Jos on joskus harrastanut seksiä alle 16vuotiaan kanssa niin..

Vierailija

Onko se vielä rikos ja voisinko saako sakkoja/linnaa jos tyttö tai sen vanhemmat haastais minut oikeuteen tästä asiasta vaikka tyttö on jo 16v ja puoli vuotta mennyt siitä? Kun kerta itse olin jo silloin täysikäinen. Ja ylipäätänsä onko tuomittava teko jos on pussaillut alle16v kanssa kun itse on täysikäinen?

Kommentit (3)

Vierailija

Ikäerolla on noissa merkitystä. Jos voidaan katsoa että ollaan kehityksessä suunnilleen samalla tasolla, tuskin joutuu ongelmiin. Olen minäkin ollut 15v:n kanssa kun olin 16v. Ketä kiinnostaa?

Ei tämä ole vaikea asia

Rikoslain perustelujen mukaan rikoslainsäädännöllä ei ole tarkoituksenmukaista ohjata tai rajoittaa nuorten keskinäisiä sukupuolisuhteita, vaan säännöksen tarkoituksena on suojata lapsia ja nuoria vanhempien henkilöiden heihin kohdistamalta seksuaaliselta hyväksikäytöltä.

Suomessa suojaikäraja koskee laajasti seksuaalista kanssakäymistä alkaen erilaisista seksuaalisista teoista, joita pidetään yleensä muissa yhteyksissä seksuaalisena häirintänä.

Suomessa suojaikäraja on nykyisin 16 vuotta ja tarkoittaa, että alle 16-vuotiaiden seksuaalista itsemääräämisoikeutta suojataan lailla.

Nuorta suojaava ikäraja on 18 vuotta, jos vanhempi osapuoli on esimerkiksi nuoren opettaja, leirinohjaaja tai muuten auktoriteettiasemassa nuoreen nähden.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat