Miten päästä yli "pakkomielteestä" raskautua?

Vierailija

Minulla on lääkitys, jonka aikana ei saa tulla raskaaksi. Reilu puoli vuotta sitten otin lääkärini luona puheeksi halun raskautua ja lääkitys muutettiin sopivaksi. 6 kk tästä saimme luvan alkaa yrittää lasta.
Nyt takana on yksi yrityskierto, josta en tullut raskaaksi. Toisin kuin olin kuvitellut, tästä raskautumisesta on tullut minulle lähes pakkomielle.
Yritän olla ajattelematta asiaa, koska tiedän, että raskautumiseen saattaa kulua pitkäkin aika. Silti se pyörii mielessäni jatkuvasti. Lasken ovulaatiopäiviä, suunnittelen, pähkäilen..
Kuinka te muut olette pystyneet ottamaan rauhallisesti ja antaa asioiden tapahtua omalla painollaan? En haluaisi antaa tälle yliotetta. Ja kuinka sitten, kun joskus tulen raskaaksi? Tulen hulluksi, kun joudun odottamaan 12 viikkoa ennen ensimmäistä ultraa. Entä jos kaikki ei menekään hyvin? Mitä jos saan keskenmenon?
Takokaa järkeä höpsähtäneelle (yleensä niin järkevälle) AP:lle!

Kommentit (15)

Vierailija

Eipä siihen oikein ole täsmälääkettä. Tuo vaihe tuli erittäin tutuksi sen melkein kolmen vuoden aikana, mitä kärsittiin lapsettomuudesta.

Yritä keskittyä muihin juttuihin, eipä siihen oikein muu auta. 

Vierailija

En osannut höllätä, oma pakkomielle vaan paheni, kunnes 6kk yrittämisen jälkeen tulin vihdoin raskaaksi. Vietin kaikki illat lukien kikkakolmosia raskautumiseen, tikutin ovulaatiot ja pantiin doggy stylessä. Join greippimehua ja kaikkia mahdollisia vitamiineja. Mun kohdalla siis se "tulet raskaaksi vasta kun olet stressaamatta" ei pitänyt paikkaansa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En osannut höllätä, oma pakkomielle vaan paheni, kunnes 6kk yrittämisen jälkeen tulin vihdoin raskaaksi. Vietin kaikki illat lukien kikkakolmosia raskautumiseen, tikutin ovulaatiot ja pantiin doggy stylessä. Join greippimehua ja kaikkia mahdollisia vitamiineja. Mun kohdalla siis se "tulet raskaaksi vasta kun olet stressaamatta" ei pitänyt paikkaansa.

Tuo doggy style olikin ihan uusi juttu, vaikka lapsettomuusaikana sain kyllä kaikki oudoimmatkin "vinkit" kuulla :D

T. 2

Vierailija

Tuollaista se oli minullakin. En halunnut mitään muuta kuin lapsen viisi vuotta. Yritystä oli 6 kk, kun tulin raskaaksi. Mutta kun ensimmäisen lapsen oli saanut, helpotti. Sen jälkeen saimme vielä viisi lasta, eikä esikoisen jälkeen minkään lapsen yrittäminen ollut niin piinaavaa, kun tiesi, että voimme ylipäätään saada lapsia.

Vierailija

Ja btw ap, nuo mainitut greippimehut yms. eivät sitten oikeasti toimi. Ovat vaan sitkeästi eläviä urbaanilegendoja lasta yrittävillä naisilla, että toimisi.

Elä terveellisesti, syö hyvin ja tarpeeksi, juo vettä riittävästi, liiku (mutta älä verenmaku suussa) ja muista tietty harrastaa seksiä ainakin pari kertaa viikossa. Jos ei vuoden sisään mitään tapahdu, niin käy lääkärissä.

Vierailija

itselleni raskautuminen oli pakkomielle jo yrittämisen aloittamista odotellessa. pyörin piinailijoiden ja odottajien keskusteluissa, katselin vauvalle tarvikkeita, otin selvää keinoista tehdä raskautumisesta todennäköisempää jne. hankin lopulta ovistikut ja kun tokasta tikutuskierrosta bongasin oviksen niin ehdotin miehelle että yritettäis. no ei tärpännyt, ja kierto venyi ylipitkäksi. olin suunniltani ja varma että jotain on vikana (aikamoista ylireagointia mutta minkäs teet). raskauduin kuitenkin ihan "itsestään" seuraavasta kierrosta.
ultraa ei tosiaan tarvitse odottaa viikolle 12 tai siis np-ultraan asti! itse olin ennen sitä käynyt jo kahdesti ultrassa omalla gynellä. en tosiaan olisi jaksanut odottaa sinne "viralliseen" ultraan asti. kaiken lisäksi tämä np-ultraus kesti sellaset 5 minuuttia ja lääkäri todella niukkasanainen. olisin kyllä pettynyt jos tuo olisi ollut eka kerta kun näkee vauvan.

Vierailija

Sama homma. Minä keskityn urheilemaan ja pääsykoelukuihin :) auttaa kun elämässä on muutakin. Esikoista yritettiin vuosi ja meinas nakero hajoja. Dialnoosi oli selittämätön lapsettomuus. Lievillä ja ensimmäisellä hoidolla tulin raskaaksi ja sain pojan joka nyt 2v. Ehkäisyä ei olla käytetty mitta seuraavaa ei kuuluu.

Vierailija

En osaa aiheeseen kommentoida mitään, mutta sen sanon että ystäväni kävi yksityisellä ultrassa reilusti ennen 12viikkoa, maksoi reilun satkun. Eli ei ole pakko odottaa niin kauaa jos ei jostain syystä halua :)

Vierailija

Minä luulen että pääsen pakkomielteestä vasta sitten kun olen saanut oman lapsen.. Nyt yli vuosi yritystä takana eikä vieläkään mitään. Nytkin oli menkat melkein viikon myöhässä mutta sieltähän ne alkoi sitten. Keväällä oli kans viikon menkat myöhässä ja tein testin, silloin sain haalean viivan ja pari päivää siitä hiukan tummemman mut sit samalle illalle menkat alko, silloin oli 5+4. Onhan tämä niin turhauttavaa ja stressaavaa että varmaan sekin estää tätä toivetta, luulisin. 

Aina sitä yrittää kaikkia oireita tulkita ja lukea keskustelupalstoja mut eihän se vauva sitä kautta tuu. Nyt minulta kuitenkin aletaan tutkimaan onko minussa jotain vikaa, endoa epäilen. 

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat