Puhutteko 18-vuotiaasta naisena/miehenä vai tyttönä/poikana?

Vierailija

Siinä se kysymys tulikin. Itse en millään osaisi sanoa esim 18-vuotiasta tyttöä naiseksi! En kyllä myöskään 19, tai 20-vuotiasta. Mun mielestä 18v on kyllä vielä niin tyttö/poika kun vain olla ja voi, vaikka kuin olisi lain silmissä täysi-ikäisiä. Tuntuu oudolta kun esim. lehdessä lukee, että 18-vuotias nainen jne. Lapsia ne ainakin mun silmissä on!

Sivut

Kommentit (25)

Vierailija

Lapsiksi sanon. Tai nuoriksi. Saatan myös kuvailla sanalla nuorukainen, nuorimies. Tytöt ovat tyttöjä.

Ei missään nimessä tule mieleen sana aikuinen, vaikka käyttäytyisikin kypsästi ja asiallisesti, mutta johtuu kai omasta iästäni. Olen jo 45.

Vierailija

Tytöiksi ja pojiksi kutsun sillä vaikka ovat juridisesti aikuisia, niin psyykkisesti ei asia ole lähimainkaan näin. Ihminenhän on henkisesti vasta 25-vuotiaana aikuinen tai jopa myöhemminkin. Moni on vielä ulkoisestikin tuossa iässä täysin kehitysvaiheessa olevan ihmisen näköinenkin. 

Vierailija

Mä sanon suunnilleen oman ikäisiä kavereita edelleen tytöiksi ja pojiksi. Tuntemattomia en, koska se tulkitaan helposti vähättelyksi. Jotenkin vaan naiset/miehet kavereista kuulostaa omiin korviin kauhean viralliselta.

T. 36 v tyttö-nainen

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tytöksi sanon, ja 18-v on kyllä vielä lapsi, mieleltäänkin. 

Ennen oli täysi-ikäisyyden raja 21-v ja ihan syystä.

Samaa mieltä. Juttelin tässä yksi päivä yhden 18v neidin kanssa, ja vaikka oli todella älykäs ja järkevä tyttö, eikä ollenkaan semmoinen teinimainen, niin kyllä mä kuitenkin ihan lapsen kanssa juttelin. Jotenkin ilmeet ja kaikki vielä kuin lapsella

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Sanon itseäni tytöksi (26-vuotias) ja poikaystävääni poikaystäväksi (31 v).

Täsmennän vielä sen verran, että työasioiden yhteydessä ym. sanon kyllä itseäni naiseksi mutta noin henkilökohtaisen elämän puolella olen tyttö.

Vierailija

On kivaa sanoa aikuisia ukkojakin "pojiksi" monissa yhteyksissä, esim. "pojat lähtivät pikkujoulun viettoon". Se antaa vähän vinkkiä siitä millaista meno on liki viisikymppisilläkin :D

Puhutaanhan myös tyttöjen illasta, vaikka naiset olisivat keski-ikäisiä. Tytöttely ei ole mielestäni laikaan alentavaa, se on kilttiä ja leikkimielistä!

vm -70

Vierailija

Mulle sanoi yks opettaja pari viikkoa sitten että "et sä enään mikään tyttö ole, vaan nainen"... ja mä oon siis 17v, ja omasta mielestäni kyllä vielä tyttö ainakin 20-vuotiaaksi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
On kivaa sanoa aikuisia ukkojakin "pojiksi" monissa yhteyksissä, esim. "pojat lähtivät pikkujoulun viettoon". Se antaa vähän vinkkiä siitä millaista meno on liki viisikymppisilläkin :D

Puhutaanhan myös tyttöjen illasta, vaikka naiset olisivat keski-ikäisiä. Tytöttely ei ole mielestäni laikaan alentavaa, se on kilttiä ja leikkimielistä!

vm -70

Kyllä, mutta 18-vuotiaan sanomista naiseksi on kyllä outoa, koska sen ikäinen todellakin on tyttö vielä!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

vm -70

Tytöttely on kilttiä ja leikkimielistä, jos sen tarkoittaa sellaiseksi. Ikävä kyllä tytöttely voi olla myös vähättelevää.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat