Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen 29-v. sinkku ja haluaisin parisuhteen ja perheen - miten elää sen kanssa, jos en saa haluamaani?

Nyyh

Kaipaisin tarinoita ja vinkkejä muilta. Olen siis kolmeakymppiä lähestyvä, työssäkäyvä nainen. Toivoisin parisuhdetta ja myöhemmin lasta/lapsia, mutta olen pikkuhiljaa menettämässä toivoani. Asiaa ei auta se, että asun pienehkössä kaupungissa ja olen lesbo. Haen koko ajan töitä parista isosta kaupungista, koska muistakin syistä (ystävät, suku, harrastusmahdollisuudet, ylipäänsä olen kaupunki-ihminen) toivoisin lähiaikoina voivani muuttaa. Töitä vain on vaikea saada...

Pieni toivonvire on, että josko pääsisin jossain vaiheessa muuttamaan ja isompiin ympyröihin, joissa olisi mahdollista tavata nainen, jonka kanssa voisin vielä perustaa perheen. Mutta entä jos näin ei käy - miten elää sellaisen (pettymyksen) kanssa? Ahdistaa, kun tiedän, ettei esim. lastenhankintaa voi lykätä loputtomiin.

Tunnen surua tilanteestani. Tiedän, että minussa ei ole mitään vikaa, olisin varmasti ihan hyvä puoliso ja äiti. Minulla ei ole hirmu tiukkoja kriteerejä tyttöystäväkandidaateilta, mutta siitä huolimatta pelkään, etten löydäkään ketään. Tämän tuppukylän osalta naistarjonta on nettideittien ja Tinderin osalta hyvin nopeasti selattu läpi, olen tavannut pari ihan kivaa tyyppiä, mutten ketään todellakaan puolisopotentiaalia.

Lauantai-illan surku, kertokaa ajatuksianne?

Kommentit (8)

Vierailija

Olin vastaavanlaisessa tilanteessa, mutta sitten tutustuin mgtow-liikkeeseen. Sain hyvää vertaistukea ja opin elämään elämää itseäni varten. Nyt menee paljon paremmin, tsemppiä :)

Nyyh

Vierailija kirjoitti:
Olin vastaavanlaisessa tilanteessa, mutta sitten tutustuin mgtow-liikkeeseen. Sain hyvää vertaistukea ja opin elämään elämää itseäni varten. Nyt menee paljon paremmin, tsemppiä :)

Viestisi oli ehkä vittuilua, vastaan siihen silti. En ollut kuullutkaan mistään mgtow-liikkeestä, äsken googletin mitä se tarkoittaa. Mikäli viestisi olisikin kirjoitettu kaikella rakkaudella, niin: se, että haluaisin perheen ja lapsia, ei ole vain sitä, että haluaisin jotenkin istua paremin yhteiskunnan odotuksiin. Lesbona en noita odotuksia kuitenkaan täytä sataprosenttisesti. Olen aikoinaan ollut pitkässä parisuhteessa ja tiedän kokemuksesta, että jatkossakin se on mitä toivoisin.

AP

Vierailija

Sun pitää joka tapauksessa käyttää luovuttajan sukusoluja, joten lapsen saat helposti. Parisuhdetta sen sijaan on varmasti vaikeampi löytää. Mitä jos deittailisit isommista kaupungeista naisia, ja jos kunnolla kolahtaa niin sitten mietitte muuttoa puolin tai toisin. Tai sitten muutat Helsinkiin suosiolla ja aloitat naisen metsästyksen sieltä. Älä nyt vielä luovu toivosta tai mieti asioita turhan tarkkaan. Sulla on 10v aikaa. Olen sinua 10v vanhempi ja samassa tilanteessa heterona. Olen viimeisen vuoden tehnyt oikeasti surutyötä, että en saanut toivomaani perhettä. Ehkä parin vuoden kuluttua helpottaa, toivon niin. 

Nyyh

Vierailija kirjoitti:
Sun pitää joka tapauksessa käyttää luovuttajan sukusoluja, joten lapsen saat helposti. Parisuhdetta sen sijaan on varmasti vaikeampi löytää. Mitä jos deittailisit isommista kaupungeista naisia, ja jos kunnolla kolahtaa niin sitten mietitte muuttoa puolin tai toisin. Tai sitten muutat Helsinkiin suosiolla ja aloitat naisen metsästyksen sieltä. Älä nyt vielä luovu toivosta tai mieti asioita turhan tarkkaan. Sulla on 10v aikaa. Olen sinua 10v vanhempi ja samassa tilanteessa heterona. Olen viimeisen vuoden tehnyt oikeasti surutyötä, että en saanut toivomaani perhettä. Ehkä parin vuoden kuluttua helpottaa, toivon niin. 

Tiedän, että hedelmöityshoidoilla raskaaksi tulo on helpompaa vähän vanhemmallakin iällä kuin luomumenetelmin. En kuitenkaan halua hankkia lasta yksin. Enkä myöskään mielelläni ryhtyisi lapsentekoon heti mahdollisen kumppanin tavattuani... 

Kuten sanoin, muuttaisin jos töitä olisi muualla, mutta alallani on isoissa kaupungeissa aika huono työtilanne. Täältä perähikiältä on vielä niin pitkä matkakin kaikkialle, että tosi vaikeaa olisi deittailla ketään muualla asuvaa.

AP

Vierailija

Kannattaa hakea oman paikkakunnan ulkopuolelta vaikka deittailu olisi vaikeaa. Osa löytää elämänsä rakkauden toisesta maastakin. Tälläkin hetkellä sielunkumppanisi on voinut aloittaa suhteen vain siksi, koska sinä et osunut hänen kohdalleen yrityksen puutteesta... On vain yksi elämä.

Nyyh

Vierailija kirjoitti:
Kannattaa hakea oman paikkakunnan ulkopuolelta vaikka deittailu olisi vaikeaa. Osa löytää elämänsä rakkauden toisesta maastakin. Tälläkin hetkellä sielunkumppanisi on voinut aloittaa suhteen vain siksi, koska sinä et osunut hänen kohdalleen yrityksen puutteesta... On vain yksi elämä.

Niin kai se on. Pitäisi ehkä ruveta katselemaan nettideiteistä naisia niistä suuremmista kaupungeista, joihin muuttoa olen harkinnut...

AP

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Viestisi oli ehkä vittuilua, vastaan siihen silti. En ollut kuullutkaan mistään mgtow-liikkeestä, äsken googletin mitä se tarkoittaa. Mikäli viestisi olisikin kirjoitettu kaikella rakkaudella, niin: se, että haluaisin perheen ja lapsia, ei ole vain sitä, että haluaisin jotenkin istua paremin yhteiskunnan odotuksiin. Lesbona en noita odotuksia kuitenkaan täytä sataprosenttisesti. Olen aikoinaan ollut pitkässä parisuhteessa ja tiedän kokemuksesta, että jatkossakin se on mitä toivoisin.

AP

Ei se ollut vittuilua enkä tarkoittanut, että sun kannattaisi harkita mgtow-liikettä. Pointtina oli, että maailmassa on niin paljon muuta kuin parisuhde tai lapset eikä lyhyttä elämää kannata tuhlata onnettomana haikailuun

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat