Onko täällä joku jonka kahdella tai useammalla lapsella on sama kummi tai joka on kahden sisaruksen kummi?

Vierailija

Onko sellainen kuinka yleistä? Mä en ole koskaan törmännyt sellaiseen. Mulla ja veljelläkin on molemmilla 4 kummia eikä yhtään "yhteistä". Mulla on vasta yksi lapsi mutta jos saan toisen niin hänelle tulee kyllä sitten eri kummit.
Mutta siis mun kaveri on sitä mieltä että tottakai voi olla samat, ja periaatteessa miksi ei voisikin olla. Ja hän on jo aiemmin puhunut että haluaa mut toisenkin lapsensa kummiksi (olen siis esikoisen kummi). Nyt he ovat alkaneet yrittää sitten sitä toista lasta eikä hän ole vielä asiasta mitään puhunut mutta varmaan sitten kun raskaus on hyvällä mitalla niin kyselee taas. Eihän siinä mitään, kyllä mä rupean jos pyytävät mutta mietin vain että onko kovin yleistä?
Itse en tosiaan ole koskaan törmännyt sellaseen että kahdella sisaruksella olisi sama kummi.

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

En minäkään ennen kuin pyydettiin. Esikoisella ja kuopuksella kolmilapsisessa perheessä samat kummit, outoa ja jotenkin koen kiusalliseksi varsinkin sen, että keskimmäisen kummi en ole. Tiedä sitte, itse en samoja kummeja kehtaisi pyytää uudelleen. Ja Tiedän, että tässä perheessä kyse ei ollut siitä, etteikö sopivia ihmisiä lähellä olisi ollut.

Vierailija

Tiedän nelilapsisen perheen, jossa kolmella on yksi sama kummi. Muistaakseni muutamilla muillakin on samoja kummeja.. Hieman outoa kyllä..

Vierailija

No meillä on sama kummi kahdella lapsella. Käytännön syistä, kun tarpeeksi hyviä kirkkoon kuuluvia ystäviä ei ole kovin monia. Ystäviä on kyllä, mutta väärää uskontoa tai uskonnottomia.

Oikeastaan melko tavallistakin joissain pienissä piireissä.

Vierailija

No meillä on. Veljeni vaimoineen on meidän kahden ensimmäisen lapsen kummeja, miehen veli ensimmäisen ja yhdessä vaimonsa kanssa kolmannen lapsen kummeja. On lapsilla siis muitakin kummeja. Meillä se taisi mennä niin että itsestään selvästi pyydettiin molempien sisarukset ekan lapsen (poika) kummeiksi, kun sitten toinen oli tyttö niin veli vaimoineen sanoi ihan suoraan että he haluaisivat myös kummitytön. No, mikäs siinä, hyvät kummit ovat olleetkin. Kolmosen kohdalla taisi mielikuvitus loppua noiden sukulaisten kanssa joten päädyttiin sitten pyytämään sitä miehen veljeä vaimoineen ja neloselle sitten pitikin keksiä kummeja jo vähän kauempaa suvusta...

Vierailija

Me ollaan yhden perheen esikoisen ja kuopuksen (eri äiti) kummeja. Välillä ehdittiin erota kirkostakin, mutta silti halusivat meidät. Minusta vähän outo juttu kyllä, enkä tiedä muita joilla olis vastaava tilanne puolin tai toisin.

Vierailija

Minun kummit ovat myös velipuoleni kummeja. Tosin tuossa vaiheessa minä olin jo parikymppinen, että kristillisen kasvatuksen velvollisuudet olivat jääneet jo taakse :)

Vierailija

Meidän kahdella lapsella on yksi yhteinen kummi, ja muut kummit sitten molemmilla omat.

Yksinkertaisesti siitä syystä, että tämä henkilö toisen vanhemman lapsuuden kaveri ja aivan loistava kummi/ystävä. Kummista hänestä puhuttaisiin molemmille vaikka ei olisikaan joten miksi ei siis samalla myös virallista. =)

En tiedä kuinka yleistä, mutta meille täysin normaalia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No meillä on sama kummi kahdella lapsella. Käytännön syistä, kun tarpeeksi hyviä kirkkoon kuuluvia ystäviä ei ole kovin monia. Ystäviä on kyllä, mutta väärää uskontoa tai uskonnottomia.

Oikeastaan melko tavallistakin joissain pienissä piireissä.

Mutta miksi valitaan samat, vaikka eivät kuulu kirkkoon?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tiedättekö että isovanhemmatkin voi olla kummeja. Yhden tutun perheessä näin.

Mun siskollakin oli kummankin puolen mummunsa, eikä sitten muita. Kun he kuolivat pois, ei ollutkaan sitten enää ketään :( Itse en ikinä valitsisi isovanhempia kummeiksi, heillä on omatkin ainutlaatuiset roolinsa lasten elämässä.

Vierailija

Minulla, veljelläni ja isälläni on samat kummit. Enoni ja hänen vaimonsa. Ovat sukujen ainoat, jotka kuuluvat kirkkoon. Lapsuudenaikaiset kirkkoon kuulumattomat kummit olivat toki eri tyyppejä.

Vierailija

Tiedän kaksi tällaista tapausta (sisaruksilla sama kummitäti) ja se on musta tosi outoa! Miksi halutaan sama kummi? Eikö lähipiiristä löydy muita vaihtoehtoja?

kike79

Vierailija kirjoitti:
Tiedän kaksi tällaista tapausta (sisaruksilla sama kummitäti) ja se on musta tosi outoa! Miksi halutaan sama kummi? Eikö lähipiiristä löydy muita vaihtoehtoja?

No kuule EIPÄ VAAN AINA LÖYDY ! Itsekin olen veljeni ja siskoni lapsen kummi javarmaan toisenkin. Samoin sisko joka tulee esikoiselleni kummiksi, samoin tyttärensä ja mahdollisesti miehensä. Minulla ei oleystäviä ja helvetin pieni suku, ja osa ei kuulu kirkkoon. Mitä voin tehdä, jättää lapseni kummittomiksi??

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat