Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millainen on tuntemasi/tietämäsi "omituinen ihminen"?

Vierailija

Jokainen meistä varmaan vähintään tietää jonkun omalaatuisen ihmisen lähipiiristä, naapurista tai samalta kylältä. Millainen hän on? Miten hänen omituisuutensa ilmenee?

Yritän selvittää millainen käytös tulkitaan omituisuudeksi, millainen taas on kuitenkin normaalia.

Sivut

Kommentit (75)

Vierailija

Jokainen käyttäytyy joskus omituisesti ja perusluonteensa vastaisesti riippuen esim. stressitason tai äkillisen trauman johdosta. Osalla on henkisiä sairauksia ja omituisuus tai poikkeava käytös tai ajattelutapa keskivertoihmiseen verrattuna voi johtua nimenomaan sairaudesta. Myös somaattiset sairaudet voivat muuttaa ihmisen ajattelua ja luonnetta.

Vierailija

Minä olen omituinen varmasti jokaisen naapurin ja sukulaisen mielestä. En ala kuvailla millainen olen. Oikeastaan helpottavaa että voin myöntää tuon itselleni. Tiedän miten normaalit käyttäytyvät mutta en enää jaksa yrittää esittää sellaista. Siksi olen mieluiten omassa rauhassa perheen parissa. Heille sentään kelpaan. Heille olen aidosti se mikä olen. Toivon vaan ettei se ole kamalan epänormaalia, kun olen kuitenkin äiti ja roolimalli.

Vierailija

Täälläkin yksi omituinen. Eniten siihen vaikuttaa se, että keskittyessäni näytän uniselta ja hajamieliseltä. Niinpä saatan olla vaikka ryhmässä tosi kauan hiljaa ja sitten laukaista jonkin kommentin, jota kukaan ei osannut odottaa. Samoin minulle usein käy niin että kerron vain päättelyketjun lopputuleman, unohdan selittää kuinka päädyin siihen. Havahdun selittämään sen tottakai, jos joku ymmärtää kysyä sitä. Kuulostan myös usein lakoniselta, mikä tulkitaan tylyydeksi. Kuivaa vähän mustaa huumoriani ei myöskään aina huomata huumoriksi.

Vierailija

Mies,25v, on kiinnostunut vain avaruudesta ja fbi-agenteista, päivittää someaan ahkerasti mutta vain näistä aiheista. Puhuu myös ainoastaan näistä aiheista. Käyttää todella paljon kultakoruja ja sukkia hiuksissaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minä olen omituinen varmasti jokaisen naapurin ja sukulaisen mielestä. En ala kuvailla millainen olen. Oikeastaan helpottavaa että voin myöntää tuon itselleni. Tiedän miten normaalit käyttäytyvät mutta en enää jaksa yrittää esittää sellaista. Siksi olen mieluiten omassa rauhassa perheen parissa. Heille sentään kelpaan. Heille olen aidosti se mikä olen. Toivon vaan ettei se ole kamalan epänormaalia, kun olen kuitenkin äiti ja roolimalli.

Todella valaisevaa. Vastasi erittäin hyvin aloittajan esittämään kysymykseen.

Vierailija

[vquote=Vierailija]2, olisin halunnut kuulla millainen omituinen :)[/quote
Voisin kirjoittaa vaikka pari sivua omituisuudestani, mutta siihen riittää kolme kirjainta....ujo. Ei tarvitse selitellä mitä ajattelee ja tuntee, kun sanoo että on ujo ja jännittää ihan turhia asioita.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Täälläkin yksi omituinen. Eniten siihen vaikuttaa se, että keskittyessäni näytän uniselta ja hajamieliseltä. Niinpä saatan olla vaikka ryhmässä tosi kauan hiljaa ja sitten laukaista jonkin kommentin, jota kukaan ei osannut odottaa. Samoin minulle usein käy niin että kerron vain päättelyketjun lopputuleman, unohdan selittää kuinka päädyin siihen. Havahdun selittämään sen tottakai, jos joku ymmärtää kysyä sitä. Kuulostan myös usein lakoniselta, mikä tulkitaan tylyydeksi. Kuivaa vähän mustaa huumoriani ei myöskään aina huomata huumoriksi.

Minä luultavasti viihtyisin kanssasi loistavasti - mikä tekee minusta omituisen niiden silmissä jotka pitävät sinua ei-niin-viihdyttävänä seurana =)

On minussa muitakin ominaisuuksia, jotka monet määrittelevät omituiseksi, mutta  minulle ne on vain normaalia. Ainoa mitä pidän itsessäni omituisena on se, että monet ihmiset jotka päätyvät kanssani tekemisiin, alkavat käyttäytyä eri tavoin kuin normaalisti. Usein se ilmenee siinä, että he lähtevät rikkomaan mukavuusalueittensa rajoja hyvinkin voimakkaasti. Eikä se välttämättä vaadi kuin sen, että saavuin paikalle, eli en edes yritä mitään. Ystäväni varoittavat yleensä tuttaviaan, jotka ovat saapumassa sinne missä minäkin olen, minun olevan omituinen. Eivät sen tarkemmin kerro, mutta huvittuneina seuraavat mitä tapahtuu. Itsehän en siis tätä tajunnut, vaan ystäväni tekivät tämän huomion. Olen kuulema heitäkin muuttanut.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
PERSEREIKÄÄ!!! PERSEREIKÄÄ!!! PERSEREIKÄÄ!!! PERSEREIKÄÄ!!! PERSEREIKÄÄ!!! PERSEREIKÄÄ!!! PERSEREIKÄÄ!!! PERSEREIKÄÄ!!! PERSEREIKÄÄ!!! PERSEREIKÄÄ!!! PERSEREIKÄÄ!!! PERSEREIKÄÄ!!! PERSEREIKÄÄ!!! PERSEREIKÄÄ!!!
PERSEREIKÄÄ!!! PERSEREIKÄÄ!!! PERSEREIKÄÄ!!! PERSEREIKÄÄ!!! PERSEREIKÄÄ!!! PERSEREIKÄÄ!!! PERSEREIKÄÄ!!! PERSEREIKÄÄ!!! PERSEREIKÄÄ!!! PERSEREIKÄÄ!!! PERSEREIKÄÄ!!! PERSEREIKÄÄ!!! PERSEREIKÄÄ!!! PERSEREIKÄÄ!!!
PERSEREIKÄÄ!!! PERSEREIKÄÄ!!! PERSEREIKÄÄ!!! PERSEREIKÄÄ!!! PERSEREIKÄÄ!!! PERSEREIKÄÄ!!! PERSEREIKÄÄ!!! PERSEREIKÄÄ!!! PERSEREIKÄÄ!!! PERSEREIKÄÄ!!!
PERSEREIKÄÄ!!! PERSEREIKÄÄ!!! PERSEREIKÄÄ!!! PERSEREIKÄÄ!!! PERSEREIKÄÄ!!! PERSEREIKÄÄ!!! PERSEREIKÄÄ!!! PERSEREIKÄÄ!!! PERSEREIKÄÄ!!! PERSEREIKÄÄ!!! PERSEREIKÄÄ!!! PERSEREIKÄÄ!!!
PERSEREIKÄÄ!!! PERSEREIKÄÄ!!! PERSEREIKÄÄ!!! PERSEREIKÄÄ!!!

Tuo nyt ainakin on omituista. Jos on noin sairas, sitä näköjään huutaa julki.

Homoilla on oikeus elää miten elää, ja jos tuollaista taipumusta ilmenee, kannattaakin rehellisesti sitten mennä sinne homoseksuaalien puolelle, ettei suvun enää tarvitse ihmetellä.

Vierailija

Omituista on heittää vaikka aina roskapussi parvekkeelta ja jättää siihen, mutta nämähän ovat psykiatrisia tapauksia, kuten useat palstalle kirjoittavat aloituksista päätellen. Ja tietysti kommenteista, heh.

Oikeastihan aloitus kertoo siitä, että on eletty liian pienissä ympyröissä ja on aika lähteä katsomaan vähän maailmaa. Jos on tavannut vain samankaltaisia ihmisiä missä tahansa elämänsä vaiheessa, aika heikot on kantimet.

Mikä pyörittää palstaa?

Vierailija

Mua sanotaan usein oudoksi, mutta olen päätellyt sen johtuvan siitä, että olen "väärässä seurassa". Ei siihen outouden leimaan tarvita mitään näkyvästi outoa - ei tarvitse pukeutua oudosti, ei tarvitse tehdä spontaaneja kuperkeikkoja keskellä risteystä. Mut tekee oudoksi se, että alan keskustella vääristä asioista väärässä seurassa. Käytän vääriä sanoja väärässä seurassa. En osaa teeskennellä. Luonteeni, ainakin kun pääsen lämpeämään, on ristiriidassa ulkoisen olemukseni ja ensivaikutelman kanssa, ihmiset eivät yleensä osaa käsitellä näitä ristiriitoja.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Minä luultavasti viihtyisin kanssasi loistavasti - mikä tekee minusta omituisen niiden silmissä jotka pitävät sinua ei-niin-viihdyttävänä seurana

Kiitos. Mutta täytyy kyllä sanoa, että olen ihan tykätty ihminen, omituisuudessani.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat