Kuinka monta raiskausta tiedätte ?

Vierailija

Kuinka monta raiskattua ihmistä tunnette itse (niin luottamuksella että tiedätte ettei ihminen ole keksinyt asiaa) ja kuinka moni näistä tuntemistanne raiskauksen uhreista on mennyt poliisille?

Itse tiedän 7. Yksi tapahtui ulkomailla, uhri meni poliisille. Loput 6 Suomessa tapahtunut, 6 eri uhria ja tekijöistä 2 miespuolisia ystäviä, 4 uhrien omia puolisoita. Kukaan ei mennyt uhreista poliisille tekemään ilmoitusta.

Sivut

Kommentit (42)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kuinka monta raiskattua ihmistä tunnette itse (niin luottamuksella että tiedätte ettei ihminen ole keksinyt asiaa) ja kuinka moni näistä tuntemistanne raiskauksen uhreista on mennyt poliisille?

Itse tiedän 7. Yksi tapahtui ulkomailla, uhri meni poliisille. Loput 6 Suomessa tapahtunut, 6 eri uhria ja tekijöistä 2 miespuolisia ystäviä, 4 uhrien omia puolisoita. Kukaan ei mennyt uhreista poliisille tekemään ilmoitusta.

Niin ja vielä sen mainitsen, että noista kuudesta Suomessa tapahtuneesta kaikissa kyseessä kantasuomalainen mies. -ap

Vierailija

Mun täti raiskattiin lapsena. Saman kylän mies, oli ilmeisesti aiemminkin ahdistellut lapsia. En muista, minkä ikäinen tätini oli (oletettavasti kouluikäinen). Varsinaista penetraatiota ei tapahtunut, oli käsin tehnyt jotain. En tiedä tarkemmin, enkä halua tietää. Tätini on syntynyt 40-luvun lopussa, joten tämä on tapahtunut ilmeisesti 50-luvulla. Asiaa ei viety poliisille.

Vierailija

Tiedän yhden ulkomailla tapahtuneen puskaraikauksen. Luulen tosin, että tämä on hieman sama kuin kysyisi, kuinka monta abortin tehnyttä tuntee. Todennäköisesti enemmän kuin kuvittelisi. Ei ole mitään kahvipöytäkeskusteluaiheita. Ja tätähän ei kysytty, mutta tiedän myös yhden tapauksen, jossa kännipanoa katunut seurusteleva nainen valehteli raiskauksesta. Rikosilmoitusta ei kylläkään onneksi tainnut tehdä. Nämä naiset ovat mielestäni raiskaajien ohella pahinta pohjasakkaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mitä ajat aloituksellasi takaa? Vain suomalainen mies on paha?

Vai sitä , että miksi naiset eivät tee ilmoituksia?

Tilastojen mukaan poliisille ei tule tietoon kuin murto-osa raiskauksista. Halusin lähteä selvittämään miten moni ihminen tuntee raiskattuja. Otettava huomioon että uhri ei välttämättä kerro asiasta kuin yhdelle/kahdelle läheiselle. Kerroin että kantasuomalaisia kun joku olisi tullut kuitenkin vaahtoamaan mamujuttuja, mua kiinnostaa vaan määrät mitkä ei mene poliisin tietoon.
-ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mitä ajat aloituksellasi takaa? Vain suomalainen mies on paha?

Vai sitä , että miksi naiset eivät tee ilmoituksia?

Eikö raiskauksista saa keskustella? Miksi haluat hyssytellä raiskauskeskustelua?

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat