Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten ehostaisit pikkujoululookini?

Vierailija

Minulla on musta pitkä mekko sekä tumman jadenvihreät korkokengät. Millaisen kampauksen, meikin ja korut laittaisit noiden kanssa? Kysyy kokematon pikkujouluilija.

Sivut

Kommentit (36)

Vierailija

Vähän on vaikeaa antaa vinkkejä kun et kertonut juuri mitään. Esim. hiusten pituus, minkä väriset hiukset ja silmät? Minkälainen kaula-aukko ja hihat mekossa? Kuinka viralliset pikkujoulut on kyseessä?

Vierailija

Millaiset hiukset; pituus, malli, paksuus?? Millaiset kasvot; muoto, silmät, huulet??
---
Pitäisi tietää paljon enemmän, ennenkuin voisi antaa sellaisia vinkkejä meikkiin ja kampaukseen joita kannattaisi käyttää...

Vierailija

Pikkujoulut ovat oikeastaan illallistilaisuus ja jatkot sitten erikseen, paikalla paljon esim. yritysjohtoa joten haluaisin olla edukseni. Mekko on tälläinen: http://www.neimanmarcus.com/Halston-Heritage-Sleeveless-Knot-Front-Midi-...

Minulla on lapaluiden alle ulottuvat tummanvaaleat hiukset, kasvoista muistutan Sofia Ruutua: http://sofiaruutu.com/wp-content/uploads/2015/11/20151026-DSC_2847-Matti...

Ylähuuleni ja hiukseni ovat tosin ohuemmat, silmäni lähempänä toisiaan ja vihreät, hiukset tuota tummemmat.

Vierailija

No itse laittaisin varmaan jonkun kiharaisen nutturan. Koruiksi valitsisin isohkon rannekorun sekä korvakorut ja kaulakorun. Kahdesta viimeisestä valitsisin toiseksi siromman ja toiseksi näyttävämmän. Meikiksi joko punaiset huulet ja neutraalimmat silmät (musta rajaus ja esim. ruskea luomiväri) tai kevyet huulet ja näyttävämmät silmät, musta rajaus ja esim. kenkien sävyinen vihreä/tumma harmahtava/luumu luomiväri. Riippuu paljolti millainen meikkaaja ja korujen käyttäjä muuten olet.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No itse laittaisin varmaan jonkun kiharaisen nutturan. Koruiksi valitsisin isohkon rannekorun sekä korvakorut ja kaulakorun. Kahdesta viimeisestä valitsisin toiseksi siromman ja toiseksi näyttävämmän. Meikiksi joko punaiset huulet ja neutraalimmat silmät (musta rajaus ja esim. ruskea luomiväri) tai kevyet huulet ja näyttävämmät silmät, musta rajaus ja esim. kenkien sävyinen vihreä/tumma harmahtava/luumu luomiväri. Riippuu paljolti millainen meikkaaja ja korujen käyttäjä muuten olet.

Koruja osaan käyttää ja minulla on niitä paljon, mutta silmien rajaus on minulle vaikeaa. Samoin hiustenlaitossa olen huono.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Koruja osaan käyttää ja minulla on niitä paljon, mutta silmien rajaus on minulle vaikeaa. Samoin hiustenlaitossa olen huono.

Raskisitko käydä kampaajalla ja meikissä?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Miksi tätä aina ehdotetaan jos joku sanoo ettei osaa laittaa hiuksia tai meikata? Mistä me voidaan tietää onko ap:lla varaa tai edes mahdollisuutta?

Vierailija

Tuo ei sitten ole pitkä mekko. Jos sellaista edellytetään, hommaa uusi mekko. Tuo on puolipitkä, ja halkio on aika biletyylinen, ei mikään juhlallinen mekko kokonaisuudessakaan.

Suosittelisin laittamaan aika tummat ohuet sukkikset alle, että reisi ei paista kovin selvästi.

Vihreää kannattaisi toistaa vaikkapa korussa - yksinkertainen mekko muutenkin kaipaa yläosaan jotain. Vaihtoehtoisesti juhlava huivikin samoissa väreissä käy.

Meikki saa illalla olla vähän vahvempi, mutta älä mitään yökerholookia tee, kun ensin on kumminkin juhlaillallinen. Nuttura on hyvä. Ei liikaa räikeää huulipunaa, kun pitää syödäkin - huulipunan voit vaihtaa tummemmaksi ruokailun jälkeen.

Silmämeikki on aina luonnollinen ja hyvä, jos käytät ruskean tai harmaan sävyjä. Vihreää en käyttäisi, siitä tulee helposti vähän 70-lukulainen look.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Kampaajalleni en saanut enää aikaa, tätä itsekin pohdin ekana. Meikkaajallekin on paha mennä kun en osaa tarkalleen kuvata millaisen meikin haluan :/

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tuo ei sitten ole pitkä mekko. Jos sellaista edellytetään, hommaa uusi mekko. Tuo on puolipitkä, ja halkio on aika biletyylinen, ei mikään juhlallinen mekko kokonaisuudessakaan.

Suosittelisin laittamaan aika tummat ohuet sukkikset alle, että reisi ei paista kovin selvästi.

Vihreää kannattaisi toistaa vaikkapa korussa - yksinkertainen mekko muutenkin kaipaa yläosaan jotain. Vaihtoehtoisesti juhlava huivikin samoissa väreissä käy.

Meikki saa illalla olla vähän vahvempi, mutta älä mitään yökerholookia tee, kun ensin on kumminkin juhlaillallinen. Nuttura on hyvä. Ei liikaa räikeää huulipunaa, kun pitää syödäkin - huulipunan voit vaihtaa tummemmaksi ruokailun jälkeen.

Silmämeikki on aina luonnollinen ja hyvä, jos käytät ruskean tai harmaan sävyjä. Vihreää en käyttäisi, siitä tulee helposti vähän 70-lukulainen look.

Pukukoodina smokki, joten käsittääkseni tuo on ihan korrektin mittainen. Ylläni mekko ei näytä noin löysältä ja "trikoiselta" miltä kuvassa. Olisiko sinulla antaa jotakin esimerkkiä juhlavasta huivista, tai muusta yläosavaihtoehdosta?

Vierailija

Mekko on kiva, mutta ei kovin juhlallinen. Välttämättähän sellaista ei pikkujouluihin tarvitse, mutta jos illallinen jolla istutaan, niin tilaisuus kuulostaa aika juhlavalta. Mikä oli pukukoodi?

Laittautuisin siis aika juhlavasti, hiukset nutturalle tai puoliksi kiinni. Youtubesta löytyy paljon ohjeita. 

https://www.youtube.com/watch?v=fD0_GC_UPYQ

Toisaalta voisit viedä kokonaisuuttaa raikkaan hippimäiseen suuntaan, mutta kuitenkin tyylikkäästi, esim kampauksella jossa on lettejä ja aiemmin ehdotetuilla pitkillä roikkuvilla koruilla. 

Jos, kun, olet nuori, pitäisin meikin joka tapauksessa luonnollisena. Hyvä, mutta ei tunkkainen, pohja ja painotus silmämeikkiin. 

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat