MITÄ JÄRKEÄ TUPAKOINNISSA ON?!

Vierailija

Et ehkä syöpää saa vielä 7 vuoden polttamisella mutta on siinä muitakin haittoja. Eikö vain kannattaisi lopettaa?

Kommentit (8)

Vierailija

Tuo on hankala kysymys.

Jos joku ensin määrittäisi elämän ja yleensäkin olemisen tarkoituksen, niin vastaus olisi varmaankin helppo päätellä.

Mitä järkeä on yleensäkkään missään. Valitettavasti toisinaan sattuu, että joku ihminen päättelee, että ellämässä ei ole enää mitään järkeä ja luopuu siitä vapaaehtoisesti. (n.  200 varmaa tapausta / vuosi pelkästään suomessa).

Darvinilaisen elämänkäsityksen mukaista selitystä tupakoinnille voi olla vaikea keksiä, eli miten tupakointi auttaisi omien geenien monistamista tuleviin sukupolviin.

Toisaalta jotkut suhtautuvat elämään hieman romanttisemmin suurelta jumalalliselta olennolta saatuna lahjana, jota ei saa hukata. Silloin tupakointi saattaa olla ihan perusteltua, kun se tuottaa mielihyvää.

Vierailija

Ei ole mitään järkeä. Tupakoin itsekin ja useista lopetusyrityksistä tapa on pysynyt. Nuorempana olin idiootti ja nyt kärsin siitä. Toivon että pääsen tavasta joskus oikeasti eroon.

Vierailija

Voi teitä, tuomitsijat, luuletteko edistävänne asiaanne noin? Nikotiini aiheuttaa pahimmillaan jopa kovempaa riippuvuutta, kuin heroiini -tuskin kukaan haluaisi olla siitä oikeasti riippuvainen. Joitakin nautiskelijoita on, jotka polttavat vain silloin tällöin, mutta useammin siinä on kyse addiktiosta. Itse olen ollut nyt 2,5 vuotta savuton, ja lopettaminen oli äärimmäisen vaikeaa. En voi enää koskaan maistaa savuakaan, etten vain repsahda, ja siksi minulta riittää myötätuntoa riippuvaisia kohtaan. Yhteiskunnan pitäisi joko poistaa tupakka myynnistä kokonaan, tai vastaavasti tukea ihmisiä lopettamisyrityksissään samoin, kuin alkoholisteja ja narkkareitakin.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat