Vinkkejä lapsen nukutukseen yöllä?

Seuraa 
Liittynyt5.12.2015

Meillä on puolitoistavuotias lapsi heittäytynyt nukkumisen suhteen viime aikoina hankalaksi. Ennen meni unille kun laitettiin sänkyyn, luettiin iltasatu ja soittorasia vaan soimaan. Sitten yhtäkkiä alkoi vaan huutaa ja huutaa. Alkuun kokeilimme vähän kaikenlaista, kun ajattelimme, että on joku vaihe tai vaivoja. Niistä ei vaikuta olevan kyse, korkeintaan tietty eroahdistusta. Nukkumaanmenoon ajattelimme nyt tuoli unikoulua, koska tuntuu vaativan vaan enemmän ja enemmän kun on kerran annettu (nukutettu joskus viereenkin). Tai se on aloitettu ja nukkumaanmeno on helpottanut. Tässä yhteydessä kävi myös niin, että unohdin hoitoon viedessä tutin kotiin ja tultiin siihen tulokseen, että voisi samalla luopua siitäkin, kun kerran suht helpolla kävi päiväunille sielläkin. Nyt mietityttää oliko virhe, mutta emme halua takaisinkaan nyt antaa enää, kun kerran aloitimme.

Yöllä heräillyt jo ennen tutista luopumista ja vaikea rauhoittua takaisin. Olemme väsyneinä ottaneet viereen ja se on riittänyt. Nyt kuitenkin vaatimustaso kasvanut ja minun täytyisi olla tasan tietyssä asennossa kädet lapsen päällä, että on tyytyväinen. Näin en saa itse kuitenkaan nukuttua.

Silittely ei tietenkään yöllä riitä (omassa sängyssä), eikä se, että nukkuu samassa huoneessa. Mitenhän tuon saisi korjattua? Ongelma ei ole ottaa viereen, jos se riittäisi ilman, että minun täytyy vääntäytyä epämukavaan asentoon valvomaan. Näinkään ei oikein voi jatkua..

Kommentit (1)

Käyttäjä396
Seuraa 
Liittynyt5.12.2015

Tietty tätä kirjoittaessa ei oikein muu tule mieleen itsellekään kuin antaa huutaa tai jaksaa vaan samaan tapaan. Samassa huoneessa kuitenkin olemme. Toivotaan nyt, että kun alun järkytyksestä selviää, niin helpottaa nukkumisenkin suhteen.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat