Miksi lainaa saa niin helposti...

Vierailija

Niin mietin vain jos kyseessä ei olisi yhtä vastuuntuntoinen ihminen mitä itse olen, niin pankkien halukkuus tarjota erilaisia lainoja voisi olla kohtalokasta.

Ajattelin nostaa master cardini luottorajaa, ja sain parilla klikkauksella sen nostettua kolmeen tonniin. Nettotuloni eivät ole edes 2000 e/ kk. Ja minulla on vain määräaikaisia työsuhteita. Eikö tämä ole vastuutonta?

Verkkopankkiin tulee myös jatkuvasti ilmoituksia että haluaisinko lisää lainaa, vaikkapa remonttilainaa. Joo ymmärrän, että pankit hyötyy koroillaan, mutta on vähän ilkeää houkutella ihmisiä lainaamaan yli tarpeensa.

Asuntolainaakin sain ihan heti 100t euroa.

Onko muut huomanneet saman, että lainaa saa liiankin helposti? Myös siskoni sai 300t asuntolainan eikä hänelläkään ole kunnollista työsuhdetta. Olemme vasta parikymppisiä. Näkeekö pankki meidän korkeakoulututkinnon jotenkin takaavana asiana vai mistä on kyse?

Sivut

Kommentit (21)

Vierailija

Joo olen huomannut saman asian. Riittää, että on hoitanut asiansa edes jotenkin järkevästi niin lainoja tuputetaan jatkuvasti. n26

Vierailija

Joo, täälläki 26-vuotias ja huomannu ihan saman. Mulla on vielä iso opintolaina jota joudun pienituloisuudesta johtuen lyhentämään hyvin pienissä erissä. Silti luottorajan nostaminen onnistui kans kolmeen tonniin ihan vaivatta ja kulutusluottoakin mainostettu hyvänä vaihtoehtona.

Vierailija

Eikö kukaan muu näe asiaa ongelmallisena? Vanhemmat ihmiset? Mitä jos lapsenne saisi yhtäkkiä hirveät lainat eikä voisi maksaakaan niitä?
Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Enpä ole huomannut että helpolla saisi.

Onko sinulla maksuhäiriöitä tai muita maksamattomia velkoja? Osaatko sanoa miksi et ole saanut lainaa helposti?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla maksuhäiriöitä tai muita maksamattomia velkoja? Osaatko sanoa miksi et ole saanut lainaa helposti?

Ei ole. En osaa sanoa miksi en ole saanut.

Vierailija

Hyppäättekö parvekkeeltakin jos joku ehdottaa? Lainaa on saatavilla, mutta ei sitä ole mikään pakko ottaa.

Itsellä kyllä on lainaa ihan omiksi tarpeiksi, mutta ei minua silti häiritse se että postista tulee lainatarjouksia vaatimattomattomalla 24% korolla. Heitän ne suoraan roskiin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Hyppäättekö parvekkeeltakin jos joku ehdottaa? Lainaa on saatavilla vaikka palvelusta http://luottokeskus.com mutta ei sitä ole mikään pakko ottaa.

Itsellä kyllä on lainaa ihan omiksi tarpeiksi, mutta ei minua silti häiritse se että postista tulee lainatarjouksia vaatimattomattomalla 24% korolla. Heitän ne suoraan roskiin.

aina saa lainaa, tarjonta kasvaa vuosi vuodelta

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyppäättekö parvekkeeltakin jos joku ehdottaa? Lainaa on saatavilla vaikka palvelusta http://luottokeskus.com mutta ei sitä ole mikään pakko ottaa.

aina saa lainaa, tarjonta kasvaa vuosi vuodelta
Eikös ne pankit ole tätä varten?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla maksuhäiriöitä tai muita maksamattomia velkoja? Osaatko sanoa miksi et ole saanut lainaa heti?

Kokeilitko omasta pankista?

Vapaus ja vastuu

Minusta ihmisillä itsellään pitää olla harkintakykyä. Moni tuntuu lähtevän siitä ajatuksesta, että ihmisten oma vastuu on tai pitäisi olla ulkoistettu yhteiskunnalle, pankeille, kaupoille ja ties kelle.

Minä kannatan vapaata yhteiskuntaa ja ihmisen omaa vastuuta elämästään. Jos joku pilaa elämänsä niin voi voi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Omituisia houlhouksen toivojia. Pitäisikö ruokakaupassakin vahtia ette kukaa osta yli tarpeensa?

On täysin eri asia ostaa jo omistamallaan rahalla, kuin velkaa ottaen ilman varmuutta pystyykö maksamaan takaisin. Juu juu on palkat tiedossa ja niin ja niin pitkään varma työ, ja useimmillehan se noin meneekin elämän loppuun saakka. Tosin voihan se elämä loppua ennenkuin velat on maksettu, tai vammautua niin ettei työhön enää pysty. Kylläpäti kyllä sitä varten on vakuutukset, mutta kun vakuutusyhtiön tärkein tehtävä on tuottaa voittoa omistajilleen, niin kaikki vammautuneet vaan eivät saa suuria korvauksia, esim. jos vammautunut on ajanut alkoholin vaikutuksen alaisena.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla maksuhäiriöitä tai muita maksamattomia velkoja? Osaatko sanoa miksi et ole saanut lainaa heti?

Kokeilitko omasta pankista?

Eiköhän jokainen järkevä ensin kokeile omaa pankkia ja sit vast jotain muuta.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat