Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ovatko naisten reisikarvat todella harvinaisia?

Vierailija

Itse kärsin niistä. Minulla on todella tuuheat ja pitkät hiukset, ja sen geenin mukana olen saanut myös tällaisen riesan. Se ei ole edes mitään vähäistä karvoitusta, vaan niitä tulee reisiin yhtä paljon kuin sääriinkin. Olen vielä tosi vaaleaihoinen, joten karvat (joiden jostain käsittämättömästä syystä pitää olla tummat, vaikka olen blondi) erottuvat todella hyvin.
Varsinkin kesäisin tuo reisien ainainen ajelu ja sängen pistely on yhtä helvettiä. Ihoni myös ärtyy ajelusta - ja siihen eivät aina auta desinfiointisuihke tai bepanthenkaan. YTHS:n hoitaja neuvoi, että jätä ajelematta, mutta en haluaisi jättää shortsejani ja mekkojani kaappiin tuollaisen takia. Pelkään myös muiden ihmisten mahdollisia ilkeitä kommentteja.
Kavereiltani en ole saanut vertaistukea, heille ei kuulemma reisikarvat kasva ja ovat ihmetelleet, että minulle niitä tulee. Netistä olen myös yrittänyt etsiä neuvoja, mutta sieltä vastaani on tullut lähinnä lääkärisivuja liittyen hirsutismiin sekä keskusteluja tyyliin "Siis kasvaako joillekin oikeesti reisikarvat? :D" Kysyn nyt täältäkin, onko tämä todella niin harvinaista? Terv. N21

Sivut

Kommentit (36)

Vierailija

Älä vaan missään tapauksessa aja niitä terällä tai ne vain vahvistuvat. Jos budjetti antaa myöten, siirry sokeriin niin saat ne heikentymään ja ehkä voit sitten jättää lopulta ajamatta. 

Vierailija

Mulla kasvaa myös.olen tumma mutta vaaleaihoinen ja karvat on paksuja ja tummis ja niitä on paljon.epiloin silloin tällöin.
ei voi ajatella esim.ex-tempore uimahallireissua tms.missä pitää olla vähillä vaatteilla.ihan hirveä riesa ja on periytynyt tyttärelleni. :(

Vierailija

Kasvaa minullakin mutta on sellaista hentoa höttöä niin en jaksa ajella.

ps. sheivaus EI v ahvista mitään karvoja.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Älä vaan missään tapauksessa aja niitä terällä tai ne vain vahvistuvat. Jos budjetti antaa myöten, siirry sokeriin niin saat ne heikentymään ja ehkä voit sitten jättää lopulta ajamatta. 

Terällä ajelu ei saa karvaa "vahvistumaan". Miten jotkut vielä uskookin tähän ikivanhaan juttuun... Käy vahauttamassa/sokeroimassa reitesi tai laserointikin on mahdollisuus, vaikkakin kalliimpi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Terällä ajelu ei saa karvaa "vahvistumaan". Miten jotkut vielä uskookin tähän ikivanhaan juttuun... Käy vahauttamassa/sokeroimassa reitesi tai laserointikin on mahdollisuus, vaikkakin kalliimpi.

No olen sitten se poikkeus, joka vahvistaa säännön, koska olen saanut oman karvaongelmani sääristä ja kainaloista kuntoon sokerilla ja heivaamalla sheiverin ja terän mäkeen. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

No olen sitten se poikkeus, joka vahvistaa säännön, koska olen saanut oman karvaongelmani sääristä ja kainaloista kuntoon sokerilla ja heivaamalla sheiverin ja terän mäkeen. 

Selitä miten sheivaaminen vahvistaa karvan kasvua?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ei, et ole millään tapaa poikkeus. Sen sijaan että katkaiset karvan niin nykyisin nyppäät sen juurineen jolloin se ei kasva katkaistuna = "paksumpana" vaan karvan pää "suippona". 

Vierailija

Sheivaus vahvistaa siinä mielessä, että se keskeltä katkaistun karvan pää on paksumpi kuin alusta asti uudelleen kasvaneen, joten katkaistut karvat tuntuu paksummilta ja karheammilta. Mutta jos ne jättää pitkäksi aikaa ajelematta, niin toki ne kuluu ja jossain vaiheessa tippuu itsestään pois ja tilalle kasvaa uutta alusta asti, jolloin efekti on sama kuin vahauksen jälkeenkin. Ei se sheivaus siis pysyvästi vaikuta karvankasvuun mitenkään.

Kyllä minullakin kasvaa reisissä karvaa. Suurimmaksi osaksi se on melko vaaleaa, mutta kirkkaassa auringonvalossa näyttää yllättävän tummalta ja pitkältä, joten eipä viitsi bikineitä pitää sheivaamatta reisiäkin. Karva ei kuitenkaan ole ihan niin tummaa ja karheaa kuin säärissä.

Vierailija

Kiitti vastauksista, mahtavaa tietää etten ole ainoa. Tähän mennessä vaan on tuntunut siltä, kun kukaan ei kanssani tätä ongelmaa jaa.

Tuo sokerointi kai olisi hyvä vaihtoehto, kaverikin on sitä suositellut kun itse käy tekemässä sen säärilleen. Vähän kallista tällaiselle köyhälle opiskelijalle, mutta mutta se sitten olisi myös sen arvoista... Laserointi olisi kyllä paras, jos nyt alan säästää niin ehkä siihen kymmenen vuoden päästä jopa olisi varaa :D -ap

Vierailija

Mulla on ihan ihan reippaasti karvoja reisissä :D

Onneks ne on todella vaaleita niin ei ihan kamalasti häiritse, mutta kyllä ne näkyy ja tuntuu selvästi.

Vierailija

No onhan minulla karvoja reisissä, mutta en ole jaksanut niistä välittää kun eivät loista kauas kuitenkaan. Käsivarretkin on aika karvaiset, mutta olkoon...ajelen ainoastaan kainalot ja sääret.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat