Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

apua saan kaksoset!!

Vierailija

Juuri tultiin siis lääkäristä ja saatiin tietää että kaksoset tulossa, mies otti asian todella hyvin ja on itseasiassa aika innoissaankin "saadaan kaks yhden hinnalla" mutta itse olen ihan paniikissa, miten mä nyt kahta pientä vastasyntynyttä hoidan, onhan mulla toi mieskin mutta ei sekään nyt koko aikaa kotona ole auttamassa. Kaikki pitää hoitaa uudelleen, esim.vaunut oltiin jo ostettu kun saatiin niin halvalla, nyt ei niillekkään ole käyttöä, vaan pitää ostaa kaksoisvaunut. Olin muutenkin aika peloissani kun sain tietää että vauva tulossa, kunnes tajusin että kyllähän mä nyt yhdestä vauvasta selviän mutta nyt sitte iha eri asia. Synnytyskin hirvittää, miten se edes toimii? Ihan alakautta vai keisarileikkauksella? nyt todella tarttisin jotain apua/kokemuksia joten kaikki on tervetullutta!

Kommentit (10)

Vierailija

Onneksi olkoon! !!! Kyllä sä pärjäät! Nyt vaan mietit, mitä tukiverkostoja teillä on. Kunnaltakin saat varmasti apua.

Vierailija

Miksi sä et pärjäis? Aikuinen ja normaalitaidoilla varustettu? Tietenkin sä pärjäät!

Kaksosetkin voi synnyttää alakautta. Tai toinen alakautta ja toinen leikkauksella. Tai molemmat leikkauksella. kaikki riippuu niin paljon olosuhteista ja asennoista missä ovat jne. tilanteen mukaan ihan niinkuin yhdenkin synnytyksen ollessa kyseessä.

ihan rauhassa vaan!

Vierailija

Onneksi olkoon! Facebookissa ryhmä monikkomeininki, kannattaa liittyä, saa paljon vertaistukea. Minulla pienet kaksostytöt myös, ovat olleet yhteensä helpompia kuin esikoinen aikoinaan. Aivan mahtavaa seurata kaksosten keskinäistä suhdetta.

Vierailija

Todennäköisesti selviät ihan hyvin. Mutta se on selvää, että yksin olisi aika vaikeaa. Joten: nyt on miehelläsi 10 pisteen paikka osoittaa, mikä on miehiään! Koko sen ajan, kun hän on kotona, hänen pitää oikeastaan ottaa tietynlainen perämiehen rooli. Eli hänen vapaa-aikaansa on se, minkä hän on poissa kotoa. Kotona on hänen vuoronsa ottaa vastuu, ja sinä saat olla kakkosmiehitys. 

Älä kasaa paineita itsellesi, ota vain rauhassa vastaan, mitä tulee. Jos kyseessä ovat esikoiset, olet kyllä melkoisessa hepakassa muutaman ensimmäisen vuoden. Suosittelen tietynlaista rytmittämistä, eli vähän toisen herättelyä syömään silloin kun toinenkin syö, päivärytmin laatimista jne.  Et todennäköisesti pysty kovin "lapsentahtiseen" elämään, vaan sinun on otettava johto. Varaudu siihen, että nukut toooosi vähän (jopa n. neljä tuntia yössä muutaman kuukauden). Ota päivänokoset aina kun voit. Ei kannata luoda auvoisia kuvia imetyksestä, mutta pulloruokinta ei todellakaan välttämättä lopeta imetystä. Isällä (maito)pullo, sinulla rinnat, kumpikin voi olla käytössä. Älä kuvittelekaan siivoavasi kuin suurimmassa hädässä (anoppi tulossa). Pahimmat hetkesi tulevat todennäköisesti olemaan silloin, kun kumpikin vauva huutaa, ja voit ottaa syliisi/imetettäväksi vain toisen. Kahden imettäminen kerralla voi tuntua eläimelliseltä. Toisen jättäminen sänkyynsä tuntuu järkyttävän kamalalta. Siitä on vain mentävä läpi.

Voit olla muutaman ajan jälkeen niin väsynyt, että et nauti äitiydestä. OLE SILLOIN REHELLINEN NEUVOLASSA, ettet näyttele vahvempaa kuin olet. Kaksoset ovat erityistarkkailussa odotusajan, ja vauvoinakin, mutta sinua ei enää juuri noteerata, kun vauvat ovat syntyneet. Ota kaikki apu vastaan, pidä hyvät välit mummoihin, ole kiitollinen saamastasi avusta (tulet todennäköisesti olemaan ilman neuvojanikin). Järjestä itsellesi apua, jos kukaan ei tarjoa!

Itselläni aikuiset kaksospojat. Nykyisin en enää ajattele heitä kaksosina. Selvisin. En kyllä maailman parhaana äitinä, mutta ajattelen, että parhaani yritin, enempään ei rahkeet riittäneet. Onnea ja lämpimiä ajatuksia! Nauti raskausajasta, ja hemmottele itseäsi minkä voit, näin etukäteen. 

Vierailija

Onnea!

Ei kannata hukata niitä yhden vaunuja. Meillä ainakin oli käyttöä sellaisillakin jos esim. lääkäriin tarvitsi mennä vain yhden kanssa, niin ei tarvinnut lähteä isoilla vaunuilla.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Missä neuvola on auki näin myöhään?

Ja vielä lauantaina! Ehkä varhaisultra yksityisellä.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat