Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ennen kiusattiin jos pojalla oli vaikka oranssi t paita, mutta nykyään ei?

Vierailija

?

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

Ei mua ainakaan 90-luvulla oranssista paidasta kiusattu. Meidän koira tosin pentuna väänsi paskat sen päälle, kun jätin sen lojumaan lattialle.

Vierailija

Tjaa,a en tiedä, mutta eikähän nykyisin ole siitä huolimatta ihan tarpeeksi kiusaamisen aiheita, joten erinomaista jos jokin kiusaamisen aihe on jäänyt historiaan. - En kyllä muista, että oransseista, tai minkään muunkaan värisistä t-paidoista olisi koskaa kiusasttu, ainakaan mitenkään erityisesti tähän aikaan vuodesta, vaikka lapset / nuoret muuten olla toisille verraten julmia. 

Vierailija

En muista että 90-luvulla olis kiusattu, silloin yhdessä vaiheessahan neonvärit oli muotiakin, joillain pojilla oli oranssit tai keltaiset puolessa perseessä roikkuvat hopparihousut

Vierailija

Yhtenäiskulttuuri on nilkuttanut kohti hautaansa ainakin 1960-luvulta alkaen. Mitä kauemmas taaksepäin ajassa mennään, sitä vähemmän on poikien vaatteissa vaihtelua esim. luokkakuvissa. Samoin hiuksissa, silmlasikehyksissä ja kaikessa.

Vierailija

Minulla oli oransseja ja keltaisia paitoja 70-luvulla, ei kiusattu ainakaan vaatteiden takia. En usko että 60-luvullakaan kiusattiin ja 50- luvusta en edes tiedä että oliko t-paitoja jo Suomessa.
Vaaleanpunaisesta olisi varmaan kiusattu, mutta siksi niitä ei kenelläkään pojalla muista nähneeni.

Vierailija

Nykyäänhän pojat, lapset ja nuoret, ovat todella homomaisia ja aina vain hintimmäksi muuttuvat. Tällaisen olen laittanut merkille. Nuoret pojat jopa kehuvat toisiaan komeiksi sosiaalisessa mediassa (instagram, facebook, ym. kuvapalvelut), mikä alkaa olla jo todella kuvottavaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mikä on "ennen"? Valokuvien perusteella ei ainakaan 70-luvulla kiusattu...

Toi muuten hassua miten silloin värejä oli jotenkin enemmän. Mun veljellä oli kirkkaanvihreät, leveälahkeiset housut ja keltainen pitkähihainen teepaita jossa punainen aurinko. Oli siis 10-vuotissynttäreillään ja valokuvat on tallella.

Vierailija

"Nykyäänhän pojat, lapset ja nuoret, ovat todella homomaisia ja aina vain hintimmäksi muuttuvat. Tällaisen olen laittanut merkille. Nuoret pojat jopa kehuvat toisiaan komeiksi sosiaalisessa mediassa (instagram, facebook, ym. kuvapalvelut), mikä alkaa olla jo todella kuvottavaa.'' - Jos lainaamani teksti oli aikuisen ihmisen kirjoittamaa olen sanaton. En pysty mitenkään ajattelemaan, että joku voi tai saattaa oikeasti ajatella noin. Toivottavasti ao kirjoittajalla ei ole lähipiirissä lapsia, jotka omaksuvat samanlaisen äärimmäisen ennakkoluuloisuuden.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Nykyäänhän pojat, lapset ja nuoret, ovat todella homomaisia ja aina vain hintimmäksi muuttuvat. Tällaisen olen laittanut merkille. Nuoret pojat jopa kehuvat toisiaan komeiksi sosiaalisessa mediassa (instagram, facebook, ym. kuvapalvelut), mikä alkaa olla jo todella kuvottavaa.

???????

Ei minusta ainakaan ole mitenkään kuvottavaa. Olen kuullut monesti halki lapsuuteni ja nuoruuteni että aikuiset miehet on sanoneet toisia miehiä komeiksi eikä siinä ole ollut mitään ihmeellistä. Ei se sosiaalinen media tee asiasta mitenkään kuvottavampaa.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat