmässä, mutta tämä puoli minusta näkyy enemmän työ- ja kouluelämässä, sillä siellä kaikki on niin paljon helpompaa. Kai sellainen "työminä" ottaa vallan. Yksityiselämässä olen PALJON vetäytyvämpi ja pidättyväisempi. Isot ryhmät/juhlat/illanistujaiset ovat joskus uuvuttavia, jos en tunne muita tarpeeksi hyvin. Tarvitsen myös melko paljon omaa aikaa ja yksinoloa, mutta helposti tunnen itseni yksinäiseksi, jos vetäytyn liikaa omiin oloihini.

Kuten sanoinkin jo, olen vähän sellainen haahuilija. Ja tuuliviiri: kun innostun jostain, niin todella innostun. Sitten taas kyllästyn. Tykkään jännityksestä. En ole lainkaan pitkäjänteinen. Olen huono pitämään kiinni suunnitelmistani ja noudattamaan aikatauluja. Olen taiteellisesti lahjakas, mutta tarvitsen uuden luomiseen omaa aikaa ja rauhaa, muuten ahdistun. Lisäksi olen välillä todella huono tekemään päätöksiä.

Haluan nähdä ja kokea paljon. Olisi ihanaa seikkailla ympäri maailmaa. Työkseni haluan tehdä jotain hyvää, josta on iloa muille. Mulle on tärkeää nähdä työni tulokset. Pelkään joutuvani tylsään työhön - tai että unelmatyöni muuttuu tylsäksi (sitten kun sen joskus löydän).

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Hei! Uskotko löytäneesi oman alasi? Mikä työssä on ollut sulle vaikeinta? Entä palkitsevinta?

Olen tuon 2. viestin kirjoittaja ja olen todella kiinnostunut sairaanhoitajan/ensihoitajan työstä. En vaan tiedä, sovinko alalle. Olenkohan liian herkkä, mitä jos en osaa työskennellä jatkuvan paineen alla, mitenköhän siedän kiirettä pidemmän päälle...

Olen myös haaveillut poliisin ja taiteilijan urasta :) Myös lääkärin ura on kiinnostanut, mutta ajatuskin lukemisen ja teorian määrästä hirvittää.

4. viestin kirjoittajalle: Itsestäni voin sanoa sen verran, että lapsena olin todella todella ujo, sittemmin olen kasvanut/opetellut sosiaalisemmaksi/aloitteellisemmaksi. Musta on kivaa tutustua uusiin ihmisiin ja tykkään työskennellä ryhmässä, mutta tämä puoli minusta näkyy enemmän työ- ja kouluelämässä, sillä siellä kaikki on niin paljon helpompaa. Kai sellainen "työminä" ottaa vallan. Yksityiselämässä olen PALJON vetäytyvämpi ja pidättyväisempi. Isot ryhmät/juhlat/illanistujaiset ovat joskus uuvuttavia, jos en tunne muita tarpeeksi hyvin. Tarvitsen myös melko paljon omaa aikaa ja yksinoloa, mutta helposti tunnen itseni yksinäiseksi, jos vetäytyn liikaa omiin oloihini.

Kuten sanoinkin jo, olen vähän sellainen haahuilija. Ja tuuliviiri: kun innostun jostain, niin todella innostun. Sitten taas kyllästyn. Tykkään jännityksestä. En ole lainkaan pitkäjänteinen. Olen huono pitämään kiinni suunnitelmistani ja noudattamaan aikatauluja. Olen taiteellisesti lahjakas, mutta tarvitsen uuden luomiseen omaa aikaa ja rauhaa, muuten ahdistun. Lisäksi olen välillä todella huono tekemään päätöksiä.

Haluan nähdä ja kokea paljon. Olisi ihanaa seikkailla ympäri maailmaa. Työkseni haluan tehdä jotain hyvää, josta on iloa muille. Mulle on tärkeää nähdä työni tulokset. Pelkään joutuvani tylsään työhön - tai että unelmatyöni muuttuu tylsäksi (sitten kun sen joskus löydän).

Pelottavaa, ihan kuin lukisi itsestään kirjoitettua kuvausta :D. Pakko noissa Myers-Briggsin persoonallisuustyypeissä on jotain perää olla...

Vaikeinta työssäni on ollut tietynlaisen jämäkkyyden, esilläolon ja johtamisen opettelu. Luonteeltani kun olen nimittäin melko herkkä/kiltti sekä enemmän intro- kuin ekstrovertti, enkä ollenkaan johtajatyyppiä. Olen myös melko sählä ja epäjärjestelmällinen, aina myöhässä :D. Pidän ihmisistä ja ihmisten kanssa työskentelystä tiettyyn pisteeseen asti (töissä olen myös omaksunut ehkä normaalia minääni hieman ekstrovertimmän "työminän"), mutta väsyn kyllä jos ihmiskontakteja on paljon ja tarvitsen vapailla tilaa/aikaa/yksinäisyyttä ladatakseni akkuja. Ensimmäisissä työharjoitteluissa taisi tulla palautetta, että olisin jotenkin liian arka/ujo hoitajaksi (=introvertti? en ollut ehkä ihan stereotyyppinen hoitajaopiskelija), mutta ikä ja kokemus on tuonut todella paljon lisää rohkeutta ja sosiaalisuutta ja olen saanut paljon hyvää palautetta työstäni. Alalla on myös paljon erittäin ekstroverttejä, jyrääviä/voimakkaita persoonia, joille tuntuu välillä olevan vaikeaa kun kaikki eivät ole samasta muotista... Potilaita kuitenkin on laidasta laitaan ja monet arvostavat hoitajaa, joka osaa myös kuunnella tarvittaessa eikä vaan jyrää päälle. Palkitsevinta työssä on ollut ihmisten auttaminen, vaikeistakin tilanteista selviäminen ja vaihtelevat työpäivät. Tällä hetkellä ala tuntuu oikealta, mutta kuka tietää, kun tällainen tuuliviiri on... ;D

T: 3.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Biologi oli myös yksi vaihtoehto, lapsena haaveilin että olisin joku seikkailija-tutkija joka etsii uusia/sukupuuttoon kuolemassa olevia eläinlajeja sademetsistä yms... :D

Mieheni on tuollainen, tosin hän on INFP. :) Ohis.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Eikö palstalta löydy ISFP-ihmisiä? Itse en ole, mutta hyödynnän nyt tätä ketjua, koska tämä tyyppi kiehtoo minua kovasti. En tietääkseni tunne yhtään ISFP:tä, mutta haluaisin tietää, millaisia te oikein olette.

Minäkin olen huomannut että aika harvoin ISFP:tä tulee vastaan näissä kyselyissä, vaikka prosentuaalisesti ei pitäisi mikään harvinainen persoonallisuustyyppi olla (ainakaan jenkkiväestössä, voi olla että Suomessa on erilainen jakauma...).

T: 3., outolintu? :D

Irmeliunelma

Täällä isfp! Ylensä olen sen verta levoton näpyttelemään puhelinta tms, ettei saa aikaiseksi kirjoitella, eikä kyl isfp tyyppeihin usei törmää. Mä välillä hehkun ulospäin energiaa ja välillä vetäydyn jurottamaan. Työskentelin ennen stailaamis hommissa , mutta intensiivinen asiakaspalvelu vei mehut ja siirryin käsityöallalle. En kyllä oikein tiedä onko tää mun juttu, mut katotaan ny mitä elämä tuo eteen. Oon tehny kaikenlaista hanttihommaa, ja vaihtanu usein työpaikkaa. Haluisin oikeesti lukea kotona kirjoja ja katsoa leffoja. Hehe, oon sellanen tyyppi et usein näen toisten tunnetiloja ja oon hyvä kuuntelija, osaan nuolla persettä tarpeen tullen (monella tavalla). Heikkoutena on että meen totaalisesti jäihin, jos on esim väittelytilanne. En ymmärrä pätemistä yms, ja ihmettelen välillä miten "tylsistä " asioista ihmiset jaksaa keskustella, mää mielummi oon hiljaa ku puhun tasapaksuja :D . Oon myös ihminen, joka ei välitä yhteiskunnan "arvojärjestelmästä ", muhun ei tee vaikutusta tittelit yms, vaan se miten ihmiset kohtelee toisiaan. Infp tyyppeihin oon huomannu sellasen eron, et ne taitaa oppia paremmin esim kieliä yms. Myös sen eron oon huomannu etten odota että kukaan ihminen tässä maailmassa oikeasti ymmärtäis mua, niinku infp ihmiset tuntuu odottavan ? En tiä, voiha nää olla henkkohtasia eroavaisuuksia. Aika suuntaa antavat nuo mbti-testit on, mut isfp:stä löydän paljon piirteitä johon samaistun. Kaikenlaiset odotukset ja rajat ahdistaa mua, haluan elää omalla tavallani :). Tutustun myös melko helposti ihmisiin, mutten välitä liian intensiivisistä ystävyyksistä. Tuntuu että moni on odottanu mun ystävyydeltä enemmän ku oon kyenny antaan, siks koitan nykyää vähä säännöstellä ystävällisyyttäni, etten antais mitää liikoja lupauksia . Elämä on jännä sekamelska, helvettiin turha tärkeily ja bileet pystyy!

Willowastrid

Heii! Seuraako tätä viestiketjua enää kukaan?
ISFP olen itsekin ja aivan kuin olisin lukenut omaa kuvausta itsestäni ku luin kirjoituksesi!
Olisi ihana vaihtaa ajatuksia teidän kanssa enemmänkin.

Toivottavasti näette tämän ja viestit voivat jatkua tässä ketjussa.

:)

Vierailija

Willowastrid kirjoitti:
Heii! Seuraako tätä viestiketjua enää kukaan?
ISFP olen itsekin ja aivan kuin olisin lukenut omaa kuvausta itsestäni ku luin kirjoituksesi!
Olisi ihana vaihtaa ajatuksia teidän kanssa enemmänkin.

Toivottavasti näette tämän ja viestit voivat jatkua tässä ketjussa.

:)

Täällä on yksi taloushallinnossa työskentelevä ISFP, mutta en tiedä onko ala minua varten. :) Tällä hetkellä kuitenkin pidän alan rutiinimaisuudesta.

Sosialisointi puuduttaa

Vähän myöhässä tuun tähän keskusteluun messiin, mutta minkäs teet. Eli oon joo kans ISFP tyyppiä ja it-tradenomin amk opinnot aloitan tulevana syksynä. Eipä mulla yläasteella mitään kiinnostusta oikeen mihinkään alaan erityisesti ollu. Lähin vaan kokeilee it-alaa ja siinäpä se amis meni. Oon joskus miettiny graafikon alaa, mutta tullu siihen tulokseen etten oo taiteellisesti tarpeeksi lahjakas.

Edelliset viestit täällä vaikuttaa tosi paljon omantyylisiltäni kirjoituksilta. Pelottavaa ja kiehtovaa. :D

Viime aikoina oon haaveillu että voisin saada kavereistani "lomaa" jokskin aikaa. Tykkään kyllä olla niitten kaa, mut jokapäiväinen keskusteleminenkin whatsapin kauttakin alkaa tuntuu jokseenkin rasittavalta. Tykkään olla yksikseni, mutta aina välillä kaipaan muitten seuraa. Sitten kun hengaan muitten kaa, mietin vaan et olisinpa jääny vaan kotiin yksin. Monimutkaista, en itekkään tajuu :D

Koen turhanpäiväiset keskustelut tosi turhiksi. Tykkään kyllä puhua paljon jos aihe on mielenkiintoinen, mutta turha päivittäisten asioinen jauhaminen ei vaan kiinnosta.

Ihanne työpäiväni ois varmaan et: Menen töihin -> Teen työtäni yksin rauhasssa -> Saan syödä rauhassa yksin ->En puhu kenenkään kanssa työpäivän aikana -> Lähden kotiin. <3

Viimeiset vuodet oon miettiny tosi paljon itseäni ja yrittäny keksiä mitä haluan elämässäni tehdä. Vielä en oo keksiny, mut koen et oon havainnut/oppinut itseni hyvät ja huonot puolet ja oon aika sinut itteni kanssa.

Mut eipä mulla varmaan enää muuta. Taas innostuin vaan kirjottaa kaikkee :D

PS. Oon kans tosi huoni aikataulujen kaa, aina myöhässä :D

Sosialisointi puuduttaa edelleen

Lisäyksenä vielä et tykkään tosi paljon vapaudesta ja omasta ajasta. Yritän olla sopimatta liikaa menoja et saan tehä mitä haluun. Teen kans extemporee kaikkee mitä nyt sattuu huvittaakin.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat