Uskokaa jo, kyllä isovanhemmat kaipaavat omaa aikaa ja rauhaa. Eivät he aina jaksaa hoitaa lapsianne.

Vierailija

Tätä mieltä he itse oikeasti ovat.

http://www.iltasanomat.fi/art-1448957469779.html

Sivut

Kommentit (62)

Vierailija

Minun lapsenlapsillani on valtava piha missä pelata ja leikkiä. Naapurissa heillä on mieletön määrä kavereita. Tekemistä ja aktiviteettia riittää. Ovat siis tällaiseen tottuneet.

Kun lapset ovat luonani, tulee lautapeleistä vain riitaa, kun jokaisen pitäisi voittaa. Lasten äiti on kieltänyt mummolassa kännykät ja iPadit, koska on kuulemma mummin tehtävä viedä heitä kaiken maailman tapahtumiin. Minun pitäisi kasvattaa, kehittää ja opettaa.

Onneksi sentään tykkäävät kovin tekemistäni ruuista (kunhan lisään kunnolla kermaa ja juustoa, kuten heillä kotonakin tehdään). Yleisin kysymys kuuluu "Mitä tehtäis"? Keskenään eivät leiki minuuttiakaan. Aamulla noustaan kuudelta ylös ja illalla saa taistella nukkumaanmenosta puolen yön aikaan. Itse tarvitsen unta ainakin 9h yössä. Teen myös raskasta työtä, josta tosiaankin tarvitsee palautua.

Koska asumme rivarissa, on meillä portaat, joita saa koko ajan vahtia, ettei jollain ole niskat nurin. Pihaa ei ole kuin pari neliötä, jossa mummin kukkaset, joiden silppuamista en hyvällä katso. Lapset ovat äänekkäitä ja todella raisuja, eivätkä hetkeäkään paikoillaan. Ruokaa ei ole opetettu syömään keittiössä, vaan kaikki viedään olohuoneen sohvalla ja samalla kaadetaan juomat laminaatille.

Koko aika on yhtä riitojen sovittelua. Tavarat hajoavat ja putoilevat hyllystä. Aina joku menee rikki. Rajat ja kiellot muistetaan tasan 5 minuuttia. Työstä käy.

Ja aina pitäisi ottaa koko viikonlopuksi, jotta vanhemmat saavat ryypätä rauhassa. Minusta ihan riittävä on vaikka pe klo 17:00 suoraan meille ruokapöytään ym. ja palautuspostia seuraavana pnä joskus iltapäivällä. Kyllä ehtii nukkua kankkusta pois.

Olen minäkin maksumies. Vuokrarästejä olen maksanut, että koti säilyy ja saamapuolella olen velankin suhteen. Ruokakasseja olen puutteeseen vienyt.

Rakastan näitä pieniä ihmisiä kuitenkin kovin. Silti on joskus todella hyväksikäytetty olo.

Vierailija

Asun yhden mummolan naapurissa. Lauantaina klo 8.00 soi ovikello ja siellä on naapurin lapsenlapsia tulossa meille leikkimään, kun "mummo sanoi, että saadaan tulla". Toisaalta tiedän, että tuo isoäiti ei jaksa villejä lapsenlapsiaan, mutta miksi ihmeessä minun pitäisi niitä sietää? Kun kiellän, jäävät nuo meidän pihaan leikkimään, meillä kun on leikkimökkiä ja liukumäkeä, jotka mummolan pihasta puuttuvat. Pitää siis mennä erikseen ulos käskemään lapset pois meidän pihasta. Tunnin kuluttua ne on meillä taas...

Tuokin isoäiti on juuri jäänyt eläkkeelle ja toteuttaa unelmaansa asua melkein maalla. Valitettavasti lastenlapset tuodaan mummolaan noin 10km päästä joka perjantai, koska kyllähän nuoret pariskunnat tarvitsevat omaa aikaa.

Arvatkaa kahdesti, haluaako meidän koko perhe oman viikonlopun ilman naapurin lapsenlapsia? Heti kun mennään pihaan, lehahtaa naapurista lauma lapsia meidän leikitettäviksi!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Asun yhden mummolan naapurissa. Lauantaina klo 8.00 soi ovikello ja siellä on naapurin lapsenlapsia tulossa meille leikkimään, kun "mummo sanoi, että saadaan tulla". Toisaalta tiedän, että tuo isoäiti ei jaksa villejä lapsenlapsiaan, mutta miksi ihmeessä minun pitäisi niitä sietää? Kun kiellän, jäävät nuo meidän pihaan leikkimään, meillä kun on leikkimökkiä ja liukumäkeä, jotka mummolan pihasta puuttuvat. Pitää siis mennä erikseen ulos käskemään lapset pois meidän pihasta. Tunnin kuluttua ne on meillä taas...

Tuokin isoäiti on juuri jäänyt eläkkeelle ja toteuttaa unelmaansa asua melkein maalla. Valitettavasti lastenlapset tuodaan mummolaan noin 10km päästä joka perjantai, koska kyllähän nuoret pariskunnat tarvitsevat omaa aikaa.

Arvatkaa kahdesti, haluaako meidän koko perhe oman viikonlopun ilman naapurin lapsenlapsia? Heti kun mennään pihaan, lehahtaa naapurista lauma lapsia meidän leikitettäviksi!

No johan on ikävä tilanne! :( Oletteko jo ehtineet jutella naapurin mummon kanssa? Mummeli on laittanut vahingon kiertämään. Ei tuo nyt noin voi jatkua  -2

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

No johan on ikävä tilanne! :( Oletteko jo ehtineet jutella naapurin mummon kanssa? Mummeli on laittanut vahingon kiertämään. Ei tuo nyt noin voi jatkua  -2

On juteltu nätisti, on sanottu vähän ikävämmin, on ymmärretty hänen väsymistään lapsiin ja on ilmoitettu, että meidän pihaan ei ole tulemista, meidän lapset tulevat kyllä kysymään seuraksi, jos haluavat. Mikään ei auta. Heti, kun mennään lasten kanssa omaan pihaan, tulee naapurista 2-4 lasta meille leikkimään ja vaikka sanoo, että ei nyt, niin he eivät kuuntele. Saa sanoa hyvin ilkeästi, ennen kuin tajuavat lähteä ja se ei tunnu mukavalta. MInäkään en jaksa olla mikään leikittäjä joka viikonloppu! Jos puhuu lasten vanhemmille, saa kuulla olevansa itsekäs, koska ei ymmärrä, että meidänkin lapsille kaverit on tärkeitä.

Vierailija

meillä on töissä useampi hyväkuntoinen, aktiivinen ja nuorekas isoäiti. Ovat aivan puhki lapsenlapsiviikonloppun jälkeen (olivatpa lapsenlapset sitten kyllä vanhempiensa kanssa tai ilman), mutta eivät kehtaa sanoa sitä omille lapsilleen. 

Todella törkeästi aikuiset lapset käyttävät vanhempiaan hyväksi, ja puhun nyt ihan akateemisista ihmisistä. Viikonlopuksi tullaan kylään koko perheen voimin ja odotetaan, että ruoka tulee pöytään, lapset hoidetaan (myös aamuheräämiset) ja kaiken tämän lisäksi otetaan parisuhdeaikaa ja jätetään lapset isovanhemmille illaksi. Ihan oikeasti, ne työssäkäyvät isovanhemmat eivät tuollaisia viikonloppuja jaksa, koittakaa jo ymmärtää se!  Tekee pahaa katsoa näitä uupuineita kollegoja :( 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

On juteltu nätisti, on sanottu vähän ikävämmin, on ymmärretty hänen väsymistään lapsiin ja on ilmoitettu, että meidän pihaan ei ole tulemista, meidän lapset tulevat kyllä kysymään seuraksi, jos haluavat. Mikään ei auta. Heti, kun mennään lasten kanssa omaan pihaan, tulee naapurista 2-4 lasta meille leikkimään ja vaikka sanoo, että ei nyt, niin he eivät kuuntele. Saa sanoa hyvin ilkeästi, ennen kuin tajuavat lähteä ja se ei tunnu mukavalta. MInäkään en jaksa olla mikään leikittäjä joka viikonloppu! Jos puhuu lasten vanhemmille, saa kuulla olevansa itsekäs, koska ei ymmärrä, että meidänkin lapsille kaverit on tärkeitä.

Just niin kakspiippunen juttu, kun on tosiaan lapsista kyse. En kyllä ihan tältä istumalta ratkaisua keksi. Kurjaa, kun jo torstaina tietää, että huomenna se taas alkaa. Pakko tuolle mummolle on näyttää kaapin ja liukumäen paikka, sehän on itse hyväksikäyttävä mummo. Kieroa peliä. -2

Vierailija

En ole vaivannut vanhempiani mitenkään kymmeneen vuoteen, en ole edes tavannut tai jutellut heidän kanssaan. Saavat olla täysin rauhassa minun puolestani ja luojan kiitos, minä saan olla rauhassa heistä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minun lapsenlapsillani on valtava piha missä pelata ja leikkiä. Naapurissa heillä on mieletön määrä kavereita. Tekemistä ja aktiviteettia riittää. Ovat siis tällaiseen tottuneet.

Kun lapset ovat luonani, tulee lautapeleistä vain riitaa, kun jokaisen pitäisi voittaa. Lasten äiti on kieltänyt mummolassa kännykät ja iPadit, koska on kuulemma mummin tehtävä viedä heitä kaiken maailman tapahtumiin. Minun pitäisi kasvattaa, kehittää ja opettaa.

Onneksi sentään tykkäävät kovin tekemistäni ruuista (kunhan lisään kunnolla kermaa ja juustoa, kuten heillä kotonakin tehdään). Yleisin kysymys kuuluu "Mitä tehtäis"? Keskenään eivät leiki minuuttiakaan. Aamulla noustaan kuudelta ylös ja illalla saa taistella nukkumaanmenosta puolen yön aikaan. Itse tarvitsen unta ainakin 9h yössä. Teen myös raskasta työtä, josta tosiaankin tarvitsee palautua.

Koska asumme rivarissa, on meillä portaat, joita saa koko ajan vahtia, ettei jollain ole niskat nurin. Pihaa ei ole kuin pari neliötä, jossa mummin kukkaset, joiden silppuamista en hyvällä katso. Lapset ovat äänekkäitä ja todella raisuja, eivätkä hetkeäkään paikoillaan. Ruokaa ei ole opetettu syömään keittiössä, vaan kaikki viedään olohuoneen sohvalla ja samalla kaadetaan juomat laminaatille.

Koko aika on yhtä riitojen sovittelua. Tavarat hajoavat ja putoilevat hyllystä. Aina joku menee rikki. Rajat ja kiellot muistetaan tasan 5 minuuttia. Työstä käy.

Ja aina pitäisi ottaa koko viikonlopuksi, jotta vanhemmat saavat ryypätä rauhassa. Minusta ihan riittävä on vaikka pe klo 17:00 suoraan meille ruokapöytään ym. ja palautuspostia seuraavana pnä joskus iltapäivällä. Kyllä ehtii nukkua kankkusta pois.

Olen minäkin maksumies. Vuokrarästejä olen maksanut, että koti säilyy ja saamapuolella olen velankin suhteen. Ruokakasseja olen puutteeseen vienyt.

Rakastan näitä pieniä ihmisiä kuitenkin kovin. Silti on joskus todella hyväksikäytetty olo.

Mummo Porvoosta?

Huomenna harmittaa kun lapset pelaavat vain tableteilla, vaikka ollaan mummoa katsomassa.

Teet niin tai näin, niin aina pahoittuu mieli.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Mummo Porvoosta?

Huomenna harmittaa kun lapset pelaavat vain tableteilla, vaikka ollaan mummoa katsomassa.

Teet niin tai näin, niin aina pahoittuu mieli.

En ymmärrä mitä tarkoitat. Mielestäni lasten pitäisi saada tehdä kaikkea mahdollista, mutta sopivassa määrin. En myös ymmärrä kuka on pahoittanut mielensä.  Mutta mitäpä väliä, kun et tiedä miten meillä kokonaisuudessaan sujuu. Olet nyt kai se palstavakio, joka alkaa jankuttaa jostain, ei niin tärkeää edes että mistä...

Vierailija

Anoppi hoitaa meidän muksuja noin viikon kesälomalla ja lisäksi syyslomalls tai hiihtolomalla pari päivää ja joskus joululomalla uuden vuoden jälkeen loppiaiseen asti. Viime kesänä hän toivoi, ettei lapset olisi koko viikkoa. Minä siitä hiukan loukkaannuin, koska hän on eläkkeellä ja me töissä. On vaikeaa järjestää omia vuosilomiaan hoidon mukaan. Ymmärrän, että viikko rasittaa kohta 70-vuotiasta, mutta emme me joka kuukausi pidä lapsia hänen hoidossaan. Appeni ei hoida lapsia ikinä, vaikka asuu lähellä. Päin vastoin käy meillä vain kylässä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miksi uupuneet mummot eivät sano suoraan, että lastenlapset ei voi tulla joka viikonloppu hoitoon? Avaisitte vaan suunne.

Koska etenkin miniät vetävät herneen nenään välittömästi. Silloin saa kuulla, että eläkeläisillä ei ole muuta kuin aikaa ja että isovanhemmat on itsekkäitä, koska eivät aikanaan itse hoitaneet lapsiaan (vaikka äiti saattoi olla poissa työelämästä 10 vuotta lasten takia) ja koska eivät ymmärrä, että ei kenenkään voi olettaa jaksavan lapsia jatkuvasti. Parisuhde siinä menee, jos ei saa lapsivapaata aikaa ja ero on isovanhempien vika! Jos väsynyt isovanhempi tajuaa jättää jokaviikkoisen oman melkein satavuotiaan äitinsä luona käymisen, niin jaksaisi paremmin olla lastenlastensa kanssa. Priorisointia, isoäiti, priorisointia.

Vierailija

Nykypennut on niin rasittavia ja tottelemattomia ettei niitä kukaan halua hoitaa, ei vanhemmat, ei isovanhemmat eikä muutkaan ellei fyrkkaa saa!

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat