Fyssariopinnot, kertokaa kokemuksia!

Vierailija

Kertokaahan fyssariopiskelijat kokemuksianne. :) Ja erityisesti te, ketkä olette myöhemmällä iällä alaa opiskelemaan.

Kommentit (7)

Vierailija

Ensisijaisesti opinnoista. Olen myös kiinnostunut mihin on työllistynyt valmistumisen jälkeen. Ja onko jatko-opintoja mielessä. :) -ap

Vierailija

Itsellä opinnot AMK:n alkuajoilta, mutta muutamaa opiskelijaa olen ohjannut viime vuosina. Tuntimäärää supistettu, joten "vaatteet pois" tunteja vähemmän. Opit kuitenkin tuntemaan luokkakavereittesi anatomian hyvinkin tarkkaan. Itseohjautuvuus opinnoissa on päivän sana. Suurin osa fysiotetapeuteista työskentelee edelleen käsiään käyttäen eli AMK:ssa käytetään liikaa tutkimus-opintoihin. Toki niistä on hyötyä tiedon hankinnassa/päivittämisessä. Työkenttä on laaja, lapset, aikuiset, vanhukset.

Vierailija

Todellakin riisutaan sillä opettelet 3,5 vuotta ammattiisi ja ne luokkakaverien kropat tutkitaan puolialastomina kuten he tutkivat sinua. Havainnoimalla, käsillä tutkimalla, testistöjä harjoittelemalla.

Ei fyssarin ammattiin opi jos ei tee ja et opi ymmärtämään miltä asiakkaasta tuntuu joka joutuu vieraan edessä riisuutumaan mikäli et itse koe samaa. Tavoitteena on opettaa sitä että kehoja on erilaisia, oppii kunnioittamaan asiakasta yksilönä ja mitään kummallista ei ole tutkimustilanteessa.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat