Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tiedättekö ihmistyypin, jolla on ihan eri säännöt itselleen kuin mitä muille

Vierailija

ja mitä niihin muihin tulee, niin silloinkin toisille on ihan erilaiset kuin toisille. Eli ihan hatusta repäisty ja hassu esimerkki tässä: henkilö 1 mainitsee yleisesti hassutellen ostaneensa hajuveden. Tämä otsikon kyseisen ihmistyypin edustaja korkeintaan tuhahtaa jos kuulee asiasta, mutta todennäköisimmin suorastaan vähättelee, jos ei jopa solvaa, jos on jälleen oikein paha päivä. Kun sitten joku henkilö 2 tekee saman ja mainitsee kyseisen ihmistyypin edustajalle asiasta, on vastaanotto aivan erilainen. Tyyppi sanoo jotain kivaa, tai ei ainakaan ala ilkeilemään. Kun sitten tuo kyseisen ihmistyypin edustaja ihan itse ostaa kivan uuden hajuveden ja todennäköisesti mainitsee siitä yhtä lailla joillekin muille ja toivoo vain normaalia tai neutraalia kommenttia, minkä yleensä kuka tahansa saakin koska keskimäärin ihmiset ovat ihan mukavia ja tasapainoisia.

Mutta siis tämän voi suhteuttaa lähes mihin tahansa, tuo esimerkki oli vain äkkiä tekaistu. Mikä tuollaista ihmistä oikein vaivaa?? Tunkee kuitenkin ihan itse sanomaan jotain negatiivista vaikka ehkä pohjimmiltaan itsekin käsittää(?) että kannattaisi olla vaan hiljaa ja mennä edes kerrankin elämässä itseensä ja tarkastella ilman vaaleanpunaisia laseja sitä näkyä.

Kommentit (10)

Vierailija

No menisi sitten vaikka terapiaan. Raukkamaista ja pateettista käytöstä, jos suoraan sanon, ja minähän sanon.

Vierailija

Juu meillä töissä on tuollainen. Olen alkanut nykyisin sivuuttaa hänen kommentointinsa täysin. Katsotaan, koska alkaa kimitys. Olen siis kuin en kuulisikaan hänen puhettaan. Jos hän vaikka kertoo omista jutuistaan, vastaan vain "Jaa", " Vain niin", tai "Just".

Vierailija

Tiedän, mutta musta se näkyy enemmän sellaisissa tilanteissa, että odottaa muiden noudattavan sääntöjä (esim. jonottavan, antavan tietä tms.), mutta itse kokee olevansa oikeutettu rikkomaan niitä kaikkia. Ap:n antama esimerkki kuulostaa enemmän siltä, että tämä kaveri ei voi syystä tai toisesta sietää tuota ensimmäistä kaveria, jolle tiuskii.

Vierailija

Minusta tuossa ei ole kyse säännöistä, vaan siitä, että ihminen antaa itselleen luvan näyttää tunteensa paljaina ja suoraan. Jos ei tykkää jostakusta henkilöstä, ei edes yritä olla normaalin kohtelias. Onhan näitä, av:llä ainakin moni pitää jotenkin rehellisyyden ja aitouden synonyyminä sitä, että on tökerö ja etsimällä etsii negatiivista sanomista niistä henkilöistä tai tilanteista, joista ei vaan pidä tai joita kadehtii.

Sääntöjen erilaisuus tulisi mielestäni esiin pikemminkin kaksinaismoralistisissa seikoissa. Eli esim. että sallii itselleen erivapauksia, joista muita moittii.

Vierailija

Tuo mitä otsikossa sanoit on totta, vaikak tekstissä menitkin vähän toiseen asiaan.

Mua ärsyttää ihmiset, jotka sanoa töräyttää toisille vaikka mitä, mutta loukkaantuvat syvästi, jos heitä vähänkin ojentaa. Minulla on työkavereina tällaisia pari ja ex-kavereina yksi, ja voi miten ärsyttävää osaa olla. Mimosamainen herkkyys omaa itseään kohtaan ja pampulla päähän muita.

Vierailija

Eri säännöt itselleen, kuin muille. Kuvailit 95% ihmiskunnasta ja nuo 5 prosenttia ovat kehitysvammaisia tai suomalaisia.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat