Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Abortti pienten tulojen takia vai ei?

Vierailija

Ehkäisy petti ja olen näköjään sitten raskaana. Meillä on kolmehenkinen perhe ja nettotulot n 2500€/kk. Uskaltaisitko tällaisilla tuloilla tehdä toisen lapsen vai tekisitkö abortin?

Sivut

Kommentit (36)

Vierailija

Jos se tuntuu sinusta oikealta ratkaisulta niin tee. Aika pienethän nuo tulot on, jostain joutuu karsimaan jos perheenlisäystä tulee.

Vierailija

Meillä on nettotulot samaa luokkaa ja teimme kolmanne lapsen. En edes ajatellut ehkäisyn petettyä, ettemme olisi palkan perusteella päättäneet asiasta. Ennemminkin puntaroimme, että molemmat haluavat samaa. 

Vierailija

Kysyt täällä? Jos ei ole tuon paremmin varaa lapseen, saat vihat niskaan ja jos teet abortin, saat vihat niskaan. Ja saat myös siksi, että ehkäisy on pettänyt.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No meillä on kuukausitulot tuota luokkaa ja kolme lasta. Joten minä en tekisi aborttia.
Miten te pärjäätte? tuntuu että jo kolmehenkisenä perheenä on tiukkaa.

Vierailija

Itse en uskaltaisi, ellei ole uskomusta, että tulot nousee vuosien´saatossa. Meillä kolmihenkinen perhe, ja netto tulot ihan vähän enemmän.

Esikoinen on täysikäinen, en tiedä kauan vielä kotona asuu... Jos lähtisi nopsaan pois, en tekisi aborttia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kysyt täällä? Jos ei ole tuon paremmin varaa lapseen, saat vihat niskaan ja jos teet abortin, saat vihat niskaan. Ja saat myös siksi, että ehkäisy on pettänyt.

No onhan tää jo melkeen 6-7 viestiä pysynyt asiallisena, nuo kyllä varmaan tulevat ajallaan öyhöttämään.

Vierailija

Elämä kuitenkin kantaa. Ja suomalainen sosiaaliturvajärjestelmä. 

Jos olet valmis uudelle ihmiselle, niin en tekisi aborttia. Ottaisin uuden ihmisen vastaan ja rakastaisin.  

Ja tämä mielipiteeni on ilman mitään uskonnollisia tms. sidoksia. 

m43

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No meillä on kuukausitulot tuota luokkaa ja kolme lasta. Joten minä en tekisi aborttia.
Miten te pärjäätte? tuntuu että jo kolmehenkisenä perheenä on tiukkaa.

Melko hyvin. Tietenkään ei tehdä mitään ulkomaanmatkoja mutta kaikki tarpeellinen saadaan ostettua ja maksettua. 

Asumiskulut vievät tuosta noin 700e.

Vierailija

En todellakaan tekisi rahan vuoksi aborttia, raha ei ole tärkeintä, ei ole koskaan ollut. Olen valinnut downsiftauksen. Eli en todellakaan. Sinä et siis saa mitään etuuksia, et äitiyspäivärahaa, eikä miehesi välitä paskan vertaa teistä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En todellakaan tekisi rahan vuoksi aborttia, raha ei ole tärkeintä, ei ole koskaan ollut. Olen valinnut downsiftauksen. Eli en todellakaan. Sinä et siis saa mitään etuuksia, et äitiyspäivärahaa, eikä miehesi välitä paskan vertaa teistä.
Tottakai saan mutta maksamme jo asuntolainaa emmekä saa sossusta mitään joten tulee todella tiukkaa olemaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai saan mutta maksamme jo asuntolainaa emmekä saa sossusta mitään joten tulee todella tiukkaa olemaan.

No, sittenhän ei ole vaihtoehtoa, on sulla köyhää elämää. Raha ei todellakaan ole tärkeintä elämässä. Entä jos menetätte talon, työpaikat eivät ole varmoja. 

Vastuu omista teoista

Elämä kantaa ja sossu maksaa. Jostain vaan nekin rahat tulee. Itse olen sitä mieltä, että suomalaisen yhteiskunnan suurin ongelma ei ole pakolaiset tai huonot poliitikot vaan suomalainen "kaikki mulle nyt heti ja ilmaisin" -asenne, jonka mukaan nähdään vaan oikeuksia eikä velvollisuuksia. Tämän pohjalta en ikinä, koskaan, tekisi lasta, jota minulla ei ole itse varaa elättää. Toki lapsilisät nostan normalisti itsekin, mutta tilanteessa, jossa tietäisin meillä olevan rahasta tiukkaa, en todellakaan rasittaisi taloutta lisälapsella ja veisi meitä sossun luukulle vinkumaan - varsinkaan kun ei ollut hartaasti toivottu, vaan vahinko.

Vierailija

Joo, Kelan pääjohtajan Liisa Hyssälän kirjoitus Hesarissa. Työnteko ei kannata alle 2600€ palkalla. Onneksi on varaa löysäillä, tein aikani IT-alalla hyvin palkattua uraputkea, nyt voi veltoilla missä haluan. Tehkää töitä jne...

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat