Mikä lattia uuteen keittiöön? Laatta? Parketti? aargh...valinnan vaikeutta!!
Oikeesti, ei ole helppoa kun miettii lattiamateriaalia. Laatta ois kiva, mutta vaatis kai lattialämmityksen? Parketin haluaisin, muttei kestä kolhuja? Uih ja aih, auttakaa...
Kommentit (13)
ollaan nyt asuttu n. 2kk ja oon kyllä tykännyt. meillä on kylläkin tuo lattia lämmitys. se ion ihan ehdoton jos meinaa laatat laittaa. ne on pirun kylmät ilman sitä..
se on kyllä tosi ettei parketti ja laminaatti ole oikeen kestäviä varsinkaan lasten kans.. monta pilalle mennytta laminaattilattiaa olen nähnyt lapsiperheissä kun pöydän alle katuile maitoa yms ja se unohtuu sitten pyyhkiä..
muovi mattohan on yksi vaihtoehto..
ammattimies? Paljos kustannukset? Keittiö about 16neliötä. OOTTE IHANIA =))
en haluais että tulee liikaa eri materiaaleja. Vaikiaa...
Ap
Meillä on nyt ollut 6 vuotta keittiössä parketti. On mukava jalalle, koko talossa sama lattiamateriaali ja on helppo pitää puhtaana.
Meidän keittiössä ei roiskita ruokaa ja vesiä lattialle, vaikka 5 henkilöä siellä pyöriikin. En ymmärrä, miksi parkettia ei voisi laittaa keittiöönkin.
Sen sijaan mitä en missään nimessä laittaisi mihinkään on laminaatti. Ruma ja kalsea, halvannäköinen materiaali.
Meillä harkitaan edellen näiden kahden välillä. Laatta on tällä hetkellä vahvoilla, oikeastaan ainoa miinus siinä on, että lasi ja posliini voi mennä helposti rikki pudotessaan. Parketti on silti edelleen mukana kuvioissa, vesiarkuus lähinnä arveluttaa. Laminaattia en laita enää ikinä mihinkään, nykyiseen asuntoomme erehdyimme laittamaan laminaatin keittiöön ja makuuhuoneeseen. Makuuhuoneessa se nyt juuri ja juuri voisi mennä, keittiössä todellinen virhevalinta. Laminaattia ei saa pestä " kunnolla" mitä keittiön lattia kyllä joskus kaipaa ja kaikista huoltojutuista riippumatta laminaatti on surkean näköinen pinnaltaan. Muutenkin laminaatti on aika kalsea, kylmä ja kopiseva.
Lattialämmityksen kustannuksista jälkiasennettuna en osaa sanoa kun rakennamme uutta ja koko taloon tulee lattialämmitys.
Kustannukset oli n. 1000¿ ja neliöitä meilläkin muistaakseni juuri tuo 16. Meillä mies teki koko remontin itse eli jos palkkaatte remonttimiehen ne kulut tulee vielä sitten tuohon päälle. Mutta olikos se nyt niin että ap rakentaa uutta eikä remontoi?
Ja aika fakiiri saa olla keittiöhommissa jos koskaan ei tipu vettä astoista esim. astianpesukoneesta nostaessa, tiskatessa tai kokatessa.
meillä on tässä vuokra-asunnossa sellainen kuusilautalattia.. on paljon oksakohtia, mutta ihanan persoonallinen!! haaveenaani on laittaa tällainen, vaikkakin lämpökäsitelty koivu lauta-lattia! olisi aivan upea!
ja materiaalia läpi asti samaa, vaikka tulee kolhuja niin voi tiputtaa pienen tipan vettä, niin kolhu paisuu ja ei näy enää.. etenkin jos vielä laittais VAHAN päälle, niin vois myös paikallisestikin hioa ja uudelleen vahata..
en laittais parkettia enää ton lautalattian jälkeen.. ja laattakin on hieman kyseenalainen ainakin keittiössä etenkin jos on lapsia ja astiat putoilee..(ellei osta muoviasioita). eteiseen kyllä ainakin laittaisin laatat..
Meillä lautalattia, enkä ikinä muuta halua! Osmocoloria päälle ja menox.
Irtoo tikkuja! Vaikka oli hyvin pidetty.
ei todellakaan irtoa ainakaan tästä lattiasta,, onhan tämä kyllä lakattu., mutta minä vahaisin sen vaan hyvin, niin kyllä sais aika kauan mennä ennenkuin tikkuja alkais nousemaan! hiois aina tikut pois, jos jossakin kohtaa ois kuluneita kohtia!
parketti on mielestäni täysin out, (laminaateista jne puhumattakaan) koska ne EI OLE luonnollisia materiaaleja, eivätkä kestä nekään eikä niitä voi paikallisesti hoitaa!
Hinta varmaan aika samoissa, laatat ei kauheesti maksa ja lattialämmityksen kanssa tulee suurinpiirtein samoihin kun parketti.
Laatat helpompi mun mielestä puhdistaa.